Správa železnic bude po pár týdnech provozu reklamovat novou lávku v Pardubicích
Problémy se týkají eskalátorů či odtokových ploch.
Správa železnic bude reklamovat nedostatky na nově otevřené lávce přes pardubické nádraží. K jejímu otevření došlo před pár týdny. Na problémy upozornil server iRozhlas.cz. Jde konkrétně o nekvalitní provedení lávky a často nefunkční eskalátory.
Sociální sítě zaplavily snímky odkazující na nekvalitní provedení stavby. V lávce podle nich zůstává voda, eskalátory jsou z boku nekryté, šrouby špatně zašroubované a celkové provedení lávky působí nekvalitně. Velmi často eskalátory ani nejezdí.
„Ukazují se některé nedostatky a vady, které předkládáme zhotoviteli v rámci reklamace a budou v krátkém čase odstraněny. Především půjde o reklamaci odtokových poměrů z pochozích ploch, dokrytování kabelizace a zaslepení nefunkčních otvorů,“ řekl Gavenda. Podle něj příčinou nefunkčních eskalátorů nejsou závady, ale používání tlačítka stop. „Řešili jsme pouze případy, kdy šlo o nouzové zastavení, musela přijít obsluha a eskalátor znovu spustit,“ dodal Gavenda. Lávku postavila společnost Chládek a Tintěra, Pardubice.
Do obhajoby lávky se pustil na svém facebookovém profilu poslanec Martin Kolovratník (ANO 2011). „Jako zastupitel, který pečlivě sledoval celý proces od začátku a aktivně se podílel na jeho realizaci, mohu s jistotou říci, že lávka je velmi dobře navržená a funkční,“ uvedl Kolovratník. Kritiku označil za neopodstatněnou.
300 metrů dlouhá lávka spojuje vlakové nádraží s ulicí K Vápence, a umožňuje tak přechod k sídlišti Dukla.
Pardubice se diví nákladům za novou lávku, zástupce měly přitom ve výběrové komisi