Trolejbusový levý břeh Vltavy. DPP žádá o povolení pro další elektrizaci autobusové linky

Historický trolejbus Praga TOT v roce 2022 v zastávce U Matěje jako součást speciální akce DPP k připomenutí trolejbusové dopravy v Praze. Foto: Pražská integrovaná dopravaHistorický trolejbus Praga TOT v roce 2022 v zastávce U Matěje jako součást speciální akce DPP k připomenutí trolejbusové dopravy v Praze. Foto: Pražská integrovaná doprava

Pod trolejemi bude úsek ze Zelené na Bořislavku.

Odebírat
Upozornit na
guest
64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jiri

spojuje BOŘISLAVKU

Vít Malina

Šurovský by měl už skončit … Za peníze daňových poplatníků si tady hraje a plní sotousky sen. Nádhera další miliony a sloupy kam se podíváš všude se zbavují trolejbusů ale DPP je zavadi

duch

Byl by problém zadrátovat i ten cancour u Bořislavky a konec mezi Zelenou a Dejvickou?

duch

*Hradčanskou

Twix

Ani nebyl, ale ušetří se tím dost trolejových křižovatek a výhybek, baterky tam stejně budou kvůli návozu z garáží. Navíc ty dráty a sloupy by v té docela pěkné městské zástavbě Bubenče nevypadaly úplně krásně.

Vesper

A trolejové propojení z Bořislavky na Veleslavín bude?

Pat

Ano, tramvajové.

Jinak ne, s bateriovými Tbusy není provozní důvod.

123

Zadrátovaná Hanspaulka … to máme radost … nemohu říci, že mi tam ty dráty chybějí … a to jsem asi jeden z mála, který ty trolejbusy pamatuje.

Jinak … s mínusy se tady počítá:-)))

Martin

Ja spis premyslim, proc to tolik vadi? Kolik lidi bezne kouka po trolejich a sloupech? Dokud se jich nezeptam, tak o nich ani nevi…
A nevnimate treba tissi trolejbus nez hlucnejsi autobus, vc. lepsiho usporadani vnitrniho prostoru?

Pája

Vnitřní prostor – autobus Renault/Iveco, Solaris nebo SOR versus trolejbus s karoserií Solaris nebo SOR je víceméně stejný. Pokud má vzadu navíc trakční baterie a nebo ty starší dieselový agregát, tak je to mínus 5 sedaček. Proto už je dnes snaha dát je na střechu. Ale ta hlučnost je opravdu úplně jinde a akcelerace i ve stoupání taky. Ticho, klid, živější a sloupy i dráty stejně ve městech jsou, takže to taková hrůza není. Někomu vadí růžice v domech, ale to je řešitelné výložníky.

218

Aspoň půjde po všech těch zklidňovacich opatřeních zase poznat,která ulice je hlavní..

mic

Zajímalo by mě, jestli bude zastávka Zelená přesunuta na druhou stranu JP a nebo se vybuduje křížení trolejí s tramvají.

Martin

Zajimave, cekal jsem jeste nabijeci stopu na hradcanske?

Rudolf Tuček

Na Hradčanské většinou vyloží, naloží lidi a jede dál. Tam by toho moc nenabil.

Martin

Nevim, kdysi tam vzdy jeden bud prijel a druh odjizdel, ten co prijel mel pauzu, ale faktem je, ze to je par minut,…

Pája

Tak a teď budeme doufat, že se historie nebude opakovat a namísto řešení problémů s napájením Praha trolejbusy nebude opět bezhlavě rušit. Bylo to opravdu velmi nerozumné.

Frantisek X

Nejspíše už nebude k dispozici alternativní levná sovětská ropa. Otázkou je, zda bude dost zdrojů elektřiny, pokud na ni pouze hodláme přepojit stále rostoucí spotřebu všeho…

Rudolf Tuček

Problém je že česká energetika stagnuje už od dob vlády Sobotka, ministr financí Babiš, protože byla laciná energie a nikdo to neměl potřebu řešit, bohužel současná vláda v tom pokračuje. V době dotací na solary místo toho aby se dávaly domácnostím a všichni si je instalovali na domy, jsme to dávali solárním baronům a ti je stavěli na zelené louce. Stavba dalšího jaderného bloku je ekonomická sebevražda.

Jiří Kocurek

Prosím? Současná vláda neřeší nic … obratem vládě vyčítáte přípravu dostavby Temelína? Fotovoltaika je nám v zimě platná jako sáňky v létě.

Vojtech

Chce to decentralizovaný zdroje. A nemusí být v domácnosti vše na jednu tvrdou síť. Ale většina drobnosti, zapojena v zásuvce muže jet ze solaru. Typicky nabijecky veškeré elektroniky, mobilu, notebooku, televizi, set Top boxu routeru. Mě to doma dělalo 15 % spotřeby a až energeticky šok ( pád Bohemia Energy s. Nárůstem ceny z 1Kc/kWh na 6 c 2 Kč za poplatky) mě s tím donutilo neco malinko udělat. Update domácnosti typu výměnou avetel za LED s baterii na 12 V dobíjení přes solary a veškerá ta drobná elektro podobne…

Jiří Kocurek

Nejsem apriori proti decentralizaci, ale neuvedl jste jakou technologii použít, jen způsob rozmístění *nespecifikované* technologie.

