Typické vychytávání much, zatím bych neviděl nějaký velký problém v počátečních závadách. Dejte tomu půl roku a uvidí se. Za mě – konečně hotovo 👍👍👍
Trumway
5 měsíců
Mohlo by se zdát, že v těch Pardubicích je to samý problém ale věc se má jinak. Tady je problém kam se člověk podívá.
Miri
5 měsíců
Trochu off topic, ale tuším, že tady to někdo bude vědět: Jak je v Pardubicích řešeno osvětlení nástupišť? Před pár dny jsem se tam vyskytla před 10. večer a jediné, co svítilo, byly odjezdové tabule. Pro samotnou ženskou to nebylo moc příjemné.
Mám pocit, že ve vlašťovkách ze zdola je nějaká linie osvětlení (LED?). Určitě jsem to viděl svítit, ale moc si to neuvědomuji. Pod starýma vlašťovkama byly dřív zářivky a pak to předělali takové LED pouliční lampy.
Díky. To tedy znamená, že se ai v nějaký určený čas vypínají… Ty zářivky ještě pamatuju, ale mezitím jsem tam 10 let nebyla.
geras
5 měsíců
Lavička je z oboru „praktické“, hnus z oboru „estetické“. A lavičku si dodáte, to je jen mobiliář.
Hans1934
5 měsíců
Největší sranda je, že k té lávce se tady vyjadřuje každej Lojza, kterej ji ani neviděl ani přes ní nebude chodit . Nehodnotim cenu, ale v plánu byla už v 60.letech. 30-40 let poslouží a pak se uvidí . A nevytahujte zas nesmysly , že to měly platit Pardubice , tohle tam mělo stát už za komančů a důvod , proč ne už je dávno znám .. Tady se řeší 300 míčů do významné stavby , která spojuje koridorem rozdělené město a 6 miliard do uzlu , ale neviděl jsem nikde zdůvodnění 20 miliard do retro koleji v České Třebové… Číst vice »
Jojo, už nejméně třicet let předem už stály přece v kolejišti pilíře a jejich stržení by bylo bezprecedentní plýtvání, viďte. Když je to ta významná stavba na rozdíl od prakticky centrálního českého ranžíru…
Akorát tehdy nikdo nic netušil o pátém nástupišti, které ta úžasná lávka jaksi míjí. Ale to určitě proto, že jde o významnou stavbu.
V Železničáři z roku 1990 se psalo, že v roce 1994 se bude jezdit elektricky do Jeseníka. A už tehdy jsem slyšel názory: Třebová chátrá, radši ty prachy dejte sem.
Njn, když se někdo hezky napakoval a na samotnou lávku už peníze moc nezbyly … V této republice bohužel žádné překvapení. A podobně to dopadne s modernizací v České Třebové.
Jan
5 měsíců
Lávka je lávka.
Lucie Bílá.
Tuhle aspoň dostavěli.
No, a uvidí se.
Ale chtěl jsem se zeptat znalejších.
Před rekonstrukcí byly přibližně v těchto místech nějaké pilíře, či stojiny čehosi. V podobném směru, kolmo na koleje. Akorát to výškově končilo níž, než trolej. A nic na tom nebylo položeno.
Takže.
Co to bylo, z jaké doby a bylo na tom někdy něco položeno?
Napadá mě doba před elektrizací.
Ale na lávku úzké. Tak nějaký produktovod?
Nebo něco nedostavěného?
Děkuji za vzpomínku, postřeh, cokoli.
Pilíře byly pro produktovod (mám pocit, že parovod). Proč se to zrušilo nevím, pak se uvažovalo i s lávkou na těchto pilířích, a to mám pocit že umřelo na tom, že by přes tu lávku nebyly vidět návěstidla (možná na podobou věc .umřela i ta lávka).
Z mého pocitu je, že to bylo celkem zánovní.
Ale pokud má TD trolejový drát normovanou výšku 5,5m, a nosné lano je výš, tak kdo tohle kuwa dělal?
Proto rýpu do toho, že maj bejt rádi za dokončenou lávku.
Aspoň nějakou.
Taky mohli mít how – know a chodit do Hradce pěšky.
Sorry, já musel 🤣
Alibaba
5 měsíců
Jak tu pár lidí píše, taky se obávám o životnost a funkčnost eskalátorů ve venkovním prostředí, ta symbolická stříška nad nimi podle mě je neochrání při větším větru a dešti.
Déšť a vítr je ten menší problém, sníh a mráz bude ten daleko větší.
