Trolejbusový levý břeh Vltavy. DPP žádá o povolení pro další elektrizaci autobusové linky
Historický trolejbus Praga TOT v roce 2022 v zastávce U Matěje jako součást speciální akce DPP k připomenutí trolejbusové dopravy v Praze. Foto: Pražská integrovaná doprava
Pod trolejemi bude úsek ze Zelené na Bořislavku.
Na pravém břehu Vltavy žije podřadná kategorie lidí, kterým stačí autobusy. Takže všechny investice nacpeme do Prahy 6!
spojuje BOŘISLAVKU
Šurovský by měl už skončit … Za peníze daňových poplatníků si tady hraje a plní sotousky sen. Nádhera další miliony a sloupy kam se podíváš všude se zbavují trolejbusů ale DPP je zavadi
A kdeže se jich zbavují? Zatím vidím opačný trend a to i na západě od nás. Umí totiž počítat, co vyjde levněji…
Byl by problém zadrátovat i ten cancour u Bořislavky a konec mezi Zelenou a Dejvickou?
*Hradčanskou
Ani nebyl, ale ušetří se tím dost trolejových křižovatek a výhybek, baterky tam stejně budou kvůli návozu z garáží. Navíc ty dráty a sloupy by v té docela pěkné městské zástavbě Bubenče nevypadaly úplně krásně.
A ony tam nejsou lampy…?
A trolejové propojení z Bořislavky na Veleslavín bude?
Ano, tramvajové.
Jinak ne, s bateriovými Tbusy není provozní důvod.
Zadrátovaná Hanspaulka … to máme radost … nemohu říci, že mi tam ty dráty chybějí … a to jsem asi jeden z mála, který ty trolejbusy pamatuje.
Jinak … s mínusy se tady počítá:-)))
Ja spis premyslim, proc to tolik vadi? Kolik lidi bezne kouka po trolejich a sloupech? Dokud se jich nezeptam, tak o nich ani nevi…
A nevnimate treba tissi trolejbus nez hlucnejsi autobus, vc. lepsiho usporadani vnitrniho prostoru?
Vnitřní prostor – autobus Renault/Iveco, Solaris nebo SOR versus trolejbus s karoserií Solaris nebo SOR je víceméně stejný. Pokud má vzadu navíc trakční baterie a nebo ty starší dieselový agregát, tak je to mínus 5 sedaček. Proto už je dnes snaha dát je na střechu. Ale ta hlučnost je opravdu úplně jinde a akcelerace i ve stoupání taky. Ticho, klid, živější a sloupy i dráty stejně ve městech jsou, takže to taková hrůza není. Někomu vadí růžice v domech, ale to je řešitelné výložníky.
Aspoň půjde po všech těch zklidňovacich opatřeních zase poznat,která ulice je hlavní..
Zajímalo by mě, jestli bude zastávka Zelená přesunuta na druhou stranu JP a nebo se vybuduje křížení trolejí s tramvají.
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linka_51-1024×724.jpg
Zajimave, cekal jsem jeste nabijeci stopu na hradcanske?
Na Hradčanské většinou vyloží, naloží lidi a jede dál. Tam by toho moc nenabil.
Nevim, kdysi tam vzdy jeden bud prijel a druh odjizdel, ten co prijel mel pauzu, ale faktem je, ze to je par minut,…
Tak a teď budeme doufat, že se historie nebude opakovat a namísto řešení problémů s napájením Praha trolejbusy nebude opět bezhlavě rušit. Bylo to opravdu velmi nerozumné.
Nejspíše už nebude k dispozici alternativní levná sovětská ropa. Otázkou je, zda bude dost zdrojů elektřiny, pokud na ni pouze hodláme přepojit stále rostoucí spotřebu všeho…
Problém je že česká energetika stagnuje už od dob vlády Sobotka, ministr financí Babiš, protože byla laciná energie a nikdo to neměl potřebu řešit, bohužel současná vláda v tom pokračuje. V době dotací na solary místo toho aby se dávaly domácnostím a všichni si je instalovali na domy, jsme to dávali solárním baronům a ti je stavěli na zelené louce. Stavba dalšího jaderného bloku je ekonomická sebevražda.
Prosím? Současná vláda neřeší nic … obratem vládě vyčítáte přípravu dostavby Temelína? Fotovoltaika je nám v zimě platná jako sáňky v létě.
