Jízda bez karty, zkorodovaný plech. Policie opět odstavila autobus stejné firmy. Honba za senzací, říká majitel
Autobus Iveco Crossway společnosti Retrobus po policejní kontrole. Foto: Policie ČR
Návštěva stanice technické kontroly ukázala více problémů.
Důležitá je nízká cena,na životech nezáleží. Je to šílené.
Retrobus Line podnikatele Tomáše Studeného, který byl v takovém stavu, že mu museli zakázat jízdu
Už u této věty jsem se smíchy neudržel.
Pan studený byl v tak vážném stavu.. a při tom se zjistilo, že ani autobus není úplně OK..
Tak kdyz neco pojmenuji Retrobus.. nemuzete ocekavat luxus a nejvyssi tridu..21stoleti..
Ono nejde o luxus, ale o to, aby se člověk někam bezpečně dopravil…
Nevidím nic závažného. Kontrolka z toho co je napsany je informativní a ten plech nevypadá že by to byl nějaký nosný prvek. Možná kdyby se podívali na ty vraky co jezdí pokaždý na výluce za vlaky z Brna do Přerova tak najdou větší perly, to se rozpadá už na pohled. Nezapomenu na podzim fialovo bílý autobus s nápisem AD Chytil na oknu. Zima smrad z nafty a řidič usnul na semaforu :D.
Zdá se mi to, nebo je retro bus horší, než Abouti jezdící v pražské MHD, ku příkladu linky 166 a 203
Tak u jiných dopravců bych tomu „Honba za senzací“ i věřil, ale u spol. Retrobus fakt ne, zažil jsem na lince Brno – Hradec jednou kvůli výluce minulý rok a už nikdy více.
Pro paní řidičů to nekončí pouze pokutou ale odebráním ŘP v rozmezí 6 až 12 měsíců.
Já jsem tak rád, že s touto společností už nemusím cestovat.
Většinou katastrofální technický stav jsem zažíval téměř pokaždé, když jsem s nimi jel.
Jízdní řád jim také nic neříkal.
Aspoň že aktuálně nasazují alespoň jeden autobus co vypadá, že opravdu celou cestu zvládne a člověk z něj nevyleze naklepaný jak řízek.
Doufám, že dostanou pokutu v plné výši. A to jen proto protože se od minula evidentně nepoučili.
Firma jako provozovatel možná.
Co by mělo jít za řidičem/řidičkou je absence karty v tachografu.
Pokud se týče technického stavu, tak přelepená kontrolka není problém řidiče, ale někoho kdo s tím manipuloval (to mohl být garážmistr, majitel, kdokoliv), ty plechy a průniky nafocené zespod taky nelze vytýkat řidiči a jeho zběžné kontrole před jízdou. Takže opravdu zase taková hrůza se to nejeví, min. ne z fotek ani strohého vyjádření „několik závad B a C“….
Ony závady B a C tu již někdo jiný zveřejnil 🙂
Svůj komentář jsem psal po přečtení článku a onoho komentáře. Díky čemuž si stojím za tím, že ten autobus neměl vůbec vyjet na silnici a nese na tom zodpovědnost hlavně firma, ale i řidička. A to jak za technické nedostatky, které měla zjistit před jízdou tak i za chybějící tachograf.
Retrobus? Já nevím, aby to bylo pořádně retro, tak by to měla být Karosa a měla by být daleko zrezlejší. Ať si i mileniálové prožijí divoké devadesátky či hlubokou totalitu… 😀
Bohužel i karosu mají ve vozovém parku. Nevím jak hodně pojízdnou, ale mají.
Retrobus je špičkově zrenovované RTOčko s vlekem.
Hlubokou totalitu? Tak to bych nikomu nepřál a už vůbec ne za datum narození.
Ne, děcka opravdu nemůžou za estébákův prochlastaný život, že neuměl nic jiného než v přesile mlátit lidi, aby z nich dostal peníze, že jim dá pokoj.
Když čtu článek a níže komentář s čím tu nejmenovaný kolega jezdí, mám jasno, že do linkového autobusu usednu opravdu již jen v případě naprosté nouze. Je velmi znepokojivé v jakém stavu jsou vozidla a tím myslím i některá vozidla v systému PID např ABOUT ME. Naoko hraná hra s lidmi o jakémsi dodržovaní kvality standardů cestujících a dojede rozpadlá rachotina s děravým výfukem, díly karoserie zalepené stříbrnou lepící páskou, uvnitř zápach oleje …. děkuji nemám zájem.
pravda, divím se, že About Me se v PIDu ještě drží 😀
Jakože podle jednoho naprosto minoritního dopravce budem soudit celý systém veřejné linkové dopravy? Zvláštní systém, ale vaše věc no ..