Objektivně
5 měsíců
Zajímavé zkreslení. Byl jsem minulý týden v Pardubicích za známymi a říkali mi, ať se jdu podívat na lávku, že je z ní pěkný výhled. Šel jsem a líbil se ki výhled. Pak jsem zase sjel eskalátorem dolů a za chvíli přijel rychlík do Prahy. Tolik má prakticka zkušenost. Neměl jsem potřebu se tím dál zabývat. O týden později vidím článek a diskuzi, kde z lávky mají diskutující zřejmě doživotní trauma. 😆
O tom, kdo utrpěl kvůli lávce v Pardubicích doživotní trauma se tady prosím raději moc nerozepisujte.
Z celkového počtu 50 diskusních příspěvků (k 18:35) je 8 pouze vašich (16%).
Takže tu sklenici, o které se zmiňujete a která vás tak rozohnila, nemáte uloženou ve špajzu za 15 let starými okurkami, ale zřejmě v kuchyni na stole a pěkně vás rajcuje. 🙂
Na FB skupinách přispívaných místními převažují pozitivní reakce. Nerozumím tomu, proč se k lávce vyjadřují lidé odevšad, kteří ji nepotřebují používat.
Tomáš
5 měsíců
Až vychytají ty problémy, tak budou mít krásnou barevnou lávku, kterou jim Praha a ostatní postižení šedým morem můžou jen závidět.
Asi tak. Ale zdejší zapáleni diskutující mají pocit, že si je právě čte každý, kdo teď spokojeně kráčí po lávce a fotí si z ní pohled na město mobilem. To by byl pro ně šok, kdyby zjistili, že většina lidí co po té lávce kdy půjde nikdy neslyšela o webu Zdopravy, natož o tomto konkrétnim článku a jeho diskuzi. Ale nechme je užívat si bouři ve sklenici vody. Ve sklenici položené někde vzadu za 15 let starými sklenicemi s nalozenymi okurkami. 🙂
Až vychytají ty problémy, tak vy už tady nebudete..
(pardon, to není nic proti vám osobně, jen parafrázuji jistou reklamu, jako cynik co očekává s touto lávkou „devadesátky forever“ problémy spíš „forever“)
Ja ji jako krasnou nevidim. Spis je to takove metro nad kolejema.
A u tech schodu dole mela byt jeste veranda 😀 Je to moc na rane a asi to bude v zime a desti trpet. Na druhou stranu.. stalo to dost penez a delali to odbornici. Takze to urcite maji vyzkousene.
Milan
5 měsíců
A v parných dnech se zdržovat nad rozpáleným pláčem s kolejemi ve štěrkovém loži je asi zdravé!
Kdyby si ten dnešní bezejmenny most s ním začali spojovat, tak pro něj jedině plus. Znáte přece ten vtip o herci z Brna a herci z Prahy. Ten z Brna tomu z Prahy říká, že se o něm v Brně říká jaký je neskutečný píp píp píp. Pak se zeptá ten z Prahy toho z Brna, zda ví co se o něm říká v Praze. Brnák se zvědavě podívá a Pražák mu stručně odpoví: ,,Nic.“ Takže asi tak, pane Kocourku.
Z pohledu rodiče je lepší bydlet tam, kde někdo zařídí aspoň nějaký most, než tam, kde vám děti budou lézt přes koleje. Z pohledu syna/dcery/vnuka/vnučky to samé… taky nechcete trnout hrůzou, kdy vaši rodiče/prarodiče dají přednost zkratce přes kolejiště. A něco o tom vím, nedaleko bydliště mám bývalou zastávku Strašnice. Teď už sice po odsunu tratě nemám vlak v pěším dosahu, ale ten pocit klidu je k nezaplacení. Nejlepší prevence je totiž nedat lidem k získání darwinovy ceny vůbec záminku.
Tak když už objektivně, tak ale se vším. Širá trať je něco jiného než stanice. Podle širé trati se dá postavit plot a pokud to SŽ ve Strašnicích neudělala, tak nejspíš proto, že ji k tomu nikdo nedonutil. Když už lávka, tak s rozmyslem, ne že mine jedno nástupiště. A co se týče chůze přes koleje… zvláštní, že se jinde neřeší přebíhání silnice mimo přechod. Že by aut jezdilo méně než vlaků?
Tak jsou lidé, kteří mají třeba po 300-500 metrech problém s nohami. Stačí ucpané cévy. Svaly si při sezení doplní kyslík a mohou zase jít dál. Ve městě běžné lavičky jsou, takže tito lide nechodi s vozíkem, oni potřebují odpočívat, neznamená to, že za den neujdou třeba 2-3 kilometry. Lavičky se hodí vždy.
