Správa železnic bude po pár týdnech provozu reklamovat novou lávku v Pardubicích

Problémy se týkají eskalátorů či odtokových ploch.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Typické vychytávání much, zatím bych neviděl nějaký velký problém v počátečních závadách. Dejte tomu půl roku a uvidí se. Za mě – konečně hotovo 👍👍👍

Trumway

Mohlo by se zdát, že v těch Pardubicích je to samý problém ale věc se má jinak. Tady je problém kam se člověk podívá.

Miri

Trochu off topic, ale tuším, že tady to někdo bude vědět: Jak je v Pardubicích řešeno osvětlení nástupišť? Před pár dny jsem se tam vyskytla před 10. večer a jediné, co svítilo, byly odjezdové tabule. Pro samotnou ženskou to nebylo moc příjemné.

Alibaba

Mám pocit, že ve vlašťovkách ze zdola je nějaká linie osvětlení (LED?). Určitě jsem to viděl svítit, ale moc si to neuvědomuji. Pod starýma vlašťovkama byly dřív zářivky a pak to předělali takové LED pouliční lampy.

Miri

Díky. To tedy znamená, že se ai v nějaký určený čas vypínají… Ty zářivky ještě pamatuju, ale mezitím jsem tam 10 let nebyla.

geras

Lavička je z oboru „praktické“, hnus z oboru „estetické“. A lavičku si dodáte, to je jen mobiliář.

Hans1934

Největší sranda je, že k té lávce se tady vyjadřuje každej Lojza, kterej ji ani neviděl ani přes ní nebude chodit . Nehodnotim cenu, ale v plánu byla už v 60.letech. 30-40 let poslouží a pak se uvidí . A nevytahujte zas nesmysly , že to měly platit Pardubice , tohle tam mělo stát už za komančů a důvod , proč ne už je dávno znám .. Tady se řeší 300 míčů do významné stavby , která spojuje koridorem rozdělené město a 6 miliard do uzlu , ale neviděl jsem nikde zdůvodnění 20 miliard do retro koleji v České Třebové… Číst vice »

geras

… a 12 miliard na Hradec , taky nevadí.

patology_chef

Jojo, už nejméně třicet let předem už stály přece v kolejišti pilíře a jejich stržení by bylo bezprecedentní plýtvání, viďte. Když je to ta významná stavba na rozdíl od prakticky centrálního českého ranžíru…
Akorát tehdy nikdo nic netušil o pátém nástupišti, které ta úžasná lávka jaksi míjí. Ale to určitě proto, že jde o významnou stavbu.
V Železničáři z roku 1990 se psalo, že v roce 1994 se bude jezdit elektricky do Jeseníka. A už tehdy jsem slyšel názory: Třebová chátrá, radši ty prachy dejte sem.

Karel

Třebová měla být už dávno zalita betonem..

Tom

Njn, když se někdo hezky napakoval a na samotnou lávku už peníze moc nezbyly … V této republice bohužel žádné překvapení. A podobně to dopadne s modernizací v České Třebové.

Jan

Lávka je lávka.
Lucie Bílá.

Tuhle aspoň dostavěli.
No, a uvidí se.

Ale chtěl jsem se zeptat znalejších.
Před rekonstrukcí byly přibližně v těchto místech nějaké pilíře, či stojiny čehosi. V podobném směru, kolmo na koleje. Akorát to výškově končilo níž, než trolej. A nic na tom nebylo položeno.
Takže.
Co to bylo, z jaké doby a bylo na tom někdy něco položeno?
Napadá mě doba před elektrizací.
Ale na lávku úzké. Tak nějaký produktovod?
Nebo něco nedostavěného?
Děkuji za vzpomínku, postřeh, cokoli.

Shelma

To byly pilíře pro lávku, která se začala stavět v 80-tých letech.Tuším že to byl rok 1987,ale bez záruky.

Alibaba

Pilíře byly pro produktovod (mám pocit, že parovod). Proč se to zrušilo nevím, pak se uvažovalo i s lávkou na těchto pilířích, a to mám pocit že umřelo na tom, že by přes tu lávku nebyly vidět návěstidla (možná na podobou věc .umřela i ta lávka).

Alibaba

(možná na podobou věc .umřel i parovod).

Jan

Z mého pocitu je, že to bylo celkem zánovní.
Ale pokud má TD trolejový drát normovanou výšku 5,5m, a nosné lano je výš, tak kdo tohle kuwa dělal?

Proto rýpu do toho, že maj bejt rádi za dokončenou lávku.
Aspoň nějakou.