V jistých dobách po celé republice (častokrát v Jihomor. kraji) řádil se svou autobusovou dopravou jistý JUDr. H., který vytuneloval několik menších ČSAD kdesi na severu, pak jezdil osobně na nějakých linkách, kde byl vulgární na pasažéry, a měl četné potyčky s policií ohledně technických stavů svých „skoro“ vozidel. Poslední případ jsem zaznamenal tak před 10 let v TV, kdy PČR chytla nějaký Transit na trase Brno – Bratislava s navařenou lešeňovou trubkou místo výfuku a peprný telefonát majitele s televizními reportéry.
ČSAD Klíčov je „několik menších ČSAD kdesi na severu“?
Já měl za to, že tam figurovala i Č. Lípa.
Aha tak podle wikipedie to byl jen ten Klíčov. Takže sever Prahy.
Já takhle co sleduji pana majitele na internetu, tak koupí nějaký starší autobus dá tomu nový lak, nové přední čelo aby to vypadalo že je to novější autobus, viz. teď Evadys. Když už dělám takové úpravy (to nové čelo určitě nejlevnější nebude) tak by se mohl pan majitel zaměřit i na jiné technické věci, ano vím že opravy něco stojí a víme že to u nás funguje tak že dokud to jezdí tak je vše OK, ale vozí se lidi a ne nějaké palety a tak.
Že ty jeho autobusy a jeho podnikání jsou docela „zajímavý“ je bez debat. Nicméně u tohoto autobusu si nemyslím, že vybočuje jakkoliv z davu podobných, kterých bohužel jezdí nemalý počet po našich silnicích.
Ano, proto jsou podobné kontroly potřeba. Ale jinak souhlas. Za závažnější spíš považuji tu jízdu bez tachografu.
Postoj majitele je smutný a nedělá to dobré jméno té firmě.
Víte o tom jen to, co jsme se dočetli. Vítejte v klubu. 🙂
Navrhuji, aby zdopravy se dotázálo pana majitele osobně.
Pokud jezdí linky do 50km, tak v pořádku.
Což jaksi nebyl tento případ.
Byl. Jde jen o ohnutí. Není to od sídla.
Do 50 km/h
I kdyby to byl kilometr tak bez karty v tachografu neexistuje
A jak teda jezdí pražští řidiči MHD? Ti myslím také jezdí bez karty? Co vím tak autobusy MHD nemají tachografy.
U DPP je několik vozů které mají tachograf ale většina je bez tachografu protože jezdíme na 50Km od základny.
Pokud kartu nemám, tak i 200km, ale jen v okruhu 50 od výchozího bodu.
I s náklaďákem takto jezdím, protože není k podnikání, ale je to pracovní nástroj. Tachograf je v režimu out.
Jak už tady správně psáno do 50 kilometrů není karta na lince povinná. Snad všechny dopravní městské podniky mají busy bez tachografů. Linka je evidována a to stačí. Takže asi tak k tomu ani kilometru bez karty. Totální nesmysl.
Ano, proto komentuji ten postoj. Jeho postoj v podstatě je: Vlastně se nic neděje. Chtěj mne jen očernit.
Majitel je firma a určitě nechce poškozovat své jméno. Poradíte mu jistě jak to dát do pořádku.
Vyjádření majitele v článku je. A na to aby to dal do pořádku, tak by bylo potřeba peníze. Hodně peněz …
Pan majitel argumentuje hezky, ale k tomu, že mu jezdí řidička bez zasunuté karty v tachografu, k tomu už se raději nevyjadřuje 🙂 A ne, není to MHD do 50 kilometrů, kde to být (z nějakého pochybného důvodu) nemusí.
Kde je napsáno že není linka do 50km? Vztahuje se to na všechny linky s jízdním řádem i mezi městy.
Já tedy na internetu vidím, že výjimka na tachograf je jen pro linky do délky 50 km z počáteční do cílové zastávky. Pokud vím, Retrobus provozuje jen dálkové linky, což je také zjevné z jeho webových stránek.
Co tak si přečíst článek? Je tam uvedeno, o jakou linku se jedná. A ano, má přes 50 km.
V článku je psáno: „ze Zlína do Olomouce“
To je 60 km a něco, alespoň podle mapy.cz
Podle jízdního řádu linky 85 km
Myslím že stejně finální slovo ma dopravce a zákazník. Před deseti lety jsem měl strach nastoupit do Flixbusu. Řidiči působili nezkušeně, byli vystresovaní, i když se jelo skoro novým vozem. Letadlům vypadávají dveře, vlakům se hází kameny na koleje, kamiony jezdí přes přejezdy když jsou v činnosti. Lidsky faktor stojí za houby. Technická kontrola jen hledá jehlu v kupce sena.
