Pod dráty až do Krnova. Centrální komise schválila elektrizaci trati z Opavy

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí úprav bude i vybudování Opavské spojky a modernizace trati do Ostravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hamtak

Nejlepší a nejdražší by bylo bylo vézt koleje s Opavy Východ směrem na západ tunelem, klidně i s mezi zastávkou v centru. Neuvažovalo se o tom někdy? Něco podobného, jenže v menším, jako bude v Lodži.

Čenda

Nevím k čemu dělají nějaké studie proveditelnosti.
Snad každému je asi jasné, že by měli udělat opravu a modernizaci první části, kterou v roce 2015 se vykašlali. Aby jako v druhém úseku bylo 120 a ne 75. O prosté elektrifikaci takového úseku snad nemůže být ani řeč. Na 50 let staré koleje, to by snad nenapadlo nikoho ani v takových studiích.
A doufám, že tedy okamžitě doplní etcs na Ostrava Opava.
I bez přiblblých předražených studií. Když vlaky jej mají. Nelze čekat na nehodu.

Aaabbb

Nebylo by od věci, když už tu vyjde takový článek, zjistit co vlastně ta schválená varianta prací má zahrnovat 🙂

PanÁček

A jak to vyřeší s křížením trolejbusové trati na přejezdu za stanicí Opava západ?

Michal.S

Stahovačka?

Nose Peak

No, anebo by trajf mohl ten dohromady půlkilák od přejezdu ke kruháču a zpět dokodrcat na baterky, že jo (ty trajfy s vestavěnejma kamnama budou v té době už, počítám, ve šrotu…)

Geralt

Proč opavská spojka pouze pro náklady? Tam by měly jezdit i rychlíky (stavět pouze Opava západ) protože by tím ušetřily hodně času.

qěcy

Jistěže i rychlíky.

Tomáš Záruba

A minuly největší město na trase. 🙂 Jo kdyby modernizace OP západu neprobíhala pod heslem „hlavně aby nad Olomouckou už byla jen jedna kolej“, tak bych měl třeba názor jiný. Pak by totiž mohly být peróny východněji, a mohl být z chodníku Olomoucká vstup do ostrova mezi kolejemi (nebo dvě schodiště na dva boční peróny, to už je jedno). A most mohl být širší a pod ním záliv pro trolejbusy (beztak je Horovo náměstí a Nemocnice strašně blízko; U Soudu směr Nemocnice do polohy cca Lepařova by se už snad taky nějak dořešilo). Na opačném konci perónů pak podchod cca… Číst vice »

qěcy

Tak ještě tu spojku mimo O. východ.

Geralt

Mě udivuje spíš že ta spojka neexistuje už odpradávna, už od výstavby trati na Krnov. To za těch 150 let co tam dráha je tohle uspořádání nikomu nepřišlo nepraktické?

Petr Šimral

Ona ta spojka tam tak nejak byla, trat od Kravar byla napojena ze zapadniho nadrazi. Ale uz si nepamatuji, kdy to bylo zruseno.

sněhulák

Spojka přímo ne, je to dáno historickým vývojem. O-vychod patřila pod Ferdinandku, zatímco O-západ patřilo pod státní dráhu a jednu dobu bylo i důležitější. Trať od Kravař byla napojena na O-západ, trať OP-OV křižovala po mostě (dodnes jsou tam zbytky) a byla napojena do propojky obou nádraží někde v prostoru dnešních garáží. O spojce se uvazuje už od konce války, když došlo k zakončení tratě od Kravař na vychod. Proč to ještě není, to ví jen všichni zodpovědní za posledních 70 let… OP – Krnov na 160 to je snad povinnost, na cokoliv méně by to bylo barbarství, to snad… Číst vice »

Radim Škopec

Tak spojka Komárov – Západ tady měla být už za komárů, ale nějak nechápu, jaký smysl má dnes… No a Ostrava – Opava má smysl zdvojkolejnění v celé délce a krom pár krátkých úseků nebude problém jezdit 160 km/h až po Krnov. Jen je trochu směšné, že se docela nedávno dělala rekonstrukce z Krnova do Štítiny a teď se řeší další úpravy…

qěcy

Třeba že by Cargo nemuselo blbě úvraťovat a překážet.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Tam je nutná dvojkolejka a s malými úpravami lze 160 (vyjma koncových úseků).

Honza

Opravdu u této SP následuje ekonomické hodnocení schválení CK?

Jaaa

A jestlipak se bude přeložkovat i trať od Západu? Za opravdu dost málo úprav by se dalo na většině úseku jet souvisle 160 km/h.

asdfasdfasdf

tak to alespoň nebude vadit, kdyby bateriové vlaky od škody náhodou nebyly moc funkční.

Alibaba

To bych si nebyl jistý, protože budou tendence je následně posílat do Bruntálu nebo až do Rýmařova.