Prodloužení života o dalších 15 let. SBB dokončily modernizaci první jednotky Astoro

Jednotka Astoro v dílnách SBB v Bellinzoně. Foto: SBBJednotka Astoro v dílnách SBB v Bellinzoně. Foto: SBB

Modernizace bude hotová do roku 2027.

Švýcarské spolkové dráhy SBB dokončily modernizaci první jednotky Astoro. Celkem 19 sedmivozových naklápěcích jednotek používá dopravce hlavně na severojižní trase mezi Německem a Itálií. Do roku 2027 do úprav investují SBB celkem 120 milionů franků. Modernizace prodlouží životnost naklápěcích jednotek o dalších 15 let.

Posun v modernizaci, kterou SBB provádí ve svých dílnách v Bellinzoně, oznámily SBB v tiskové zprávě. K modernizaci byla přistavena první jednotka poté, co ujela přes 3,2 milionu kilometrů.

Modernizace přináší výměnu oken a osvětlení, částečně i toalet. Jednotky prochází přelakováním a výměnou osvětlení či koberců. Součástí jsou i pro cestující neviditelné úpravy: generální oprava podvozků nebo pantografů, dochází i k odstranění koroze. Vlaky Astoro jezdí mezi Německem, Švýcarskem a Itálií. První modernizované Astoro vyjede do provozu na konci léta.

Jde o naklápěcí jednotky, které SBB začaly přebírat od roku 2007 od Alstomu. Vlak s kapacitou 430 cestujících dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. SBB uvedly, že modernizace má prodloužit životnost vlaků nejméně o dalších patnáct let.

Práce se dotýkají obou řad Astoro, tedy sedmi vlaků z první a dvanácti vlaků z druhé řady. Astoro je schválené pro provoz i v Německu, Rakousku a Itálii.

Jednotka Astoro v dílnách SBB v Bellinzoně. Foto: SBBJednotka ETR 610 Astoro v Curychu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czInteriér jednotky Astoro mezi Mnichovem a Curychem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Astoro v Curychu. Foto: SBBElektrická jednotka ETR610 Astoro jako vlak EC Curych - Mnichov. Foto: Kecko / Flickr.comJednotka ETR 610 po návratu z modernizace v italském závodě Alstromu v Saviglianu. Foto: SBB
Tagy Astoro SBB
7 komentářů