Největší české rejdařství přešlo do rukou německého obra Rhenus
Rejdařská společnost ČSPL není od poloviny listopadu v českých rukou. Společnost Argo Bohemia ji prodala německé logisticko-dopravní skupině Rhenus. Vyplývá
Rejdařská společnost ČSPL není od poloviny listopadu v českých rukou. Společnost Argo Bohemia ji prodala německé logisticko-dopravní skupině Rhenus. Vyplývá to z údajů v obchodním rejstříku, kde je jako nový a jediný majitel ČSPL zapsána firma Rhenus PartnerShip Beteiligungs. O prodeji se v oboru mluvilo delší dobu.
Důvody transakce a další detaily nejsou zatím známy, jednatel Argo Bohemia Jiří Kratochvíl odkázal na chystané společné tiskové prohlášení. Jedním z hlavních důvodů může být nicméně nesplavnost českého Labe, kvůli které ČSPL už drtivou většinu svých výkonů dělá na západoevropských řekách. Jejími nejčastěji využívanými přístavy jsou podle výroční zprávy za rok 2017 Hamburk, Brémy, Bülstringen, Duisburg, Rotterdam, Antverpy a Lübeck.
ČSPL provozuje sedm tlačných sestav a 21 motorových nákladních lodí. Za rok 2017 vykázala při tržbách 123 milionů ztrátu 3,5 milionu. Důvodem je mimo jiné právě další pokles přeshraničních přeprav, když na Labi byla omezená či zastavená plavba po dobu 210 dnů. Kritický je příhraniční úsek u Děčína, kde stát dlouhá léta bezvýsledně plánuje zdymadlo.
ČSPL vznikla v roce 2002 na troskách původní Československé plavby labské, která skončila v konkurzu. Správce konkurzní podstaty prodával funkční části podniku, z jedné z nich se stala nová ČSPL. Skupina Rhenus je dopravní obr s celosvětovou působností, zahrnuje prakticky všechny druhy dopravy. Skupina zaměstnává téměř 30 tisíc lidí, její roční obrat je kolem 4,8 miliardy eur ročně.
Druhým velkým českým rejdařstvím je EVD-Sped., které vlastní Richard Vojta a Lukáš Hradský. I oni si dlouhodobě stěžují na nesplavnost Labe a nečinnost státu.