Devět let po tragické nehodě má Správa železnic povolení pro náhradu přejezdu ve Studénce
Stavba začne nejdříve příští rok.
Správa železnic získala poslední klíčové razítko pro náhradu železničního přejezdu ve Studénce na koridorové trati mezi Přerovem a Ostravou nadjezdem. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vydal stavební povolení na stavbu podjezdu, který má přejezd s číslem P6501 nahradit. Jde o přejezd, na kterém došlo v roce 2015 k jedné z největších nehod na české železnici v tomto tisíciletí.
Stavební povolení je na úřední desce úřadu. Získání zatím nepravomocného povolení neznamená, že stavba začne. Náhrada nebezpečného přejezdu je v prioritách Správy železnic zatím za opravami řady nádražních budov a stavba začne nejdříve příští rok. V březnu Správa železnic uvedla, že teprve zahajuje přípravu zadávací dokumentace a při hladkém průběhu začne stavba na jaře příští rok.
O zrušení přejezdu se mluví od tragické srážky pendolina s kamionem v roce 2015. Dlouho plány blokovaly spory o pozemky, loni na podzim se Správa železnic dohodla s majiteli parcel, společností AK 1324. Podle informací v registru smluv zaplatí SŽ za pozemky 31 milionů korun.
Kolize na přejezdu přetrvávají
Přejezd ve Studénce je považován za velmi nebezpečný. Řidiči jej často přejíždějí na červenou. V roce 2015 tam závory postupně uvěznily dva kamiony. V říjnu 2015 portugalský řidič včas zareagoval, těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru a odjel. O několik měsíců dříve ale na přejezdu uvízl polský řidič, který vezl těžké plechy. Do jeho kamionu narazil vlak pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polák od soudu odešel s trestem 8,5 roku vězení.
Další incident na přejezdu ve Studénce. Řidič kamionu nerespektoval výstrahu, na auto spadla závora
Jen několik stovek metrů od železničního přejezdu se v roce 2008 stalo jiné tragické železniční neštěstí. Mezinárodní rychlík tam tehdy narazil do trosek zříceného silničního mostu. Nehoda si vyžádala devět obětí a bezmála sto zraněných.
Nový podjezd bude určený pro průjezd osobních aut a vozidel záchranářů, současně umožní pohyb pěších a cyklistů. Pro nákladní dopravu bude vybudována nová obslužná komunikace od konce stávající Butovické ulice paralelně s tratí.