Trolejbusový levý břeh Vltavy. DPP žádá o povolení pro další elektrizaci autobusové linky
Pod trolejemi bude úsek ze Zelené na Bořislavku.
Expanze trolejbusů do pražské městské hromadné dopravy má dál pokračovat. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil projektovou přípravu elektrizace další autobusové linky na levém břehu Vltavy. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil stavební řízení k povolení stavby trolejbusové trati v trase stávající linky 131, která vede hlavně územím Prahy 6.
Vyplývá to z informací na úřední desce DESÚ. Projekt zpracovala společnost Pragoprojekt. Linka 131 spojuje Hradčanskou a Bořislavsku přes Hanspaulku. Po elektrifikaci dojde k přečíslování na linku 51. DPP na trasu nasadí bateriové trolejbusy, troleje budou po části trasy. Baterie budou trolejbusy využívat v Bubenči od zastávky Zelená po konečnou zastávku Hradčanská a jednosměrně také na druhém konci v Evropské ulici.
Podle dokumentace ke stavebnímu řízení bude nová trať napájena z měnírny U Matěje, kterou DPP postaví v blízkosti stávající zastávky. Pro tuto oblast nejsou troleje ničím novým: trolejbusy jezdily po trase Svatý Matěj – Střešovice ve 30. až 50. letech 20. století.
Trolejové vedení má vzniknout v úseku Zelená – Bořislavka jako dvoustopé o délce 2,84 kilometru a jako jednostopé v délce 1 108 m v případě, že nebude zatrolejována smyčka náměstí Bořislavka. V případě provedení trolejové smyčky na náměstí Bořislavka bude celkem 3 204 m dvoustopého vedení a 745 m jednostopého vedení bez vlastního trolejového vedení Dolní Bořislavka.
Hlavní město v roce 2020 rozhodlo o proměně části autobusových linek na trolejbusové, v přípravě je stavba trolejbusových drah v dalších částech metropole. Nejvíce investic zamíří v prvních letech na levý břeh Vltavy.