Devět let po tragické nehodě má Správa železnic povolení pro náhradu přejezdu ve Studénce

Uvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČRUvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČR

Stavba začne nejdříve příští rok.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dolf

K nehodě Pendolina nemuselo dojít, kdyby nebyl žábák v Olomouci a rychleji se závádělo sekvenční sklápění dle pravidel, jaká jsou v Rakousku, místa mezi kolejema tam je dost. Pravda je že nejbezpečnější přejezd je žádný přejezd. Pokud naučíme řidiče přerážet závory, tak je časem budou přerážet i před přejezdem. Celé závory nejsou ideální řešení, nejlépe poloviční, z důvodu zajištění průjezdu vozidel IZS při poruchách přejezdů (viz Šumperk – Jeseník 4 přejezdy zavvřené a nedá se to nikudy objet, hasiči si poradí, ale co lékař sám). Chce to trochu víc přemýšlet a najít vhodný kompromis.

banán

A to se děje jen kvůli hlouposti některých lidí

Alibaba

To je prevence bezpečnosti. A mělo by se pro začátek na koridorech systematicky pokračovat dál se všemi přejezdy. A až budou koridory hotové, tak se přesunout někam dál, podle rychlosti na trati a podle dopravního momentu.

zdeněk

hlavně to neuspěchat

Tomáš

9 let.. To si naši mocipáni nějak pospíšili..
Nadjezd ve Studénce už se jednou budoval a nedopadlo to, nechcete to změnit na podjezd?

Dusanh

Stavbu neřeší „naši mocipáni“, ale SŽ…

Jiří Kocurek

Havlíček raději kecal krajům do objednávky osobáků…

Jiří Kocurek

Nadjezd ve Studénce je už dávno hotový: https://mapy.cz/s/pozolekune

Oni to po tom pádu nevzdali a dostavěli ho.

Vrabec na střeše

Teprve 9 let, není to zbytečně brzy?

none

Není. Kdyby se to uspěchalo, mohlo by se na něco zapomenout a vyšlo by ti zbytečně levně.

Michal M

31 milionů za pozemky v takové díře? To je na podjezd potřeba deset hektarů, nebo je na těch pozemcích ropný vrt?

Pavel Skládaný

Za ty peníze by se možná už dal pořídit systém kontroly volnosti přejezdové plochy a zavést sekvenční sklápění závor, aby nikdo nemohl na přejezdu „uváznout“ mezi subtilními prkýnky.

Alibaba

Přejezd přes tolik kolejí, s množstvím vlaků a s rychlostí vlaků vůbec nemá existovat. A žádnýma scanerama to není omluvitelné.
Tuhle technologii je třeba zkoušet jinde.

Pavel Skládaný

Mimoúrovňové křížení je báječný nápad, kterému fandím již desítky let. Jen ho uskutečnit.

Jiří

Jestli to nebudou pozemky na tu obslužnou komunikaci pro kamiony.

vagonář

To je spěchu…

Jaaa

Jaký pozemky pro díru v zemi? Moc to nechápu.

Jiří

Možná pozemky pro tu obslužnou komunikaci

Petr

Jojo, Řím taky nepostavili za den…

David

Tak pořád je to polovina času než třeba ‚priorita‘ u Nažidel

Jan

Správným správním tempem k mírnému pokroku v bezpečnosti na železnici…

Alibaba

A co na to politici?
Dali SŽ nějaký nástroj k rychlejšímu pokroku?
Třeba: Víc peněz na nahrazování takovýchto přejezdů.
Legislativu třeba v podobě nějakého zákona, že nahrazování přejezdů je veřejný zájem?
A třeba z ekonomického hlediska nedokládat ekonomický přínos?

Jan Sova

Veřejný zájem si škrtněte. Ten se dá odůvodnit slovně i bez litery zákona. Finance a právní možnosti při výkupu pozemků, to je alfa omega.

Alibaba

Veřejný zájem (stavba ve veřejném zájmu) by právě pomáhat lépe vykupovat (a v případe opruzu vlastníka vyvlastňovat) pozemky.

Pavel

Pane Sůro – ten titulek bych asi upravil

Devět let po tragické nehodě má Správa železnic pro náhradu přejezdu ve Studénce

Vím, že Vy nebýt špatná čecha … Vy umíte česky, tak prosím opravit 🙂

Karel

a ještě se píše napřed o náhradě nadjezdem…

p.n.

A taky to bylo před 8 lety. Aby to mělo 9 let musí se počkat ještě 2 měsíce.