V jedné jediné věci bych se majitele zastal, a sice v tom, že zrovna ta přelepená kontrolka, kór na Ivecu, nemusí nutně být vážná závada – když to lehce přeženu, pomalu neznám Iveco, Dafa a podobné, kterému by pečené kuře nesvítilo. Na téhle verzi palubky to „svítívá“ jako oranžový obdélník v místě nad tím zeleným displejem s časem a teplotou, což evidentně není případ tohoto vozu, a jediné, co je dle fotky přelepené, je symbol „zastavíme“, který se rozsvítí poté, co si někdo z cestujících zmáčkne STOPku. Což v tomhle konkrétním případě se teda moc nepředvedli hoši na STK, protože… Číst vice »
Když retro, tak retro. Co je na tom divného? 😆
Ta přelepená kontrolka je ovšem na okamžitý zákaz činnosti pro celou firmu. Bezprecedentní šlendrián!
měl jsem ve sl voze přeleponou kontrolku dalkovych svetel. pri zapnuti me oslňovala ve tme kabiny. nyní natahuji pres televizi co pry musi byt v kazdem aute a nejde vypnout , jen ztlumit- ale málo- velkou papirovou obalku . kdyz sl vozem vyjizdim rano tak mi to ve tme vadi. je to vuz statniho uradu. Spouste lidi udelam urcite velkou radost , kdyz podle vaseho napadu urad z duvodu meho konani bude zrusen.
Škoda, že nadsázka zůstane mnohdy nepochopena. Přelepená kontrolka stisknuté stopky ze salónu je samozřejmě naprostá banalita, že to pan policejní mluvčí považuje za perličku je směšné. Že jde o signalizaci závad palubního počítače je pak vyložená lež!
Opravdu nevidím nic, co by stálo za takovou aféru. . Byl jsem před měsícem na STK s autobusem našeho „ČSAD“. Iveco Crossway Euro 6. Ročník je to 2018 nebo 2019. Měření emisí vyšlo až na třetí pokus. Aniž bych cokoliv zpozoroval při jízdě, tak rozdíl brzdného účinku na zadní nápravě 45%. Při kontrole osvětlení mi praskla LP potkávačka a připsali tam ještě cosi s bezpečnostní blokací dveří a to ani nevím o co šlo. Takže známka dolů, autobus na odtahovku. Asi mám štěstí, že jsem nebyl vyhmátnut na lince jinak bych byl taky v novinách. Tady to bude o něčem… Číst vice »
a s řidičákem a zasunutou kartou jezdíte?
Vyjádřil jsem se k technické stránce. Ale odpovědět můžu. Navíc řidičský průkaz mít u sebe nově nemusím pokud to nevíte. Jezdíme bez karet z nařízení dispečerů. Linka do padesáti km ale podle mě i tak být musí. Vedení trvá na tom že ne. Písemně nám to nikdo dát nechce. Samozřejmě se na hodiny nehledí. Nejednou jsem dojížděl za někoho do noci protože nebyl řidič na odpoledne. Samozřejmě na jeho jméno a dostal jsem to v prémiích namísto hodin a příplatků. Odbory drží s firmou takže tady nikdo nepochodil.
Myslím, že linka do 50km tam mít kartu nemusí, ale může. A nařízení 561/2006 už dnes dodržuje každý, zaprve to chtějí ridici a za druhé kdyby se něco opravdu stalo tak jde nekdo sedet (vím o firme kde se to stalo), takže tomu nevěřím…
Tak vidite. A prave proti takovemu chovani dopravce byla ta policejni kontrola. Jinymi slovy, to, ze se to bezne deje i jinde neznamena, ze je to v poradku.
a u které firmy jezdíte?
A vám to přijde v pořádku? Až někde v únavě s tím praštíte a půjdete bručet, tak vám to budu přát.
Že tím někam praští by nevadilo, ti mrtví budou horší….
Podle Evropského nařízení o práci osádek v silniční dopravě (ten název je krkolomnější) 561/2006 byla na MHD výjimka z použití tachografu do 50km. Mám za to že to platí dodnes. Technická otázka je, jestli tam nějaká karta řidiče být musí a tachograf přepnut v režimu „out“? Já myslím že ano. Pak se totiž zapisuje výkon řidiče na kartu v tomto režimu, to jen kdyby jinde jezdil na kartu a dokládal ke kontrole, že odpočíval. např. pokud vykazuje týdenní odpočinky, tyto nesmí být spojeny s žádnou činností, tj. ani v out režimu.