No to on se chlubil, jak to celé vymyslel, zrealizoval a nechal zaplatit.. Přitom je to devadesátkový hnus, který je nutné reklamovat hned na začátku..
Z toho mostu je pěkný výhled na město a nádraží, ke spojení to také slouží. Most je primárně funkční stavba, zvláště když je někde na okraji města přes koleje a ne v centru, nechápu co vám tam chybí. A reklamace? U jiných staveb po zprovoznění vůůůbec potíže nebyly. Ta lávka byla potřeba postavit tak jako tak, nechápu její spojovaní s konkrétním politikem.
Jenže ona to má být věc denní potřeby, pro lidi, kteří po ní chodí denně.
Koro
5 měsíců
Připravte se. Již za několik měsíců si zvykejte na nového ministra dopravy s příjmením já kníže Kolovratník z boží vůle zastupitel.
Karl von Bahnhof
5 měsíců
A takové to bylo slušné nádraží. No
Poručík Mazurek
5 měsíců
K eskalátorům v Pardubicích hl.n. jedno osobní svědectví: opakovaně jsem viděl, jak jeden eskalátor stojí, přijde nějaký člověk, eskalátor zapne a ten zas normálně funguje. Takže tvrzení, že se na nádraží nějací troubové baví vypínáním eskalátorů, docela věřím.
A je sos tlačítko dobře udělané, nedá se zmáčknout omylem?
DavidS
5 měsíců
„Jako zastupitel, který pečlivě sledoval celý proces od začátku a aktivně se podílel na jeho realizaci, mohu s jistotou říci, že lávka je velmi dobře navržená a funkční,“
Tak doufám, že v případě opaku ponese plnou odpovědnost:-)
Což vysvětluje, proč lávka není podchod, kam by šlo umístit i nějaké komerční prostory, a taky proč nevede přes 5. nástupiště. A až nastane období nízkého slunce, teprv se uvidí, jak kvalitně lávka hází prasátka.
Tak určitě by to stálo víc, ale máte tam ty komerční nájmy a zdůrazňuju: jedno nástupiště je mimo lávku. Něco takového nemělo přijít ani na papír a proto považuju lávku ve stávající poloze za vyhozené peníze. Navíc na pětku jezdí hlavně regionální doprava, takže místní… zkuste obyvateli sídliště Dukla povyprávět, jak ta lávka je skvělá.
Už vidím ty horentní nájmy za pochybnou špeluňku v podchodu. To není podchod pod brněnským nádražím, kterým by chodily davy lidí. Myslím, že SŽ je ráda, že pronajímá vůbec prostory v nádraží, nevím, kdo by chtěl do podchodu. Není složité a dlouhé se z 5. nástupiště dostat na lávku. 70 m navíc a jednou dolu a nahoru do podchodu. Jinak celkové zkrácení cesty na Duklu pro všechny. Lávka má spojit dvě části autobusového terminálu a na dukelské straně má být parkovací dům. obecně byla vždy poptávka na zkrácení cesty na Duklu. Probíhá tam zkulturnění ulice, město si představovalo i smyčku… Číst vice »
Miroslav
5 měsíců
Zpoždění ve stavbě, vysoké náklady za stavbu a údržbu, problémy s hotovou stavbou…
Existuje vůbec něco pozitivního o stavbě této lávky?
Navíc trochu jsem mimo, proč stavěli lávku když mohli dodělat podchod… Stejně jako v Praze, může mi to někdo vysvětlit proč k tomu nedošlo?
… protože přeci (cituji): „Byl by to uzavřený prostor, ze kterého není úniku.“ Což u lávky rozhodně nehrozí! Kdo v Pardubicích nebydlí, nepochopí, co je tady možné…
Tak on už to dávno brownfield není, světový exportér radarové techniky, prodejna DEK, autosalón, ředitelství Chládka a Tintěry, firmy v Milheimovce už mají mnohé nový kabát. Stavba parkovecího domu. Jen pár starých dílen. Máte zvláštní představu o brownfieldu.
Zajímavé, že tím braunfieldem chodili lidi a pak poskakovali volně přes koleje.
Má tam být kus autobusáku, ulice K Vápence se momentálně zkulturňuje, je to jediná veřejně přístupná ulice v této oblasti.
200 pražského podchodu nelze srovnávat. V praze je na těch 200 m každou chvíli výlez, tady by to bylo bez výlezu a asi s menším profilem.
Tunely metra se zavírají ukončením provozu metra, tady to má fungovat 24/7 a i to si myslím, že SŽ nechtěla mít nádražní budovu otevřenou celou noc, nebo lidi složitě navádět po 1 nástupišti.
