Zrušení přejezdů, třetí kolej a 160 km/h. SŽ vybrala projektanty pro další úsek pravobřežky
Plán rovněž počítá s přímým propojením Neratovic a Mělníka, díky kterému odpadne křížení kolejí z více směrů ve Všetatech.
Správa železnic (SŽ) pokročila v přípravě velké modernizace další části trati mezi Kolínem a Děčínem na pravém břehu Labe, které se přezdívá pravobřežka. Aktuálně vybrala projektanty pro 33 kilometrů dlouhý úsek mezi Lysou nad Labem a Mělníkem.
Dokumentaci pro společné povolení stavby vypracují společnosti Moravia Consult Olomouc a Sudop Praha, které podaly nabídku ve výši 244,4 milionu korun. Předpokládaná hodnota zakázky byla 257,6 milionu korun. Stavební práce by měly začít s příchodem roku 2028 a vyjdou dle dnešních předpokladů na téměř 14 miliard korun.
V celém úseku budou zrušeny úrovňové přejezdy, místo nich vzniknou podjezdy a nadjezdy. V části ze Všetat do Mělníka bude přidána třetí kolej, ve všech stanicích se prodlouží koleje pro nákladní vlaky. Maximální rychlost na trati se zvýší na 160 km/h.
Modernizací projdou stanice Stará Boleslav, Dřísy a Všetaty a zastávky Lysá nad Labem-Dvorce, Otradovice, Ovčáry a Malý Újezd. Všechny získají nástupiště s bezbariérovým přístupem. Největší změna čeká stanici Všetaty, kde vzniknou tři ostrovní nástupiště o délce 220 metrů.
Plán rovněž počítá s přímým propojením Neratovic a Mělníka, díky kterému odpadne křížení kolejí z více směrů ve Všetatech. K větší propustnosti mezistaničních úseků má přispět instalace výhybek v nových odbočkách Pařeziny a Vavřineč.
Hotovo by mělo být v roce 2033.
Pokud jde o pravobřežku, už od loňska se projektuje tříkolejka mezi Kolínem a Nymburkem, běží příprava úseku Nymburk – Lysá. Stavět se má zhruba ve stejnou dobu na přelomu třetí a čtvrté dekády. Ještě před koncem tohoto desetiletí by měla proběhnout takzvaná optimalizace úseků mezi Mělníkem a Děčínem.