Decentralizované zdroje neřeší fakt, že zima je v celé střední Evropě zhruba stejná a na zimu je potřeba něco co nahradí nestatek slunečního svitu, což zimu přímo zapříčiňuje.
Akumulaci z léta na zimu lze uspokojivě vyřešit leda tak na vesnicích v lesích, hraní dřeva na zimu na vzdálenost jednotek kilometrů. Nikoliv už ze Šumavy do Prahy, jak naši předkové už zjistili.

qěcy

Tak ony ty velké JE jsou dost nákladné. Protlačuje vláda také malé JE?

Martin

Neco se uvazuje v Temeline, neco na zpusob maleho modularniho reakroru. Ale opozice do toho haze vidle…

Karel

Nelžete

Martin

Nelzu…

Jiří Kocurek

V energetice platí, že účinnost roste s velikostí. Ztráty jsou úměrné ploše, výkon objemu, plocha je druhá mocnina, objem třetí mocnina.

V dopravě to plati taky, kdo může poslat 6tunku, tak neposílá 3 dodávky, NAD za rychlík se nedělá pomocí osobních vozů.

Kubrt

A ono už se ví, že ty MMR budou méně nákladné, než klasické JE?

Rudolf Tuček

Malé modulární reaktory už máme čtyři v JE Dukovany.

Filip Jirsák

Ano, přesnější by bylo vyjádření, že přínos současné vlády k řešení energetiky je záporný. Protože místo aby energetiku řešila, vyhazuje nesmyslné peníze za studie a výběrová řízení na dostavbu Temelína či Dukovan. Což je takový kanál O-D-L ODS.

hroch.obojzivelny

O tom jaderném bloku můžeme polemizovat, ale to s původním tématem už nesouvisí. Trolejbusy byly zrušené proto, že bylo potřeba nastartovat obchodní výměnu v rámci východního bloku. SSSR měl obrovské zdroje ropy, zároveň chtěl ze svých satelitů jiné komodity a zboží. Aby byla možná obchodní výměna v patřičném objemu, bylo žádoucí zvednout poptávku po ropě (naftě). Vidíte nějakou paralelu se současnou dobou, která by mohla způsobit, že se tato historie bude opakovat? Já tedy ne. Energetická politika sice možná stojí za psí štěk a levná elektřina se už nevrátí, ale to je prostě status quo a žádný velký zvrat z… Číst vice »

Jiří Kocurek

Paralela by byla:
Hegemonem ve výrobě FV zdrojů je Čína, ta má (skoupené, obsazené, jakkoliv to pojemnujete) zdroje surovin i nezbytné technologie. Rovněž to platí pro akumulaci elektřiny, která je s FVE nezbytná, abychom si posvítili i v noci.
Vodík to nespasí, je potřeba 3x více primární energie ve srovnání s bateriovým úložištěm.

Vyrábět vodík průtočnou vodní elektrárnou, namísto přímé spotřeby, to je pak https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

Pája

Ono hlavně v souvislosti s dodávkami nových tramvají T výrazně stoupla spotřeba a komponenty pro dalšíměnírny prostě nebyly k dispozici, protože se s nimi v plánech nepočítalo. Praha nebyla zdaleka jediné město, které potřebovalo větší kapacitu měníren, jenž prostě plánovačům tak nějak unikla a jejich extrémně hrubou chybou právě v plánování. Možnost dovozu z „nesocialistických“ zemí v tomto konkrétním případě nepřipadala v úvahu kvůli bludům o na věčné časy levné sovětské ropě.

qěcy

Udělej si barák, nebo být bez připojení k distribuci EE a máš klid.

Někdo

To těžko když je dneska takový tlak na ekologii tlak na ekologii.

P_V

„V případě provedení trolejové smyčky na náměstí Bořislavka…“
Proč tam, ono to nebude končit u metra?

Pat

Bude oboje. Smyčka Na Pískách a sjezdová výhybka na Evropskou. Na druhé straně bude smycka na Zelené. Bude to ucelená trať, na které bude možno provozovat historické trolejbusy, ale 51 bude jezdit v trase stávající 131.

Pat

*rozjezdová výhybka

Tomáš Záruba

Hm. Jako nic proti tomu, ale mnohem více osídlený jihovýchod by měl být prioritou. Kopců také dosti, a navíc dlouhé linky až na taktéž kopcovitý sever.

Lukáš F.

Elektrifikace těch dlouhých linek je právě problematická. Je snazší zadrátovat kratší úseky, a pak pro ty dlouhé linky doplnit ty chybějící.

smasska

Tak buď děláme ekonomicky a ekologický udržitelný model, nebo šotoprovoz. Infra a levnější provoz trolejbusů se vyplatí při velkých výkonech a objemech, a to jsou právě ty dlouhé linky.