Chce to decentralizovaný zdroje. A nemusí být v domácnosti vše na jednu tvrdou síť. Ale většina drobnosti, zapojena v zásuvce muže jet ze solaru. Typicky nabijecky veškeré elektroniky, mobilu, notebooku, televizi, set Top boxu routeru. Mě to doma dělalo 15 % spotřeby a až energeticky šok ( pád Bohemia Energy s. Nárůstem ceny z 1Kc/kWh na 6 c 2 Kč za poplatky) mě s tím donutilo neco malinko udělat. Update domácnosti typu výměnou avetel za LED s baterii na 12 V dobíjení přes solary a veškerá ta drobná elektro podobne…
Nejsem apriori proti decentralizaci, ale neuvedl jste jakou technologii použít, jen způsob rozmístění *nespecifikované* technologie.
Decentralizované zdroje neřeší fakt, že zima je v celé střední Evropě zhruba stejná a na zimu je potřeba něco co nahradí nestatek slunečního svitu, což zimu přímo zapříčiňuje.
Akumulaci z léta na zimu lze uspokojivě vyřešit leda tak na vesnicích v lesích, hraní dřeva na zimu na vzdálenost jednotek kilometrů. Nikoliv už ze Šumavy do Prahy, jak naši předkové už zjistili.
Tak ony ty velké JE jsou dost nákladné. Protlačuje vláda také malé JE?
Neco se uvazuje v Temeline, neco na zpusob maleho modularniho reakroru. Ale opozice do toho haze vidle…
Nelžete
Nelzu…
V energetice platí, že účinnost roste s velikostí. Ztráty jsou úměrné ploše, výkon objemu, plocha je druhá mocnina, objem třetí mocnina.
V dopravě to plati taky, kdo může poslat 6tunku, tak neposílá 3 dodávky, NAD za rychlík se nedělá pomocí osobních vozů.
A ono už se ví, že ty MMR budou méně nákladné, než klasické JE?
Malé modulární reaktory už máme čtyři v JE Dukovany.
Ano, přesnější by bylo vyjádření, že přínos současné vlády k řešení energetiky je záporný. Protože místo aby energetiku řešila, vyhazuje nesmyslné peníze za studie a výběrová řízení na dostavbu Temelína či Dukovan. Což je takový kanál O-D-L ODS.
O tom jaderném bloku můžeme polemizovat, ale to s původním tématem už nesouvisí. Trolejbusy byly zrušené proto, že bylo potřeba nastartovat obchodní výměnu v rámci východního bloku. SSSR měl obrovské zdroje ropy, zároveň chtěl ze svých satelitů jiné komodity a zboží. Aby byla možná obchodní výměna v patřičném objemu, bylo žádoucí zvednout poptávku po ropě (naftě). Vidíte nějakou paralelu se současnou dobou, která by mohla způsobit, že se tato historie bude opakovat? Já tedy ne. Energetická politika sice možná stojí za psí štěk a levná elektřina se už nevrátí, ale to je prostě status quo a žádný velký zvrat z… Číst vice »
Paralela by byla:
Hegemonem ve výrobě FV zdrojů je Čína, ta má (skoupené, obsazené, jakkoliv to pojemnujete) zdroje surovin i nezbytné technologie. Rovněž to platí pro akumulaci elektřiny, která je s FVE nezbytná, abychom si posvítili i v noci.
Vodík to nespasí, je potřeba 3x více primární energie ve srovnání s bateriovým úložištěm.
Vyrábět vodík průtočnou vodní elektrárnou, namísto přímé spotřeby, to je pak https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
Ono hlavně v souvislosti s dodávkami nových tramvají T výrazně stoupla spotřeba a komponenty pro dalšíměnírny prostě nebyly k dispozici, protože se s nimi v plánech nepočítalo. Praha nebyla zdaleka jediné město, které potřebovalo větší kapacitu měníren, jenž prostě plánovačům tak nějak unikla a jejich extrémně hrubou chybou právě v plánování. Možnost dovozu z „nesocialistických“ zemí v tomto konkrétním případě nepřipadala v úvahu kvůli bludům o na věčné časy levné sovětské ropě.
Udělej si barák, nebo být bez připojení k distribuci EE a máš klid.
To těžko když je dneska takový tlak na ekologii tlak na ekologii.
„V případě provedení trolejové smyčky na náměstí Bořislavka…“
Proč tam, ono to nebude končit u metra?
Bude oboje. Smyčka Na Pískách a sjezdová výhybka na Evropskou. Na druhé straně bude smycka na Zelené. Bude to ucelená trať, na které bude možno provozovat historické trolejbusy, ale 51 bude jezdit v trase stávající 131.
*rozjezdová výhybka
Hm. Jako nic proti tomu, ale mnohem více osídlený jihovýchod by měl být prioritou. Kopců také dosti, a navíc dlouhé linky až na taktéž kopcovitý sever.
Elektrifikace těch dlouhých linek je právě problematická. Je snazší zadrátovat kratší úseky, a pak pro ty dlouhé linky doplnit ty chybějící.