Nikdo neříká, že podchod musí být jak podle pravítka, klidně se mohl od 5. nástupiště stočit na stejné místo, kde teď končí lávka. Ale je tada pravda, že i to prodloužení by bylo dlouhé jak celá lávka a že lávka vytváří větší pocit bezpečí. Na druhou stranu podchod by vedl na všechny nástupiště, lávka dvě (páté a hradecké) vynechává. Cenu stavby neposoudím, ale údržba by byla výrazně levnější (v tom prodloužení by byl jen jediný výtah/eskalátor na konci)
Fascinující je, že už jsou ty eskalátory rezavé. Plus celá ta koncepce lávky… To už nezbylo na to, aby byly zastřešené i schody od autobusáku a dostaly zábradlí doprostřed? Nehledě na celý ten architektonický koncept, který je s tím králičím pletivem naprosto příšerný… Bude sranda pozorovat, až k tomu přidají tabulku „cesta se v zimě neudržuje“ a bude to plné zmrzlého sněhu. Eskalátory stejně budou čekat vždycky pár měsíců měsíců s tabulkou mimo provoz na reklamaci, aby se tento stav po uplynutí záruky stal trvalým. Výtahy na tom budou beztak podobně, ale můžou se zase stát útočištěm pro několik šťastnějších… Číst vice »
Radekr
5 měsíců
Tolik peněz to stálo a ta architektura je k poblití. Za pár let ro bude vypadat jako v terminálu na Černém Mostě.
Nevím, jestli k poblití, ale každopádně to spadá do kategorie:
nové čisté – po deseti letech nevíme co s tím.
Polykarbonát (sklo?) seshora bude hnědočerný, v koutech a spárách mezi profily a výplněmi špína od stékající vody, obzvlášť těch šikmých na schodištích…..
Hezké příklady jsou – Rajská zahrada, Litomyšl. Škoda.
Mně spíš přijde, že takové ty různé pochybné projekty s dotacemi, malé domů, losovačky a odkláněčky peněz jsou doménou „regionů“, i když v Praze se toho samozřejmě taky najde dost.
Typické vychytávání much, zatím bych neviděl nějaký velký problém v počátečních závadách. Dejte tomu půl roku a uvidí se. Za mě – konečně hotovo 👍👍👍
Mohlo by se zdát, že v těch Pardubicích je to samý problém ale věc se má jinak. Tady je problém kam se člověk podívá.
Trochu off topic, ale tuším, že tady to někdo bude vědět: Jak je v Pardubicích řešeno osvětlení nástupišť? Před pár dny jsem se tam vyskytla před 10. večer a jediné, co svítilo, byly odjezdové tabule. Pro samotnou ženskou to nebylo moc příjemné.
Mám pocit, že ve vlašťovkách ze zdola je nějaká linie osvětlení (LED?). Určitě jsem to viděl svítit, ale moc si to neuvědomuji. Pod starýma vlašťovkama byly dřív zářivky a pak to předělali takové LED pouliční lampy.
Díky. To tedy znamená, že se ai v nějaký určený čas vypínají… Ty zářivky ještě pamatuju, ale mezitím jsem tam 10 let nebyla.
Lavička je z oboru „praktické“, hnus z oboru „estetické“. A lavičku si dodáte, to je jen mobiliář.
Největší sranda je, že k té lávce se tady vyjadřuje každej Lojza, kterej ji ani neviděl ani přes ní nebude chodit . Nehodnotim cenu, ale v plánu byla už v 60.letech. 30-40 let poslouží a pak se uvidí . A nevytahujte zas nesmysly , že to měly platit Pardubice , tohle tam mělo stát už za komančů a důvod , proč ne už je dávno znám .. Tady se řeší 300 míčů do významné stavby , která spojuje koridorem rozdělené město a 6 miliard do uzlu , ale neviděl jsem nikde zdůvodnění 20 miliard do retro koleji v České Třebové… Číst vice »
… a 12 miliard na Hradec , taky nevadí.
Jojo, už nejméně třicet let předem už stály přece v kolejišti pilíře a jejich stržení by bylo bezprecedentní plýtvání, viďte. Když je to ta významná stavba na rozdíl od prakticky centrálního českého ranžíru…
Akorát tehdy nikdo nic netušil o pátém nástupišti, které ta úžasná lávka jaksi míjí. Ale to určitě proto, že jde o významnou stavbu.
V Železničáři z roku 1990 se psalo, že v roce 1994 se bude jezdit elektricky do Jeseníka. A už tehdy jsem slyšel názory: Třebová chátrá, radši ty prachy dejte sem.
Třebová měla být už dávno zalita betonem..
