České dráhy přebírají další tři Vectrony, nahrazují lokomotivy 151 a 380
Řada 380 se s jízdním řádem 2025 přesune na jiné tratě bez výhradního provozu s ETCS. Půjde především o linku Praha – Linec.
Flotila lokomotiv Siemens Vectron ve službách Českých drah se rozrostla o další tři stroje. Technici Českých drah je dnes a zítra přebírají od leasingové společnosti RSL, která do konce roku dodá českému dopravci ještě dalších 15 Vectronů. Tím se naplní rámcový kontrakt s RSL na pronájem 50 těchto lokomotiv.
„Budeme jimi postupně nahrazovat 46 let staré stroje řady 151 na spojích z Prahy do Bohumína a Žiliny a nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nahradí také lokomotivy 380 na spojích do Budapešti,“ uvedl před měsícem při přebírce prvních čtyř letošních strojů člen představenstva pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
U lokomotiv řady 151 se počítá s jejich úplným odstavením z provozu. V současnosti jich mají České dráhy 12 a nasazují je z depa v Bohumíně. Řada 380 se s jízdním řádem 2025 přesune na jiné tratě bez výhradního provozu s ETCS. Půjde především o linku Praha – České Budějovice – Linec.
Celkový počet lokomotiv Siemens Vectron ve vozovém parku ČD by měl být na konci letošního roku 61, z toho bude 60 pronajatých (50 od RSL a 10 od firmy ELL). V majetku Českých drah je zatím jediný Vectron, což se má ale s příchodem roku 2026 změnit. V tomto roce (přesněji už v prosinci 2025) se začne naplňovat objednávka na 50 strojů pro rychlost až 230 km/h, které ČD kupují přímo od výrobce Siemens Mobility.
Tyto stroje se uplatní především u jednotek ComfortJet. Budou schválené pro provoz v České republice, Německu, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku, dvacet lokomotiv navíc také v Dánsku. Aktuálně přebírané lokomotivy od RSL mají maximální rychlost 200 km/h.
České dráhy provozují lokomotivy Vectron na například na spojích Berliner, Metropolitan, Ostravan, Západní expres, Krušnohor nebo Slovácký expres.