Taky mohli mít how – know a chodit do Hradce pěšky.

Sorry, já musel 🤣

Alibaba

Jak tu pár lidí píše, taky se obávám o životnost a funkčnost eskalátorů ve venkovním prostředí, ta symbolická stříška nad nimi podle mě je neochrání při větším větru a dešti.

Gajda

Déšť a vítr je ten menší problém, sníh a mráz bude ten daleko větší.

Objektivně

Zajímavé zkreslení. Byl jsem minulý týden v Pardubicích za známymi a říkali mi, ať se jdu podívat na lávku, že je z ní pěkný výhled. Šel jsem a líbil se ki výhled. Pak jsem zase sjel eskalátorem dolů a za chvíli přijel rychlík do Prahy. Tolik má prakticka zkušenost. Neměl jsem potřebu se tím dál zabývat. O týden později vidím článek a diskuzi, kde z lávky mají diskutující zřejmě doživotní trauma. 😆

Karl vB.

O tom, kdo utrpěl kvůli lávce v Pardubicích doživotní trauma se tady prosím raději moc nerozepisujte.
Z celkového počtu 50 diskusních příspěvků (k 18:35) je 8 pouze vašich (16%).
Takže tu sklenici, o které se zmiňujete a která vás tak rozohnila, nemáte uloženou ve špajzu za 15 let starými okurkami, ale zřejmě v kuchyni na stole a pěkně vás rajcuje. 🙂

geras

Na FB skupinách přispívaných místními převažují pozitivní reakce. Nerozumím tomu, proč se k lávce vyjadřují lidé odevšad, kteří ji nepotřebují používat.

Tomáš

Až vychytají ty problémy, tak budou mít krásnou barevnou lávku, kterou jim Praha a ostatní postižení šedým morem můžou jen závidět.

Objektivně

Asi tak. Ale zdejší zapáleni diskutující mají pocit, že si je právě čte každý, kdo teď spokojeně kráčí po lávce a fotí si z ní pohled na město mobilem. To by byl pro ně šok, kdyby zjistili, že většina lidí co po té lávce kdy půjde nikdy neslyšela o webu Zdopravy, natož o tomto konkrétnim článku a jeho diskuzi. Ale nechme je užívat si bouři ve sklenici vody. Ve sklenici položené někde vzadu za 15 let starými sklenicemi s nalozenymi okurkami. 🙂

DavidS

Já doufám, že něco takového se v Praze a ani nikde jinde už nepostaví

Vlastimil Kocurek

Ano tento jediný úlet, zhmotněná pitomost by měla dostatečně odradit ostatní. A já věřím, že se nic podobného už nebude v Česku realizovat.

Vlastimil Kocurek

Ta lávka je úplný nesmysl, akorát se bojíme si to přiznat.
Totální a drahý úlet.

geras

Proč?

mgr.pavel

Až vychytají ty problémy, tak vy už tady nebudete..

(pardon, to není nic proti vám osobně, jen parafrázuji jistou reklamu, jako cynik co očekává s touto lávkou „devadesátky forever“ problémy spíš „forever“)

none

Ja ji jako krasnou nevidim. Spis je to takove metro nad kolejema.
A u tech schodu dole mela byt jeste veranda 😀 Je to moc na rane a asi to bude v zime a desti trpet. Na druhou stranu.. stalo to dost penez a delali to odbornici. Takze to urcite maji vyzkousene.

Milan

A v parných dnech se zdržovat nad rozpáleným pláčem s kolejemi ve štěrkovém loži je asi zdravé!

Objektivně

Takže v létě zrušíme údržbu železnic? Na 3 měsíce dráhu vypnem a pak se to kolem 20 zarinzase rozjede? A v té výšce je těch výparů jistě mnoho…

Jiří Kocurek

Kolovratník … jak kolovrátek.

Objektivně

Kdyby si ten dnešní bezejmenny most s ním začali spojovat, tak pro něj jedině plus. Znáte přece ten vtip o herci z Brna a herci z Prahy. Ten z Brna tomu z Prahy říká, že se o něm v Brně říká jaký je neskutečný píp píp píp. Pak se zeptá ten z Prahy toho z Brna, zda ví co se o něm říká v Praze. Brnák se zvědavě podívá a Pražák mu stručně odpoví: ,,Nic.“ Takže asi tak, pane Kocourku.

Jiří Kocurek

Tím chcete říct, že když to dozoroval Kolovratník, tak se chyba stát nemohla a všichni si to vymysleli?

mgr.pavel

Víte, co si Kolovratník myslí o té lávce? Že je úžasná.