Njn, když se někdo hezky napakoval a na samotnou lávku už peníze moc nezbyly … V této republice bohužel žádné překvapení. A podobně to dopadne s modernizací v České Třebové.
Lávka je lávka.
Lucie Bílá.
Tuhle aspoň dostavěli.
No, a uvidí se.
Ale chtěl jsem se zeptat znalejších.
Před rekonstrukcí byly přibližně v těchto místech nějaké pilíře, či stojiny čehosi. V podobném směru, kolmo na koleje. Akorát to výškově končilo níž, než trolej. A nic na tom nebylo položeno.
Takže.
Co to bylo, z jaké doby a bylo na tom někdy něco položeno?
Napadá mě doba před elektrizací.
Ale na lávku úzké. Tak nějaký produktovod?
Nebo něco nedostavěného?
Děkuji za vzpomínku, postřeh, cokoli.
To byly pilíře pro lávku, která se začala stavět v 80-tých letech.Tuším že to byl rok 1987,ale bez záruky.
Pilíře byly pro produktovod (mám pocit, že parovod). Proč se to zrušilo nevím, pak se uvažovalo i s lávkou na těchto pilířích, a to mám pocit že umřelo na tom, že by přes tu lávku nebyly vidět návěstidla (možná na podobou věc .umřela i ta lávka).
(možná na podobou věc .umřel i parovod).
Z mého pocitu je, že to bylo celkem zánovní.
Ale pokud má TD trolejový drát normovanou výšku 5,5m, a nosné lano je výš, tak kdo tohle kuwa dělal?
Proto rýpu do toho, že maj bejt rádi za dokončenou lávku.
Aspoň nějakou.
Taky mohli mít how – know a chodit do Hradce pěšky.
Sorry, já musel 🤣
Jak tu pár lidí píše, taky se obávám o životnost a funkčnost eskalátorů ve venkovním prostředí, ta symbolická stříška nad nimi podle mě je neochrání při větším větru a dešti.
Déšť a vítr je ten menší problém, sníh a mráz bude ten daleko větší.
Zajímavé zkreslení. Byl jsem minulý týden v Pardubicích za známymi a říkali mi, ať se jdu podívat na lávku, že je z ní pěkný výhled. Šel jsem a líbil se ki výhled. Pak jsem zase sjel eskalátorem dolů a za chvíli přijel rychlík do Prahy. Tolik má prakticka zkušenost. Neměl jsem potřebu se tím dál zabývat. O týden později vidím článek a diskuzi, kde z lávky mají diskutující zřejmě doživotní trauma. 😆
O tom, kdo utrpěl kvůli lávce v Pardubicích doživotní trauma se tady prosím raději moc nerozepisujte.
Z celkového počtu 50 diskusních příspěvků (k 18:35) je 8 pouze vašich (16%).
Takže tu sklenici, o které se zmiňujete a která vás tak rozohnila, nemáte uloženou ve špajzu za 15 let starými okurkami, ale zřejmě v kuchyni na stole a pěkně vás rajcuje. 🙂
Na FB skupinách přispívaných místními převažují pozitivní reakce. Nerozumím tomu, proč se k lávce vyjadřují lidé odevšad, kteří ji nepotřebují používat.
Až vychytají ty problémy, tak budou mít krásnou barevnou lávku, kterou jim Praha a ostatní postižení šedým morem můžou jen závidět.
Asi tak. Ale zdejší zapáleni diskutující mají pocit, že si je právě čte každý, kdo teď spokojeně kráčí po lávce a fotí si z ní pohled na město mobilem. To by byl pro ně šok, kdyby zjistili, že většina lidí co po té lávce kdy půjde nikdy neslyšela o webu Zdopravy, natož o tomto konkrétnim článku a jeho diskuzi. Ale nechme je užívat si bouři ve sklenici vody. Ve sklenici položené někde vzadu za 15 let starými sklenicemi s nalozenymi okurkami. 🙂
Já doufám, že něco takového se v Praze a ani nikde jinde už nepostaví
Ano tento jediný úlet, zhmotněná pitomost by měla dostatečně odradit ostatní. A já věřím, že se nic podobného už nebude v Česku realizovat.
Ta lávka je úplný nesmysl, akorát se bojíme si to přiznat.
Totální a drahý úlet.
Proč?
Až vychytají ty problémy, tak vy už tady nebudete..
(pardon, to není nic proti vám osobně, jen parafrázuji jistou reklamu, jako cynik co očekává s touto lávkou „devadesátky forever“ problémy spíš „forever“)
Ja ji jako krasnou nevidim. Spis je to takove metro nad kolejema.
