Jízda bez karty, zkorodovaný plech. Policie opět odstavila autobus stejné firmy. Honba za senzací, říká majitel
Návštěva stanice technické kontroly ukázala více problémů.
Po necelém půlroce odhalila znovu policie při běžné kontrole v provozu autobus společnosti Retrobus Line podnikatele Tomáše Studeného, který byl v takovém stavu, že mu museli zakázat jízdu.
Šlo o autobus Iveco Crossway. O události informovala policie na svých stránkách. K odhalení došlo při kontrolní akci na Kroměřížsku, kdy se společně s Centrem služeb pro silniční dopravu policisté zaměřili na stav linkových autobusů.
Policie zachytila linkový autobus dopravce na lince ze Zlína do Olomouce, který řídila třiapadesátiletá žena. „To že nepředložila kartu řidiče, byl jen začátek zjištěných závad. Také v tachografu nebyla vložena žádná karta. Perličkou byla přístrojová deska, která byla polepena černou lepicí páskou. Ta měla za úkol zakrýt signalizaci závad palubního počítače,“ uvedl policejní mluvčí Radomír Šiška.
Po první kontrole poslali autobus na nejbližší stanici technické kontroly. „Výsledek byl více než tristní. Závad typu B a C bylo zjištěno hned několik, proto jsme jí zakázali další jízdu,“ dodal Šiška. Záběry policie ukazují například prohnilý podvozek.
Provozovateli autobusu hrozí ve správním řízení až stotisícová pokuta. Řidičce hrozí až tři a půl tisíce korun za řízení vozidla, které bylo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
Cílené vyvolání senzace a poškození nepohodlné společnosti, říká majitel
Retrobus loni čelil odstavení autobusu v září v Pardubickém kraji. Autobus jel bez platné technické kontroly a s nevyhovujícími brzdami.
Majitel firmy Tomáš Studený uvedl, že zpráva policie stojí jen na dvou fotografiích. Další informace navíc k tomu, co proběhlo policejní zprávou, nemá. „Konkrétně jde o přelepenou bezvýznamnou informativní kontrolku „zastávka na znamení“ a zkorodovaný krycí plech, který u autobusu neplní žádnou pevnostní, konstrukční ani bezpečností funkci a pohledový stav podvozku odpovídá věku vozidla a jeho celoročnímu provozu,“ uvedl Studený.
Podle něj to budí dojem, že jde o „další cílené vyvolání senzace a poškození nepohodlné společnosti, čemuž odpovídají i komentáře řidičů z jiných společností. „Autobus máme asi tři roky, před ani ne dvěma roky proběhla odborná oprava karoserie s novým lakem, nyní byl v průběhu příprav na STK po kompletní opravě přední nápravy, celoročně jezdí okolo 500 km denně bez jakéhokoliv problému,“ dodal.