Víte, co si lávka myslí o Kolovratníkovi? Nic.

Jan

Jak se ukazuje, tak mít mobil přímo na Andreje vám sice zajistí městskou lávku za státní peníze, ale už ne kvalitu tohoto dílka…

Objektivně

Z pohledu rodiče je lepší bydlet tam, kde někdo zařídí aspoň nějaký most, než tam, kde vám děti budou lézt přes koleje. Z pohledu syna/dcery/vnuka/vnučky to samé… taky nechcete trnout hrůzou, kdy vaši rodiče/prarodiče dají přednost zkratce přes kolejiště. A něco o tom vím, nedaleko bydliště mám bývalou zastávku Strašnice. Teď už sice po odsunu tratě nemám vlak v pěším dosahu, ale ten pocit klidu je k nezaplacení. Nejlepší prevence je totiž nedat lidem k získání darwinovy ceny vůbec záminku.

patology_chef

Tak když už objektivně, tak ale se vším. Širá trať je něco jiného než stanice. Podle širé trati se dá postavit plot a pokud to SŽ ve Strašnicích neudělala, tak nejspíš proto, že ji k tomu nikdo nedonutil. Když už lávka, tak s rozmyslem, ne že mine jedno nástupiště. A co se týče chůze přes koleje… zvláštní, že se jinde neřeší přebíhání silnice mimo přechod. Že by aut jezdilo méně než vlaků?

none

Kdyby tak nejvaltovali, mohlo to být pořádně.

218

Pro sotouse na pozorování provozu, nebo proč?

Objektivně

Tak jsou lidé, kteří mají třeba po 300-500 metrech problém s nohami. Stačí ucpané cévy. Svaly si při sezení doplní kyslík a mohou zase jít dál. Ve městě běžné lavičky jsou, takže tito lide nechodi s vozíkem, oni potřebují odpočívat, neznamená to, že za den neujdou třeba 2-3 kilometry. Lavičky se hodí vždy.

Vlastimil Kocurek

Já mám zkušenosti úplně jiný, staří lidé moc nechodí a v noci se lavičky mění na alkoholické setkávání teenagerů, a lavičky jsou zanedlouho zničené.

none

v tom pripade staci jedno sklopne sedatko.

Jarda

Kolovratník 😀 😀 😀

Objektivně

Co s tím má? Jinak jsem tu lávku zkusil a je pěkná a rozhodně hezčí městský prvek než podchod.

mgr.pavel

No to on se chlubil, jak to celé vymyslel, zrealizoval a nechal zaplatit.. Přitom je to devadesátkový hnus, který je nutné reklamovat hned na začátku..

Objektivně

Z toho mostu je pěkný výhled na město a nádraží, ke spojení to také slouží. Most je primárně funkční stavba, zvláště když je někde na okraji města přes koleje a ne v centru, nechápu co vám tam chybí. A reklamace? U jiných staveb po zprovoznění vůůůbec potíže nebyly. Ta lávka byla potřeba postavit tak jako tak, nechápu její spojovaní s konkrétním politikem.

Jiří Kocurek

„jsem tu lávku zkusil“

Jenže ona to má být věc denní potřeby, pro lidi, kteří po ní chodí denně.

Koro

Připravte se. Již za několik měsíců si zvykejte na nového ministra dopravy s příjmením já kníže Kolovratník z boží vůle zastupitel.

Karl von Bahnhof

A takové to bylo slušné nádraží. No

Poručík Mazurek

K eskalátorům v Pardubicích hl.n. jedno osobní svědectví: opakovaně jsem viděl, jak jeden eskalátor stojí, přijde nějaký člověk, eskalátor zapne a ten zas normálně funguje. Takže tvrzení, že se na nádraží nějací troubové baví vypínáním eskalátorů, docela věřím.

Leinad

A je sos tlačítko dobře udělané, nedá se zmáčknout omylem?

DavidS

„Jako zastupitel, který pečlivě sledoval celý proces od začátku a aktivně se podílel na jeho realizaci, mohu s jistotou říci, že lávka je velmi dobře navržená a funkční,“

Tak doufám, že v případě opaku ponese plnou odpovědnost:-)

Joe

“ … aktivně se podílel na její realizaci.“ Jo tak proto jsou ty sváry plechů taková prasárna, on to pan zastupitel asi vařil osobně.

patology_chef

Což vysvětluje, proč lávka není podchod, kam by šlo umístit i nějaké komerční prostory, a taky proč nevede přes 5. nástupiště. A až nastane období nízkého slunce, teprv se uvidí, jak kvalitně lávka hází prasátka.

