Začíná rekonstrukce ulice pro novou pražskou trolejbusovou trať. Povede k Waltrovce

Peroutkova ulice na pražských Malvazinkách. Zdroj: Mapy.czPeroutkova ulice na pražských Malvazinkách. Zdroj: Mapy.cz

Počítá se s nasazením parciálních trolejbusů standardní délky 12 metrů.

Technická správa komunikací (TSK) zahájí v úterý 9. července kompletní rekonstrukci Peroutkovy ulice na Praze 5. Bude trvat dlouhé dva roky až do srpna 2026.

Její součástí je totiž zároveň obnova vodovodu a také vybudování trolejí pro už třetí novodobou pražskou trolejbusovou trať.

Letos se opraví úsek mezi Waltrovkou (od ulice Barvitiova) a Farkání (po ulici Od Vysoké). Hlavní stavební práce proběhnou do 20. prosince a budou zahrnovat úpravu vozovky s asfaltovým povrchem, chodníky a parkovací stání v kamenné dlažbě, odvodnění, přeložky inženýrských sítí, rekonstrukci vodovodu či doplnění zeleně a mobiliáře.

Rekonstrukce Peroutkovy ulice. Zdroj: TSK

Rekonstrukce Peroutkovy ulice. Zdroj: TSK

Zhruba od poloviny letních prázdnin budou probíhat práce i v úseku mezi ulicemi Na Odbočce – Na Václavce vždy po polovinách. Během tohoto omezení bude fungovat kyvadlový provoz.

Příští rok pak bude rekonstrukce postupovat za jednosměrného provozu mezi ulicemi Od Vysoké a Na Václavce a bude zahrnovat i obnovu prostranství před prodejnou Albert, kde vznikne větší prostor pro pěší, budou zde nově vysazeny stromy, doplněn mobiliář a upravena parkovací stání.

Trolejbusy 52

Součástí rekonstrukce je také vybudování trolejbusové trakce ze Smíchova přes Malvazinky k Waltrovce. Po skončení rekonstrukce se autobusová linka 137 přemění na trolejbusovou linku 52 a celá oblast se zbaví velké části hluku a zplodin.

Pravomocné společné povolení (ze sloučeného územního a stavebního řízení) k elektrifikaci autobusové linky 137 Na Knížecí – U Waltrovky získal dopravní podnik už loni v březnu. Letos v květnu pak DPP vyhlásil soutěž na zhotovitele elektrifikace, samotná instalace trolejí by měla začít na podzim.

Další rozšíření trolejbusů v Praze. DPP začal hledat firmu, která postaví troleje ze Smíchova do Jinonic

Počítá se s nasazením parciálních trolejbusů standardní délky 12 metrů, které mohou část trasy jet na baterie. Ač vybrané spoje linky 137 zajíždějí do Jinonic a na Malou Ohradu, elektrifikován bude pouze kopcovitý úsek mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky.

Vozidla zde zdolávají dlouhé a táhlé stoupání s průměrným sklonem až 7 %. I zbytek trasy k Waltrovce má profil s významným stoupáním, resp. klesáním. Pod trolejemi bude zhruba 80 % celé trasy.

V rámci výstavby bude nutné osadit 106 trakčních stožárů, které chce město „v maximální možné míře“ využít i jako pouliční lampy. V Peroutkově ulici vznikne nová trolejbusová měnírna, v terminálu Na Knížecí bude sedm dobíjecích stání připojených na tramvajovou měnírnu Radlice. Vznikne zhruba 4,4 kilometru jednostopého vedení.

Smlouva na vozy stále není

Půjde o třetí novodobou trolejbusovou trať v Praze. První vede z Palmovky do Miškovic, druhá z Veleslavína na letiště.

Součástí zakázky na elektrifikaci s odhadovanou cenou 170 milionů korun je i vybudování až 37 venkovních dobíjecích stání pro trolejbusy v garáži Řepy.

Soutěž na 70 trolejbusů pro Prahu vyhrála turecká Bozankaya, ÚOHS zamítl rozklad Škody

Bateriové trolejbusy by se na lince mohly objevit koncem roku 2025. Zakázku na dodávku až 70 trolejbusů vyhrála turecká Bozankaya a vítěze tendru potvrdil i ÚOHS. Dopravní podnik nicméně stále nepodepsal s dodavatelem smlouvu.

V současné době podle informací Zdopravy.cz zaslal DPP výrobci doplňující dotazy, neboť subdodavatele elektrovýzbroje Cegelec mezitím převzala konkurenční Škoda Group.

Dopravní omezení

  • V termínu 9. 7. – 20. 12. 2024 bude komunikace v úseku mezi ulicemi Barvitiova – Od Vysoké kompletně uzavřena. Objízdné trasy budou vedeny ulicemi Radlická a Jinonická, resp. Vrchlického/Plzeňská. Místní obslužnost ulic Na Vysoké I, Na Vysoké II, U Slévárny a Na Farkáně IV bude řešena příjezdem přes ulici U Trezorky a pak Kačírkova.
  • Cca od 1. 8. 2024 budou probíhat práce v úseku mezi ulicemi Na Odbočce – Na Václavce po polovinách, za kyvadlového provozu. V roce 2025 bude rekonstrukce dále postupovat za jednosměrného provozu mezi ulicemi Od Vysoké až Na Václavce.
  • Linka 137 z centra bude jezdit jen k finančnímu úřadu, kde bude mít točnu. Dále bude zavedena nová linka X137 mezi Klamovkou a metrem Jinonice. Místní z oblasti Farkáně a Waltrovky budou moci využít zastávku U Waltrovky pro cesty směrem na Prahu 13.
Tagy Bozankaya dpp nové trolejbusové tratě parciální trolejbusy
2 komentáře