Největší české rejdařství přešlo do rukou německého obra Rhenus

Loď ČSPL. Pramen: ČSPLLoď ČSPL. Pramen: ČSPL

Rejdařská společnost ČSPL není od poloviny listopadu v českých rukou. Společnost Argo Bohemia ji prodala německé logisticko-dopravní skupině Rhenus. Vyplývá

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pozorovatel

To je zase řečí o tom krachujícím podniku bez perspektivy.

Plavec

Plavební hloubka je důležitá, ale pro využití toku je třeba jít s dobou. Labská flotila jistě nízkoponorová není. Archimédův zákon jistě překročit nelze, ale co lze je lépe ho využít. Což u současné zastaralé flotily není a nikdy nebylo dosaženo. Na celou věc mám jeden názor, chce-li někdo provozovat lodní dopravu na Labi, je k tomu nutná alespoň základní podpora státu. A to legislativně, upravit průtokové poměry, neboli kolik vody přitéká, tolik vody odtéká. V současnosti je to tak, že při těchto nízkých průtocích př. 80 m3/s v Ústí n. L. tj. 130 cm, který by mohl být udržen díky… Číst vice »

liberal shark

Žabičkáři mají určitě radost :-((. Na druhé straně velká mezinárodní firma jako je Rhenus by mohla vytvořit větší tlak na splavnění Labe, než bývalá ČSPL.

Vít Jůza

Mají se stavět lodě podle řek, nebo řeky podle lodí??

petr.r

řeky se mají pokud to jde nechat, mají se stavět kanály na lodě.

Martin V.

Samozřejmě se staví lodě podle řek (a podle moří, či plavebních komor). Jenže existuje optimální tvar lodě daný fyzikálními zákony. Pokud z vnějších příčin stavíte loď něčím výrazně omezenou, tak přestane být ekonomicky (a tím pádem i ekologicky) výhodnou. Konkrétně na Labi je problém ponor. Pokud tedy loď uděláte „placatější“, zvýší se tím při stejném nákladu omočený povrch, a tím vzroste odpor, spotřeba paliva a taky produkce CO2. Labské lodě už teď mají nižší ponor než srovnatelné lodě rýnské či „kanálové“. Pokud by ale byly navrženy pro „letní Labe“, tak se stávají pro nákladní dopravu nepoužitelnými. Ještě tak kajutové zadokolesové… Číst vice »

Romanero

Tak hlavně že ten plesnivec na hradě řeší debilní kanál, místo aby se vůbec zesplavnilo Labe..

Děčíňan

Nedělejte tu z toho bulvární web, buďte tak moc laskav, děkuji.

Romanero

Pardon, nechal jsem se unést chováním toho člověka..

Petr Novotný

Ano, pán to mohl napsat slušněji… ale jinak pravdivé

Jiří Tulipán

Máte trochu zkreslené informace, plesnivec na hradě není v tomto směru kompetentní. Projekt na splavnění Labe je, ale úspěšně blokován (pseudo)eokology. Plesnivec na hradě vznesl nápad dostavět DOL, ministerstvo dopravy ho nechalo prověřit studií, která vyšla pozitivně. Nic se ale nestaví, a jestli se vůbec bude stavět je otázkou dalších studií a politických rozhodnutí (stejný postup jako při výstavbě dálnic a železnic). Neberte média vážně, dnes píšou články tak, aby získaly penízky na vyskakovacích reklamách.

Jiří Tulipán

To bude zase oheň na střeše, milovníci vodní dopravy ještě nevstřebali prodej námořních lodí do zahraničí, které v kuponové privatizaci získal Viktor Kožený a teď přichází ČR i o říční dopravce, kteří pomalu a jistě začly/začnou prodávat své lodě též do zahraničí.

Jiří

To je tak, když to vzali do rukou „odborníci“.
Škoda, bývalo to uznávané a hodně veliké rejdařství v Evropě. A svým způsobem to byl i malý ekonomický zázrak, že to vydrželo přežívat „v troskách“ až do letošního listopadu….

P. Andel

Pán asi vstřebal názor polistopadových mocipánů,že fabriky se mají zavřít a lidi poslat na podporu.Ta Československá námořní plavba byla výdělečný podnik a hlavně zaměstnávala spoustu kvalifikovaných lidí.Ti kvůli zlodějům přišli o práci.Pro vás práce asi není tak důležitá.A zřejmě pohled na vodu ve vás vyvolává bezduché myšlenky.