Alibaba

Aby šlo do podchodu umístit nějaké komerční zařízení tak by musel být širší a to by stálo těžké prachy.

Kdyby měla lávka vést přes 5. nástupiště, tak by musela být delší nebo mít k němu rameno (zase peníze navíc).

Vzhledem ke kulatosti konstrikce bych se prasátek nebál, navíc čase se to povlíkne do drážní špíny a ta nic neodrazí.

patology_chef

Tak určitě by to stálo víc, ale máte tam ty komerční nájmy a zdůrazňuju: jedno nástupiště je mimo lávku. Něco takového nemělo přijít ani na papír a proto považuju lávku ve stávající poloze za vyhozené peníze. Navíc na pětku jezdí hlavně regionální doprava, takže místní… zkuste obyvateli sídliště Dukla povyprávět, jak ta lávka je skvělá.

Alibaba

Už vidím ty horentní nájmy za pochybnou špeluňku v podchodu. To není podchod pod brněnským nádražím, kterým by chodily davy lidí. Myslím, že SŽ je ráda, že pronajímá vůbec prostory v nádraží, nevím, kdo by chtěl do podchodu. Není složité a dlouhé se z 5. nástupiště dostat na lávku. 70 m navíc a jednou dolu a nahoru do podchodu. Jinak celkové zkrácení cesty na Duklu pro všechny. Lávka má spojit dvě části autobusového terminálu a na dukelské straně má být parkovací dům. obecně byla vždy poptávka na zkrácení cesty na Duklu. Probíhá tam zkulturnění ulice, město si představovalo i smyčku… Číst vice »

Miroslav

Zpoždění ve stavbě, vysoké náklady za stavbu a údržbu, problémy s hotovou stavbou…
Existuje vůbec něco pozitivního o stavbě této lávky?
Navíc trochu jsem mimo, proč stavěli lávku když mohli dodělat podchod… Stejně jako v Praze, může mi to někdo vysvětlit proč k tomu nedošlo?

Karel Mio

Podchod by musel být hodně dlouhý, aby se dostal až za nákladní část nádraží, a někteří pardubičtí se báli, že by se v něm báli.

MKop

… protože přeci (cituji): „Byl by to uzavřený prostor, ze kterého není úniku.“ Což u lávky rozhodně nehrozí! Kdo v Pardubicích nebydlí, nepochopí, co je tady možné…

Expardubák

Buďte rád, že jste se nepřestěhoval do Kladna 😂😂😂

patology_chef

Jistě, na lávce se přece dá proskočit plexisklem 😀

Alibaba

Tam žádné plexislo není. 🙂 Je tam kovová mřížka, která taky proskočit nejde. 🙂

Podchod by měl cca 200 m díry bez úniku, tady lávka má cca 150 m a není to depresivní díra v zemi.

Vlastimil Kocurek

Správné řešení bylo nechat to jako doposud, nebyly potřebí ani lávka do jakéhosi brownfiedu, ani ten hloupý tubus.

geras

Tak on už to dávno brownfield není, světový exportér radarové techniky, prodejna DEK, autosalón, ředitelství Chládka a Tintěry, firmy v Milheimovce už mají mnohé nový kabát. Stavba parkovecího domu. Jen pár starých dílen. Máte zvláštní představu o brownfieldu.

Alibaba

Zajímavé, že tím braunfieldem chodili lidi a pak poskakovali volně přes koleje.
Má tam být kus autobusáku, ulice K Vápence se momentálně zkulturňuje, je to jediná veřejně přístupná ulice v této oblasti.

patology_chef

200 metrů je zhruba délka severního podchodu na hlavním nádraží. Přestupní chodby mezi stanicemi Můstek A a B jsou dobře o polovinu delší.

Alibaba

200 pražského podchodu nelze srovnávat. V praze je na těch 200 m každou chvíli výlez, tady by to bylo bez výlezu a asi s menším profilem.
Tunely metra se zavírají ukončením provozu metra, tady to má fungovat 24/7 a i to si myslím, že SŽ nechtěla mít nádražní budovu otevřenou celou noc, nebo lidi složitě navádět po 1 nástupišti.