A u tech schodu dole mela byt jeste veranda 😀 Je to moc na rane a asi to bude v zime a desti trpet. Na druhou stranu.. stalo to dost penez a delali to odbornici. Takze to urcite maji vyzkousene.
A v parných dnech se zdržovat nad rozpáleným pláčem s kolejemi ve štěrkovém loži je asi zdravé!
Takže v létě zrušíme údržbu železnic? Na 3 měsíce dráhu vypnem a pak se to kolem 20 zarinzase rozjede? A v té výšce je těch výparů jistě mnoho…
Kolovratník … jak kolovrátek.
Kdyby si ten dnešní bezejmenny most s ním začali spojovat, tak pro něj jedině plus. Znáte přece ten vtip o herci z Brna a herci z Prahy. Ten z Brna tomu z Prahy říká, že se o něm v Brně říká jaký je neskutečný píp píp píp. Pak se zeptá ten z Prahy toho z Brna, zda ví co se o něm říká v Praze. Brnák se zvědavě podívá a Pražák mu stručně odpoví: ,,Nic.“ Takže asi tak, pane Kocourku.
Tím chcete říct, že když to dozoroval Kolovratník, tak se chyba stát nemohla a všichni si to vymysleli?
Víte, co si Kolovratník myslí o té lávce? Že je úžasná.
Víte, co si lávka myslí o Kolovratníkovi? Nic.
Jak se ukazuje, tak mít mobil přímo na Andreje vám sice zajistí městskou lávku za státní peníze, ale už ne kvalitu tohoto dílka…
Z pohledu rodiče je lepší bydlet tam, kde někdo zařídí aspoň nějaký most, než tam, kde vám děti budou lézt přes koleje. Z pohledu syna/dcery/vnuka/vnučky to samé… taky nechcete trnout hrůzou, kdy vaši rodiče/prarodiče dají přednost zkratce přes kolejiště. A něco o tom vím, nedaleko bydliště mám bývalou zastávku Strašnice. Teď už sice po odsunu tratě nemám vlak v pěším dosahu, ale ten pocit klidu je k nezaplacení. Nejlepší prevence je totiž nedat lidem k získání darwinovy ceny vůbec záminku.
Tak když už objektivně, tak ale se vším. Širá trať je něco jiného než stanice. Podle širé trati se dá postavit plot a pokud to SŽ ve Strašnicích neudělala, tak nejspíš proto, že ji k tomu nikdo nedonutil. Když už lávka, tak s rozmyslem, ne že mine jedno nástupiště. A co se týče chůze přes koleje… zvláštní, že se jinde neřeší přebíhání silnice mimo přechod. Že by aut jezdilo méně než vlaků?
Kdyby tak nejvaltovali, mohlo to být pořádně.
Pro sotouse na pozorování provozu, nebo proč?
Tak jsou lidé, kteří mají třeba po 300-500 metrech problém s nohami. Stačí ucpané cévy. Svaly si při sezení doplní kyslík a mohou zase jít dál. Ve městě běžné lavičky jsou, takže tito lide nechodi s vozíkem, oni potřebují odpočívat, neznamená to, že za den neujdou třeba 2-3 kilometry. Lavičky se hodí vždy.
Já mám zkušenosti úplně jiný, staří lidé moc nechodí a v noci se lavičky mění na alkoholické setkávání teenagerů, a lavičky jsou zanedlouho zničené.
v tom pripade staci jedno sklopne sedatko.
Kolovratník 😀 😀 😀
Co s tím má? Jinak jsem tu lávku zkusil a je pěkná a rozhodně hezčí městský prvek než podchod.
No to on se chlubil, jak to celé vymyslel, zrealizoval a nechal zaplatit.. Přitom je to devadesátkový hnus, který je nutné reklamovat hned na začátku..
Z toho mostu je pěkný výhled na město a nádraží, ke spojení to také slouží. Most je primárně funkční stavba, zvláště když je někde na okraji města přes koleje a ne v centru, nechápu co vám tam chybí. A reklamace? U jiných staveb po zprovoznění vůůůbec potíže nebyly. Ta lávka byla potřeba postavit tak jako tak, nechápu její spojovaní s konkrétním politikem.
„jsem tu lávku zkusil“
Jenže ona to má být věc denní potřeby, pro lidi, kteří po ní chodí denně.
Připravte se. Již za několik měsíců si zvykejte na nového ministra dopravy s příjmením já kníže Kolovratník z boží vůle zastupitel.