VojtaDrevik

Nejde tolik o délku, ale spíše o frekvenci. Linka 131 je velmi frekventovaná, tudíž i u ní to dává smysl.

Tomáš Záruba

Zatimco 136/177/195 jezdi jednou za hodinu. 🙂

218

Tak co z toho se tvoří v Praze,je asi jasné..

Lukáš F.

Zatím všechny trolejbusové linky dávají smysl. 58, krpál z Palmovky na Prosek. 59 umožnila zvýšit kapacitu na spoj. 176, krpál v serpentinách. 131, do kopce na Hanspaulku. Právě v takových kopcích se spálí nejvíc nafty a trolejbus tam dává největší smysl. Dlouhé linky jsou taky v plánu: 201, 136…

Clovek

Skoda ze jen levy breh. Na Zizkove v Konevce (ten uz Hartigova) by trolejbusy asi pomohly – ulice je uzka a hluk mnozstvi autobusu je dost rusivy element. Ulice je ted rozkopana a to slo skloubit s vystavbou troleji.

platamond

A teď si zkuste představit nějaké francouzské město. Husitská a Hartigova by dostaly tramvaj, skoro u každého domu záliv pro zásobování. Parkování tam skoro není už teď a IAD by byla odkázána na Rohanské nábřeží. Nebo se držme při zemi – tram + jednosměrný provoz aut, parkovacích zálivů při šířce ulice výrazně méně. Totéž Seifertova-Lipanská, jen s provozem IAD opačně. A když se rozvášním, tak stejné dvojče je vinohradská a Korunní, kde by také IAD mohla být jen důsledně jednosměrná a s druhým směrem v druhé ulici, ale zde jsme to reko Vinohradské zazdili.

Jiří Kocurek

A každý kdo by jel na tu rekonstrukci ulice by si musel vyřídit nejen stavební, ale také dopravní povolení. Zkrz všechny jím projížděné ulice, od každého uličního výboru.

růža

A jeden jedinec by ještě potřeboval psychiatra..

Jiří Kocurek

NIMBY znáte: Každý chce elektřinu, ale nikdo elektrárnu.
MINS (Not In My Street) je obdoba: Zboží v obchodě ano, ale nesmí se vozit mojí ulicí.

A tak si z toho tak trochu dělám srandu.

Petr Drozda

To jsme takhle jednou tu troubu rozhicovali a viděli věci… Za mně klidně, ale ODS auto lobby ani náhodou.

Plecháč

Ono existuje nějaké francouzské město s hustší sítí tramvají než Praha?

Twix

Taky jsem si tu Francii představil a obávám se že jediné co by vzniklo by byla ta jednosměrná Vinohradská a Korunní, v každé tři pruhy zacpané auty. Na každé křižovatce by musel být semafor, jinak by se tam v životě nedalo odbočit. A nejbližší tramvaj tím směrem by byla rychlodráha na Krejcárku s barevnými designovými stožáry.

Slávek

Tam je to též v plánu-136 + 150 (57)

Martin

Zizkovu v ulicich Hartigova-Husitska by tramvaj pomohla, ale nechteli ji, navic po rekonstrukci tam nikdo do toho nehrabne. Bude muset stacit autobus 133 a 207… 136 ma byt elektrifikovana pozdeji…

Martin

Takze na temer rovine v Bubenci budou troleje a pres Hanspaulku, Mateje a Borislavky v tech prudkych kopcich pojede na baterie?
Dava to smysl?

Martin

DPP na trasu nasadí bateriové trolejbusy, troleje budou po části trasy. Baterie budou trolejbusy využívat v Bubenči od zastávky Zelená po konečnou zastávku Hradčanská a jednosměrně také na druhém konci v Evropské ulici.

Dal v clanku uz je to spravne, ale tahle veticka to obraci…

Bobek

Obrací? Asi by to šlo napsat šikovněji, ale věcně je to správně.

Martin

Ale ma chyba, je to v clanku spravne…

Pražec

Je to přesně naopak.
Ale formulace v článku mě taky trochu zmátla.

Martin

Jo je to spravne… 🙂

Kamui

Tu posedlost parciální drátizací nechápu. Tohle je linka, kde nic nebrání trolejovému vedení v celé délce. Naopak si to vysloveně říká o trolejové propojení mezi Bořislavkou a Veleslavínem (včetně možnosti sdílení měníren).

Twix

Naopak, baterky se hodí tak jako tak, tak není nutné drátovat všechno včetně smyček a garáží a šněrovat bubenečské ulice. Na Veleslavín se ta linka dá protáhnout i bez drátů, pokud to někdo bude chtít. Jak je myšleno to sdílení měníren? Není to právě už takhle navzájem propojeno přes tramvajové troleje?

Ondra K.

Napojení měnírny lze realizovat pomocí napájecích kabelů, propojení prostřednictvím TV není nutné.