Dan

Nikdo neříká, že podchod musí být jak podle pravítka, klidně se mohl od 5. nástupiště stočit na stejné místo, kde teď končí lávka. Ale je tada pravda, že i to prodloužení by bylo dlouhé jak celá lávka a že lávka vytváří větší pocit bezpečí. Na druhou stranu podchod by vedl na všechny nástupiště, lávka dvě (páté a hradecké) vynechává. Cenu stavby neposoudím, ale údržba by byla výrazně levnější (v tom prodloužení by byl jen jediný výtah/eskalátor na konci)

Alibaba

A toho zalomeného podchodu se všichni báli.

Vynechání přístupu na bývalé 1A a 1B nástupiště je detail, protože se dá slézt hned vedle, nepovažoval bych to za nějakou chybu.

Alibaba

200 m podchodu by stálo o hodně víc než lávka (a ta je vyšperkovaná navíc eskalátory).
V Praze to bylo cca 40 m a počítá se i s 8. nástupištěm.

Jan

Zastaralý design, projekt vytažený z šuplíku po 20ti letech.
Kvalita a funkčnost nevím, nejsem odborník,ale nemám velké očekávání.

Brzda dopravy

Ty mínusy všem, kteří píšou, jak je to hnusná lávka dává SŽ, Kolovratník, nebo snad architekt? 😅

LK

Je to sice nejen architektonický hnusný, ale i nekvalitní. A to se vyplatí.

Roman P.

A ještě neskutečně drahý na údržbu.

mgr.pavel

Chtěl jsem napsat že se to vyplatí aspoň Pardubicím, když už pošťák Kolovratník vylloboval zaplacení z eráru a ne z městských peněz.

Ale Pardubicím se ani nelíbí, že musí platit za údržbu 😀

Pardubicím se nezavděčíš..

Karl vB.

No, kdyby lávku stavělo město, tak si nedovedu představit tu koordinaci s opravou kolejiště.
Vždyť nejsou schopní za tolik let vyřešit ani ten jejich slavný podchod v centru.
https://1gr.cz/fotky/idnes/21/102/cl8h/SKN8ec465_Krakra.JPG

Brzda dopravy

Fascinující je, že už jsou ty eskalátory rezavé. Plus celá ta koncepce lávky… To už nezbylo na to, aby byly zastřešené i schody od autobusáku a dostaly zábradlí doprostřed? Nehledě na celý ten architektonický koncept, který je s tím králičím pletivem naprosto příšerný… Bude sranda pozorovat, až k tomu přidají tabulku „cesta se v zimě neudržuje“ a bude to plné zmrzlého sněhu. Eskalátory stejně budou čekat vždycky pár měsíců měsíců s tabulkou mimo provoz na reklamaci, aby se tento stav po uplynutí záruky stal trvalým. Výtahy na tom budou beztak podobně, ale můžou se zase stát útočištěm pro několik šťastnějších… Číst vice »

Radekr

Tolik peněz to stálo a ta architektura je k poblití. Za pár let ro bude vypadat jako v terminálu na Černém Mostě.

Cikcak

Nevím, jestli k poblití, ale každopádně to spadá do kategorie:
nové čisté – po deseti letech nevíme co s tím.
Polykarbonát (sklo?) seshora bude hnědočerný, v koutech a spárách mezi profily a výplněmi špína od stékající vody, obzvlášť těch šikmých na schodištích…..
Hezké příklady jsou – Rajská zahrada, Litomyšl. Škoda.

Cikcak

… Adamov

Radekr

Řekl bych, že i HolKa a lávka v Chebu. V jednoduchosti je krása. Z tohoto mě štípou oči, když jedu okolo.

Luke

Chtěli lávku, stále je to tunel

Martin II

Nadzemní tunel … kdo to má 🙂

Jan

Tak už aspoň víme, kdo celou dobu zastupoval město při výstavbě a by se pak divil těm nákladům na údržbu…

Petr Frýdlant

Stejný scénář jako v Ústí nad Labem….

T448

Asi by pan Kolovratník potřeboval v těch loužích vymáchat čumák, aby si jich všiml.

Pája

A fest 😉

starší pán

Jsem myslel, že takový chlív je jenom v Praze.

Twix

Mně spíš přijde, že takové ty různé pochybné projekty s dotacemi, malé domů, losovačky a odkláněčky peněz jsou doménou „regionů“, i když v Praze se toho samozřejmě taky najde dost.

mgr.pavel

Technicky vzato, Praha je region/kraj 🙂

Pavel Skládaný

Praha je obec.

Jaaa

Mimo jiné.

Karl vB.

Praha je obojí.
Praze přiznává postavení a pravomoci obce a zároveň kraje zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze.