Pod dráty až do Krnova. Centrální komise schválila elektrizaci trati z Opavy
Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Součástí úprav bude i vybudování Opavské spojky a modernizace trati do Ostravy.
Součástí úprav bude i vybudování Opavské spojky a modernizace trati do Ostravy.
Nejlepší a nejdražší by bylo bylo vézt koleje s Opavy Východ směrem na západ tunelem, klidně i s mezi zastávkou v centru. Neuvažovalo se o tom někdy? Něco podobného, jenže v menším, jako bude v Lodži.
Nevím k čemu dělají nějaké studie proveditelnosti.
Snad každému je asi jasné, že by měli udělat opravu a modernizaci první části, kterou v roce 2015 se vykašlali. Aby jako v druhém úseku bylo 120 a ne 75. O prosté elektrifikaci takového úseku snad nemůže být ani řeč. Na 50 let staré koleje, to by snad nenapadlo nikoho ani v takových studiích.
A doufám, že tedy okamžitě doplní etcs na Ostrava Opava.
I bez přiblblých předražených studií. Když vlaky jej mají. Nelze čekat na nehodu.
Nebylo by od věci, když už tu vyjde takový článek, zjistit co vlastně ta schválená varianta prací má zahrnovat 🙂
A jak to vyřeší s křížením trolejbusové trati na přejezdu za stanicí Opava západ?
Stahovačka?
No, anebo by trajf mohl ten dohromady půlkilák od přejezdu ke kruháču a zpět dokodrcat na baterky, že jo (ty trajfy s vestavěnejma kamnama budou v té době už, počítám, ve šrotu…)
Například takto : https://www.zeleznicne.info/pda/pdaview.php?link=2013100001&PDAkatNazev=Trate%20180-188
Proč opavská spojka pouze pro náklady? Tam by měly jezdit i rychlíky (stavět pouze Opava západ) protože by tím ušetřily hodně času.
Jistěže i rychlíky.
A minuly největší město na trase. 🙂 Jo kdyby modernizace OP západu neprobíhala pod heslem „hlavně aby nad Olomouckou už byla jen jedna kolej“, tak bych měl třeba názor jiný. Pak by totiž mohly být peróny východněji, a mohl být z chodníku Olomoucká vstup do ostrova mezi kolejemi (nebo dvě schodiště na dva boční peróny, to už je jedno). A most mohl být širší a pod ním záliv pro trolejbusy (beztak je Horovo náměstí a Nemocnice strašně blízko; U Soudu směr Nemocnice do polohy cca Lepařova by se už snad taky nějak dořešilo). Na opačném konci perónů pak podchod cca… Číst vice »
Tak ještě tu spojku mimo O. východ.
Mě udivuje spíš že ta spojka neexistuje už odpradávna, už od výstavby trati na Krnov. To za těch 150 let co tam dráha je tohle uspořádání nikomu nepřišlo nepraktické?
Ona ta spojka tam tak nejak byla, trat od Kravar byla napojena ze zapadniho nadrazi. Ale uz si nepamatuji, kdy to bylo zruseno.
Spojka přímo ne, je to dáno historickým vývojem. O-vychod patřila pod Ferdinandku, zatímco O-západ patřilo pod státní dráhu a jednu dobu bylo i důležitější. Trať od Kravař byla napojena na O-západ, trať OP-OV křižovala po mostě (dodnes jsou tam zbytky) a byla napojena do propojky obou nádraží někde v prostoru dnešních garáží. O spojce se uvazuje už od konce války, když došlo k zakončení tratě od Kravař na vychod. Proč to ještě není, to ví jen všichni zodpovědní za posledních 70 let… OP – Krnov na 160 to je snad povinnost, na cokoliv méně by to bylo barbarství, to snad… Číst vice »
Tak spojka Komárov – Západ tady měla být už za komárů, ale nějak nechápu, jaký smysl má dnes… No a Ostrava – Opava má smysl zdvojkolejnění v celé délce a krom pár krátkých úseků nebude problém jezdit 160 km/h až po Krnov. Jen je trochu směšné, že se docela nedávno dělala rekonstrukce z Krnova do Štítiny a teď se řeší další úpravy…
Třeba že by Cargo nemuselo blbě úvraťovat a překážet.
Tam je nutná dvojkolejka a s malými úpravami lze 160 (vyjma koncových úseků).
Opravdu u této SP následuje ekonomické hodnocení schválení CK?
ano, takto to uvádí tisková zpráva a pravdivost údajů v ní ověřena u sž.
A jestlipak se bude přeložkovat i trať od Západu? Za opravdu dost málo úprav by se dalo na většině úseku jet souvisle 160 km/h.
tak to alespoň nebude vadit, kdyby bateriové vlaky od škody náhodou nebyly moc funkční.
To bych si nebyl jistý, protože budou tendence je následně posílat do Bruntálu nebo až do Rýmařova.