DB čelí velké personální krizi, strojvedoucí začala nabírat i v Rumunsku
Německý státní dopravce Deutsche Bahn musí řešit prohlubující se nedostatek zaměstnanců a čím dál častější stížnosti cestujících na zpoždění a
Německý státní dopravce Deutsche Bahn musí řešit prohlubující se nedostatek zaměstnanců a čím dál častější stížnosti cestujících na zpoždění a výpadky vlaků. Budoucnost DB je v poslední době v Německu velmi diskutovaným tématem.
Velký rozruch v Německu vzbudila poslední reportáž televizní stanice ARD, podle které aktuálně chybí DB téměř 6000 zaměstnanců na klíčových pozicích, zejména strojvedoucích nebo v údržbě. Přesnost DB klesla letos v říjnu na 73 %. Jen pro srovnání: České dráhy mají u dálkových vlaků přesnost 78 %, celkově téměř 90 %. Jde ale o čísla, ve kterých jsou zahrnuty i zpoždění nezaviněná dopravcem. Nejhorší jsou podle statistik zpoždění vlaků DB v uzlech kolem Kolína nad Rýnem, Frankfurtu a Würzburgu.
ARD se odvolává na materiály pro dozorčí radu. Podle nich jen každý pátý rychlovlak ICE je v pořádku a plně připraven pro provoz, ostatní mají různé závady. Od nefunkčních toalet či poruch dveří až po závady, kdy vlak nemůže dál pokračovat.
Šéf německého sdružení strojvedoucí Claus Wesselsky v rozhovoru označil současný stav za kolaps a dopad velkých úspor z minulosti. Podle kritiků je německá železnice aktuálně podfinancovaná a pokud chce vláda dosáhnout dalšího velkého nárůstu cestujících, bude muset z rozpočtu přidat více peněz.
DB řeší přitom personální krizi různým způsobem. V Bavorsku DB Regio začalo už hledat rumunské strojvedoucí, jak uvedl server Nordbayern.de. Aktuálně jich školí zhruba dvacet. Důvodem orientace na Rumunsko je početná německy mluvící menšina v rumunském Sedmihradsku.
DB už dříve uvedla, že kvůli vysokému zadlužení zvažuje prodej některých dceřiných firem nebo jejich umístění na burzu. Mluví se hlavně o Arrivě a Schenkeru.