Linka má více než 50 km.
Jako pravidelný cestující musím podotknout, že dneska jezdí autobusy v průměru lepším stavu než bylo na konci 80.let, resp. v 90.letech. A i tento, v článku, popisovaný bus je v mnohem lepším stavu než to, s čím nás ČSAD, ale i soukromníci, vozili v 90.letech. Když si vzpomenu na Ikarusy na meziměstské lince do Prahy (z pohledu cestujícího) – totálně děravý nebo možná už neexistující výfuk, děravá „harmonika“ – takže při dešti to na točně na vás pršel shora i zdola, prožrané schody, kterými bylo vidět na silnici, když jsem chtěl otevřít boční okénku, tak vám zůstalo v ruce, pneumatiky… Číst vice »
Mně by zajímalo, proč EU tak dlouho řeší plánované zavedení „ECM“ i pro silniční vozidla. Mluvilo se o tom už v roce 2019, co jsem se touto problematikou začal zabývat a stále nic 🙁
Tak ono se nejdená jen o nějaký plech a kotrolku… závad bylo více. Což si každý může zkontrolovat sám kontrolatachografu.cz kde stačí zadat vin vozidla a hned vyskočí seznam závad. Seznam závad 1.1.9.1.1 Povrchová koroze / oxidace vzduchojemu, která nemá vliv na jeho těsnost nebo spolehlivost. 3.1.1.1 Překážka v poli přímého výhledu řidiče směrem dopředu v úhlu 180°, která narušuje jeho výhled dopředu či do stran nebo sledování zařízení pro nepřímý výhled. 3.2.1.3 Poškození zasklení (praskliny, neprůhledné nebo poškrábané zasklení), o velikosti větší než 1/3 výšky průhledné části zasklení na výšku, které se nachází v poli výhledu řidiče směrem dopředu,… Číst vice »
Nejhorší je to poslední. Nesvítící světlo je alespoň nějak vidět, přecijen je tam ten zbytek autobusu… 🙂
Špatně brzdící náprava, no tak taky je konec srandy.
Otázkou je co znamená rozdíl 30%. Kdysi jsme měnili na LIAZCE valníku vytahaný buben s ovalitou a na té straně se dalo všechno nové. Jen jedna strana. Rozdíl naměřený 60% ale takovým spůsobem že jedno kolo normální a druhé nové brzdilo moc. Ale také se to považuje závadu. Tyto autobusy mají již brzdy kotoučové ale mohlo jít o stejný princip. Řidič nepozná pokud netáhne řízení do strany.
Když vám obě nápravy brzdí špatně, tak sice brzdíte málo, ale zůstanete v přímém směru. Když vám jedna náprava brzdí o 60 % víc, tak vás to může poslat do protisměru nebo do lidí na chodníku.
V takovým případě nemá řidič co poznávat, Takovej vůz nesmí na silnici.
A vy znáte VIN toho autobrusu? Mohu vědět odkud?
https://seznam-autobusu.cz/vuz/9511
VIN toho autobusu je VNESFR1600M005908
Je to několikátý problém jedné firmy v během cca roku. Problém vidím jak u dopravce, tak v tomto případě i u řidičky.
Nemělo by jít o Irisbus Crossway?
Jsem jediný, komu přijde lehce dementní v podobných případech pokutovat řidiče (nejde-li o IAD)? Jako by snad on rozhodoval o tom, že ten bus nepůjde na opravu (vozidlo se přetíží, atd). A dělat z něj nějakou „poslední kontrolní instanci“ je taky blbost, v každé firmě přece rozhoduje šéf (i kdyby třeba v dané věci byl formální postup jiný).
No řidička toho měla více co se tu píše. Nepredložila doklad k oprávnění řízení autobusu a dále neměla kartu v tachografu , což je závažný přestupek.
Jak už tady bylo napsáno, do 50 km nemusí být v tacbografu karta řidiče. Jednalo se o linkový provoz, takže dokumentace činnosti řidiče, tady řidičky, dostatečná. Mimochodem tzv městské busy tachografy vůbec nemají. Stačí právě ta dokumentace linky. Čili zase aféra uvařená ze suché vody. No a řidičský průkaz si cajti lehce zjistí podle dát z občanky, takže jsme zase tak daleko. Také mám v tomhle případě pocit, že šlo o něco jiného než o dodržování pravidel. Taková menší nebo větší zaujatost že strany těch cajtů je tady dost cítit.