A takové to bylo slušné nádraží. No
K eskalátorům v Pardubicích hl.n. jedno osobní svědectví: opakovaně jsem viděl, jak jeden eskalátor stojí, přijde nějaký člověk, eskalátor zapne a ten zas normálně funguje. Takže tvrzení, že se na nádraží nějací troubové baví vypínáním eskalátorů, docela věřím.
A je sos tlačítko dobře udělané, nedá se zmáčknout omylem?
„Jako zastupitel, který pečlivě sledoval celý proces od začátku a aktivně se podílel na jeho realizaci, mohu s jistotou říci, že lávka je velmi dobře navržená a funkční,“
Tak doufám, že v případě opaku ponese plnou odpovědnost:-)
“ … aktivně se podílel na její realizaci.“ Jo tak proto jsou ty sváry plechů taková prasárna, on to pan zastupitel asi vařil osobně.
Což vysvětluje, proč lávka není podchod, kam by šlo umístit i nějaké komerční prostory, a taky proč nevede přes 5. nástupiště. A až nastane období nízkého slunce, teprv se uvidí, jak kvalitně lávka hází prasátka.
Aby šlo do podchodu umístit nějaké komerční zařízení tak by musel být širší a to by stálo těžké prachy.
Kdyby měla lávka vést přes 5. nástupiště, tak by musela být delší nebo mít k němu rameno (zase peníze navíc).
Vzhledem ke kulatosti konstrikce bych se prasátek nebál, navíc čase se to povlíkne do drážní špíny a ta nic neodrazí.
Tak určitě by to stálo víc, ale máte tam ty komerční nájmy a zdůrazňuju: jedno nástupiště je mimo lávku. Něco takového nemělo přijít ani na papír a proto považuju lávku ve stávající poloze za vyhozené peníze. Navíc na pětku jezdí hlavně regionální doprava, takže místní… zkuste obyvateli sídliště Dukla povyprávět, jak ta lávka je skvělá.
Už vidím ty horentní nájmy za pochybnou špeluňku v podchodu. To není podchod pod brněnským nádražím, kterým by chodily davy lidí. Myslím, že SŽ je ráda, že pronajímá vůbec prostory v nádraží, nevím, kdo by chtěl do podchodu. Není složité a dlouhé se z 5. nástupiště dostat na lávku. 70 m navíc a jednou dolu a nahoru do podchodu. Jinak celkové zkrácení cesty na Duklu pro všechny. Lávka má spojit dvě části autobusového terminálu a na dukelské straně má být parkovací dům. obecně byla vždy poptávka na zkrácení cesty na Duklu. Probíhá tam zkulturnění ulice, město si představovalo i smyčku… Číst vice »
Zpoždění ve stavbě, vysoké náklady za stavbu a údržbu, problémy s hotovou stavbou…
Existuje vůbec něco pozitivního o stavbě této lávky?
Navíc trochu jsem mimo, proč stavěli lávku když mohli dodělat podchod… Stejně jako v Praze, může mi to někdo vysvětlit proč k tomu nedošlo?
Podchod by musel být hodně dlouhý, aby se dostal až za nákladní část nádraží, a někteří pardubičtí se báli, že by se v něm báli.
… protože přeci (cituji): „Byl by to uzavřený prostor, ze kterého není úniku.“ Což u lávky rozhodně nehrozí! Kdo v Pardubicích nebydlí, nepochopí, co je tady možné…
Buďte rád, že jste se nepřestěhoval do Kladna 😂😂😂
Jistě, na lávce se přece dá proskočit plexisklem 😀
Tam žádné plexislo není. 🙂 Je tam kovová mřížka, která taky proskočit nejde. 🙂
Podchod by měl cca 200 m díry bez úniku, tady lávka má cca 150 m a není to depresivní díra v zemi.
Správné řešení bylo nechat to jako doposud, nebyly potřebí ani lávka do jakéhosi brownfiedu, ani ten hloupý tubus.
Tak on už to dávno brownfield není, světový exportér radarové techniky, prodejna DEK, autosalón, ředitelství Chládka a Tintěry, firmy v Milheimovce už mají mnohé nový kabát. Stavba parkovecího domu. Jen pár starých dílen. Máte zvláštní představu o brownfieldu.
Zajímavé, že tím braunfieldem chodili lidi a pak poskakovali volně přes koleje.
Má tam být kus autobusáku, ulice K Vápence se momentálně zkulturňuje, je to jediná veřejně přístupná ulice v této oblasti.
200 metrů je zhruba délka severního podchodu na hlavním nádraží. Přestupní chodby mezi stanicemi Můstek A a B jsou dobře o polovinu delší.
200 pražského podchodu nelze srovnávat. V praze je na těch 200 m každou chvíli výlez, tady by to bylo bez výlezu a asi s menším profilem.