Tak buď děláme ekonomicky a ekologický udržitelný model, nebo šotoprovoz. Infra a levnější provoz trolejbusů se vyplatí při velkých výkonech a objemech, a to jsou právě ty dlouhé linky.
Nejde tolik o délku, ale spíše o frekvenci. Linka 131 je velmi frekventovaná, tudíž i u ní to dává smysl.
Zatimco 136/177/195 jezdi jednou za hodinu. 🙂
Tak co z toho se tvoří v Praze,je asi jasné..
Zatím všechny trolejbusové linky dávají smysl. 58, krpál z Palmovky na Prosek. 59 umožnila zvýšit kapacitu na spoj. 176, krpál v serpentinách. 131, do kopce na Hanspaulku. Právě v takových kopcích se spálí nejvíc nafty a trolejbus tam dává největší smysl. Dlouhé linky jsou taky v plánu: 201, 136…
Ano, třeba Hostivař + Horní Měcholupy mají s trolejbusy smůlu, nemají silnou lobby na Magistrátu a nevolili Piráty. 🙁
Skoda ze jen levy breh. Na Zizkove v Konevce (ten uz Hartigova) by trolejbusy asi pomohly – ulice je uzka a hluk mnozstvi autobusu je dost rusivy element. Ulice je ted rozkopana a to slo skloubit s vystavbou troleji.
A teď si zkuste představit nějaké francouzské město. Husitská a Hartigova by dostaly tramvaj, skoro u každého domu záliv pro zásobování. Parkování tam skoro není už teď a IAD by byla odkázána na Rohanské nábřeží. Nebo se držme při zemi – tram + jednosměrný provoz aut, parkovacích zálivů při šířce ulice výrazně méně. Totéž Seifertova-Lipanská, jen s provozem IAD opačně. A když se rozvášním, tak stejné dvojče je vinohradská a Korunní, kde by také IAD mohla být jen důsledně jednosměrná a s druhým směrem v druhé ulici, ale zde jsme to reko Vinohradské zazdili.
A každý kdo by jel na tu rekonstrukci ulice by si musel vyřídit nejen stavební, ale také dopravní povolení. Zkrz všechny jím projížděné ulice, od každého uličního výboru.
NIMBY znáte: Každý chce elektřinu, ale nikdo elektrárnu.
MINS (Not In My Street) je obdoba: Zboží v obchodě ano, ale nesmí se vozit mojí ulicí.
A tak si z toho tak trochu dělám srandu.
To jsme takhle jednou tu troubu rozhicovali a viděli věci… Za mně klidně, ale ODS auto lobby ani náhodou.
Ono existuje nějaké francouzské město s hustší sítí tramvají než Praha?
Taky jsem si tu Francii představil a obávám se že jediné co by vzniklo by byla ta jednosměrná Vinohradská a Korunní, v každé tři pruhy zacpané auty. Na každé křižovatce by musel být semafor, jinak by se tam v životě nedalo odbočit. A nejbližší tramvaj tím směrem by byla rychlodráha na Krejcárku s barevnými designovými stožáry.
Tam je to též v plánu-136 + 150 (57)
Zizkovu v ulicich Hartigova-Husitska by tramvaj pomohla, ale nechteli ji, navic po rekonstrukci tam nikdo do toho nehrabne. Bude muset stacit autobus 133 a 207… 136 ma byt elektrifikovana pozdeji…
Takze na temer rovine v Bubenci budou troleje a pres Hanspaulku, Mateje a Borislavky v tech prudkych kopcich pojede na baterie?
Dava to smysl?
DPP na trasu nasadí bateriové trolejbusy, troleje budou po části trasy. Baterie budou trolejbusy využívat v Bubenči od zastávky Zelená po konečnou zastávku Hradčanská a jednosměrně také na druhém konci v Evropské ulici.
Dal v clanku uz je to spravne, ale tahle veticka to obraci…
Obrací? Asi by to šlo napsat šikovněji, ale věcně je to správně.
Ale ma chyba, je to v clanku spravne…
Je to přesně naopak.
Ale formulace v článku mě taky trochu zmátla.
Jo je to spravne… 🙂
Tu posedlost parciální drátizací nechápu. Tohle je linka, kde nic nebrání trolejovému vedení v celé délce. Naopak si to vysloveně říká o trolejové propojení mezi Bořislavkou a Veleslavínem (včetně možnosti sdílení měníren).
Naopak, baterky se hodí tak jako tak, tak není nutné drátovat všechno včetně smyček a garáží a šněrovat bubenečské ulice. Na Veleslavín se ta linka dá protáhnout i bez drátů, pokud to někdo bude chtít. Jak je myšleno to sdílení měníren? Není to právě už takhle navzájem propojeno přes tramvajové troleje?
Napojení měnírny lze realizovat pomocí napájecích kabelů, propojení prostřednictvím TV není nutné.