Škoda zkouší proniknout na polský trh s vlaky. V tendru na BEMU je nejlevnější
V soutěži jsou tři výrobci.
Škoda Group je blízko k získání první zakázky na polské železnici. V soutěži na nákup akutrolejových jednotek (BEMU) pro dopravce Koleje Mazowiecke firma nabídla nejnižší cenu ze tří zájemců. Nikdo ze soutěžících se ale nevešel do limitu, který si dopravce stanovil, a tak není jisté, zda soutěž nebude zrušena.
O nabídkách informoval polský server Rynek Kolejowy, Škoda účast v soutěžích až do výsledku tradičně nekomentuje. Dopravce poptává šest jednotek, které chce nasadit na nové relace, kde musí lidé dosud přestupovat z elektrického do dieselového vlaku. Má jít o trasy z Kutna do Płocku a ze Sierpce do Nasielska. Objevit se mají i na tratích plánovaných k reaktivaci (Siedlce – Sokołów, Małkinia – Ostrów Mazowiecka a na trati z Kozienic do Dobieszyna).
Dopravce již tři soutěže zrušil, nyní se dočkal zatím nejlevnějších nabídek. Škoda za šest jednotek požaduje 321 milionu zlotých, PESA 328,5 milionu a Stadler 371 milionů. Server ale připomíná, že i nabídka Škody přesahuje odhadovanou hodnotu zakázky.
Součástí zakázky na šest dvouvozových jednotek BEMU je i servis do roku 2032, opce se týká pořízení dalších tří vozidel a prodloužení servisu až na 18 let.
Škoda před pár dny zahájila testování první jednotky typu BEMU. Jezdit bude v Moravskoslezském kraji. Výrobce dosud na polskou železnici žádné vozidlo nedodal. V Polsku jezdí například tramvaje od Škody nebo metro ve Varšavě.
První český bateriový vlak dorazil na testy na zkušební okruh. Cestující sveze v prosinci