Tunely metra se zavírají ukončením provozu metra, tady to má fungovat 24/7 a i to si myslím, že SŽ nechtěla mít nádražní budovu otevřenou celou noc, nebo lidi složitě navádět po 1 nástupišti.
Nikdo neříká, že podchod musí být jak podle pravítka, klidně se mohl od 5. nástupiště stočit na stejné místo, kde teď končí lávka. Ale je tada pravda, že i to prodloužení by bylo dlouhé jak celá lávka a že lávka vytváří větší pocit bezpečí. Na druhou stranu podchod by vedl na všechny nástupiště, lávka dvě (páté a hradecké) vynechává. Cenu stavby neposoudím, ale údržba by byla výrazně levnější (v tom prodloužení by byl jen jediný výtah/eskalátor na konci)
A toho zalomeného podchodu se všichni báli.
Vynechání přístupu na bývalé 1A a 1B nástupiště je detail, protože se dá slézt hned vedle, nepovažoval bych to za nějakou chybu.
200 m podchodu by stálo o hodně víc než lávka (a ta je vyšperkovaná navíc eskalátory).
V Praze to bylo cca 40 m a počítá se i s 8. nástupištěm.
Zastaralý design, projekt vytažený z šuplíku po 20ti letech.
Kvalita a funkčnost nevím, nejsem odborník,ale nemám velké očekávání.
Ty mínusy všem, kteří píšou, jak je to hnusná lávka dává SŽ, Kolovratník, nebo snad architekt? 😅
Je to sice nejen architektonický hnusný, ale i nekvalitní. A to se vyplatí.
A ještě neskutečně drahý na údržbu.
Chtěl jsem napsat že se to vyplatí aspoň Pardubicím, když už pošťák Kolovratník vylloboval zaplacení z eráru a ne z městských peněz.
Ale Pardubicím se ani nelíbí, že musí platit za údržbu 😀
Pardubicím se nezavděčíš..
No, kdyby lávku stavělo město, tak si nedovedu představit tu koordinaci s opravou kolejiště.
Vždyť nejsou schopní za tolik let vyřešit ani ten jejich slavný podchod v centru.
https://1gr.cz/fotky/idnes/21/102/cl8h/SKN8ec465_Krakra.JPG
Fascinující je, že už jsou ty eskalátory rezavé. Plus celá ta koncepce lávky… To už nezbylo na to, aby byly zastřešené i schody od autobusáku a dostaly zábradlí doprostřed? Nehledě na celý ten architektonický koncept, který je s tím králičím pletivem naprosto příšerný… Bude sranda pozorovat, až k tomu přidají tabulku „cesta se v zimě neudržuje“ a bude to plné zmrzlého sněhu. Eskalátory stejně budou čekat vždycky pár měsíců měsíců s tabulkou mimo provoz na reklamaci, aby se tento stav po uplynutí záruky stal trvalým. Výtahy na tom budou beztak podobně, ale můžou se zase stát útočištěm pro několik šťastnějších… Číst vice »
Tolik peněz to stálo a ta architektura je k poblití. Za pár let ro bude vypadat jako v terminálu na Černém Mostě.
Nevím, jestli k poblití, ale každopádně to spadá do kategorie:
nové čisté – po deseti letech nevíme co s tím.
Polykarbonát (sklo?) seshora bude hnědočerný, v koutech a spárách mezi profily a výplněmi špína od stékající vody, obzvlášť těch šikmých na schodištích…..
Hezké příklady jsou – Rajská zahrada, Litomyšl. Škoda.
… Adamov
Řekl bych, že i HolKa a lávka v Chebu. V jednoduchosti je krása. Z tohoto mě štípou oči, když jedu okolo.
Chtěli lávku, stále je to tunel
Nadzemní tunel … kdo to má 🙂
Tak už aspoň víme, kdo celou dobu zastupoval město při výstavbě a by se pak divil těm nákladům na údržbu…
Stejný scénář jako v Ústí nad Labem….
Asi by pan Kolovratník potřeboval v těch loužích vymáchat čumák, aby si jich všiml.
A fest 😉
Jsem myslel, že takový chlív je jenom v Praze.
Mně spíš přijde, že takové ty různé pochybné projekty s dotacemi, malé domů, losovačky a odkláněčky peněz jsou doménou „regionů“, i když v Praze se toho samozřejmě taky najde dost.
Technicky vzato, Praha je region/kraj 🙂
Praha je obec.
Mimo jiné.
Praha je obojí.
Praze přiznává postavení a pravomoci obce a zároveň kraje zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze.