K nehodě Pendolina nemuselo dojít, kdyby nebyl žábák v Olomouci a rychleji se závádělo sekvenční sklápění dle pravidel, jaká jsou v Rakousku, místa mezi kolejema tam je dost. Pravda je že nejbezpečnější přejezd je žádný přejezd. Pokud naučíme řidiče přerážet závory, tak je časem budou přerážet i před přejezdem. Celé závory nejsou ideální řešení, nejlépe poloviční, z důvodu zajištění průjezdu vozidel IZS při poruchách přejezdů (viz Šumperk – Jeseník 4 přejezdy zavvřené a nedá se to nikudy objet, hasiči si poradí, ale co lékař sám). Chce to trochu víc přemýšlet a najít vhodný kompromis.
To je prevence bezpečnosti. A mělo by se pro začátek na koridorech systematicky pokračovat dál se všemi přejezdy. A až budou koridory hotové, tak se přesunout někam dál, podle rychlosti na trati a podle dopravního momentu.
zdeněk
6 měsíců
hlavně to neuspěchat
Tomáš
6 měsíců
9 let.. To si naši mocipáni nějak pospíšili..
Nadjezd ve Studénce už se jednou budoval a nedopadlo to, nechcete to změnit na podjezd?
Za ty peníze by se možná už dal pořídit systém kontroly volnosti přejezdové plochy a zavést sekvenční sklápění závor, aby nikdo nemohl na přejezdu „uváznout“ mezi subtilními prkýnky.
Přejezd přes tolik kolejí, s množstvím vlaků a s rychlostí vlaků vůbec nemá existovat. A žádnýma scanerama to není omluvitelné.
Tuhle technologii je třeba zkoušet jinde.
A co na to politici?
Dali SŽ nějaký nástroj k rychlejšímu pokroku?
Třeba: Víc peněz na nahrazování takovýchto přejezdů.
Legislativu třeba v podobě nějakého zákona, že nahrazování přejezdů je veřejný zájem?
A třeba z ekonomického hlediska nedokládat ekonomický přínos?
K nehodě Pendolina nemuselo dojít, kdyby nebyl žábák v Olomouci a rychleji se závádělo sekvenční sklápění dle pravidel, jaká jsou v Rakousku, místa mezi kolejema tam je dost. Pravda je že nejbezpečnější přejezd je žádný přejezd. Pokud naučíme řidiče přerážet závory, tak je časem budou přerážet i před přejezdem. Celé závory nejsou ideální řešení, nejlépe poloviční, z důvodu zajištění průjezdu vozidel IZS při poruchách přejezdů (viz Šumperk – Jeseník 4 přejezdy zavvřené a nedá se to nikudy objet, hasiči si poradí, ale co lékař sám). Chce to trochu víc přemýšlet a najít vhodný kompromis.
A to se děje jen kvůli hlouposti některých lidí
To je prevence bezpečnosti. A mělo by se pro začátek na koridorech systematicky pokračovat dál se všemi přejezdy. A až budou koridory hotové, tak se přesunout někam dál, podle rychlosti na trati a podle dopravního momentu.
hlavně to neuspěchat
9 let.. To si naši mocipáni nějak pospíšili..
Nadjezd ve Studénce už se jednou budoval a nedopadlo to, nechcete to změnit na podjezd?
Stavbu neřeší „naši mocipáni“, ale SŽ…
Havlíček raději kecal krajům do objednávky osobáků…
Nadjezd ve Studénce je už dávno hotový: https://mapy.cz/s/pozolekune
Oni to po tom pádu nevzdali a dostavěli ho.
Teprve 9 let, není to zbytečně brzy?
Není. Kdyby se to uspěchalo, mohlo by se na něco zapomenout a vyšlo by ti zbytečně levně.
31 milionů za pozemky v takové díře? To je na podjezd potřeba deset hektarů, nebo je na těch pozemcích ropný vrt?
Za ty peníze by se možná už dal pořídit systém kontroly volnosti přejezdové plochy a zavést sekvenční sklápění závor, aby nikdo nemohl na přejezdu „uváznout“ mezi subtilními prkýnky.
Přejezd přes tolik kolejí, s množstvím vlaků a s rychlostí vlaků vůbec nemá existovat. A žádnýma scanerama to není omluvitelné.
Tuhle technologii je třeba zkoušet jinde.
Mimoúrovňové křížení je báječný nápad, kterému fandím již desítky let. Jen ho uskutečnit.
Jestli to nebudou pozemky na tu obslužnou komunikaci pro kamiony.
To je spěchu…
Jaký pozemky pro díru v zemi? Moc to nechápu.
Možná pozemky pro tu obslužnou komunikaci
Jojo, Řím taky nepostavili za den…
Tak pořád je to polovina času než třeba ‚priorita‘ u Nažidel
Správným správním tempem k mírnému pokroku v bezpečnosti na železnici…
A co na to politici?
Dali SŽ nějaký nástroj k rychlejšímu pokroku?
Třeba: Víc peněz na nahrazování takovýchto přejezdů.
Legislativu třeba v podobě nějakého zákona, že nahrazování přejezdů je veřejný zájem?
A třeba z ekonomického hlediska nedokládat ekonomický přínos?
Veřejný zájem si škrtněte. Ten se dá odůvodnit slovně i bez litery zákona. Finance a právní možnosti při výkupu pozemků, to je alfa omega.
Veřejný zájem (stavba ve veřejném zájmu) by právě pomáhat lépe vykupovat (a v případe opruzu vlastníka vyvlastňovat) pozemky.
Pane Sůro – ten titulek bych asi upravil
Devět let po tragické nehodě má Správa železnic pro náhradu přejezdu ve Studénce
Vím, že Vy nebýt špatná čecha … Vy umíte česky, tak prosím opravit 🙂
a ještě se píše napřed o náhradě nadjezdem…
A taky to bylo před 8 lety. Aby to mělo 9 let musí se počkat ještě 2 měsíce.