Linka Olomouc – Zlín je delší, než 50 km
Linka Olomouc – Zlín má 85 km
Nuz, pustit sa na cestu bez karty v tachografu bol jej genialny napad, takze prasknut jej pokutu mi pride uplne na mieste.
Přesně, chytit takto řidiče nákladního auta bez karty, tak se bavíme jen za toto o flastru (pro dopravce) vyšším než je tady těch 100 tis. za všechny neduhy. Řidič by dostal také více.
On je právě trochu rozdíl mít nemít tu kartu v náklaďáku nebo autobusu. Pro ten bus výjimka platí do 50 kilometrů délky linky. Mimochodem a to nekdy platí i o nakladácích, v některých případech se provoz neřídí 561 / 2006, čili přejmenovaným AETRem, ale běžným zákoníkem práce.
Opravdu pocit že, “ Pověste ho vejš“, tady vítězí ať je to jak je to.
Podotýkám , v životě jsem o téhle firmě neslyšel, nevím kde sídlí, nevím o ní nic. Jen znalost dopravního prostředí obecně.
Přijeďte se podívat na libovolnou NAD za vlaky. To uvidíte věci 🙂
Jenže zákon říká, že řidič je například povinen „užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem“. Samozřejmě, že některé závady nemůže být schopen zjistit – ale ty zjevné (např. chybějící kolo – jo, i v tomto stavu byl zachycen autobus s cestujícími – nebo nesvítící světla) to před výjezdem zjistit může a měl by tedy nést odpovědnost za to, že takové vozidlo řídí.
Přečíst znova a celé. Za nevložení karty do tachografu…
Zvláštní že v případě IAD by řidič měl být řidič poslední instancí, ikdyž je například lékař a motorům nerozumí… narozdíl od profesionálního řidiče. Co za tím rozdílným přístupem asi tak je?
To, že majitel IAD nemá nadřízeného, který mu může vyhrožovat vším možným, když s tím vrakem nepojede. Včetně toho „netachografování“ – prostě „hele jet to musí, nikdo jiný tu není, tak to udělej takhle“.
Jo neuděláš? Tak to od zítřka samé noční víkendy (apod)…
Řidič přeci musí být spoluzodpovědný za to, v jakém stavu je vozidlo s kterým se pohybuje po veřejné komunikaci. Otázkou je poměr zodpovědnosti majitele a řidiče a ten byl podle mého názoru velmi rozdílnou výší pokuty zohledněn správně.
Mě to připadá správné. Jiná věc je prokázat, ze řidič mohl a měl vědět.
Když má bus jasnou závadu, tak ať řidič nejede.
Ten diferák nebude nic dramatickýho, vypadá to, že někde v té hromadě blata je kontrolní hladinová zátka, ktera prostě propouští. Ani to nevypadá na nějakou velkou olejovou tragédii, stačilo by zátku vyměnit nebo přetěsnit a diferák očisti. Řekl bych, že takhle mastnej je zespoda každej druhej autobus, trolejbus, tramvaj, náklaďák i osobák. Jestli nám chtěl někdo ukázat dramatický technický stav, tak si vybral špatný fotky. Čímž o tom stavu nijak nechci polemizovat, ale fotka rezavýho šusplechu a mastnýho diferáku na mě tentokrát dojem neudělala 😀
Na železnici to není jiné.
V místě odstavení _etalonu_ je dost často geotextilie, která má ty úniky zachytit a je taky řádně nacucaná, celá hnědá.
Podle tohoto _etalonu_ by měly být na parkovacích stáních všude mapy. Jenže nejsou, jen sem tam flek.
Přesně, je to hladinová kontrolní zátka a buď někdo kontroluje olej často a strká dovnitř prst, nebo lehce propouští, případně se při dolévání „podařilo“ i malinko vedle. Šusplech nekomentuju, ten kdyby úplně chyběl, tak na to pánové možná vůbec nepřijdou. To znamení zastávky osobně tipuju na vadné tlačítko někde v salonu pro cestující, ale taky relé, nebo kabeláž.
každej druhej … to platilo ještě v 90. letech, že pokud z toho neče olej, tak tam žádný není. Jenže už v 70. letech to japonci uměli udělat těsné, z olejové vany olej nevytékal, ikdyž tam byl.
Teď je to vylepšený, obal diferaku, nebo olejová vana prohnije. A jak by se dívali na městské Renaulty a později irisbusy na kterých běžně praskaly rámy nad zadní nápravou a řešilo se to tak, že ve fabrice se dělaly různé výstuhy rámu, které byly úplně k ničemu. Typický francouzský přístup.