Varšava otevřela novou tramvajovou trať, pomůže s dopravou v rychle se rozvíjející oblasti Odolany
Otevřením trati na ul. Kasprzaka varšavské investice do tramvajové infrastruktury nekončí. Ve výstavbě je dalších více než 11 kilometrů.
Po nové trati dlouhé asi 2,3 kilometru jezdí od úterý tramvaje ve Varšavě. Úsek mezi Wolskou a Skierniewickou pomůže s dopravou v rychle se rozvíjející oblasti Odolany. Investice vyšla přibližně na 205 milionu zlotých, což je v přepočtu asi 1,2 miliardy korun. Práce trvaly přesně dva roky. Zhotovitelem byla firma Strabag.
Budujemy dla Warszawy ponad 11 km tras tramwajowych. Dziś otworzyliśmy tramwaj na Kasprzaka. Niedługo tramwaje pojadą wzdłuż ul. Gagarina i do Wilanowa. W 2025 r. tramwaj dotrze na Stegny. W wakacje rozpocznie się budowa kolejnej trasy – wzdłuż ul. Rakowieckiej. Podpisaliśmy… pic.twitter.com/bAE1n1YhyL
— Tramwaje Warszawskie (@TramwajeW) March 5, 2024
„Nová trať umožní rychlý přístup ke stanicím metra M2 Rondo Daszyńskiego a Rondo ONZ a do železniční stanice Warszawa Wola. Trasa výrazně usnadní život všem obyvatelům Odolan a okolí ulice Jana Kazimierza. Urychlí také možnost dostat se z Bemowa do centra města,“ přiblížil primátor Varšavy Rafał Trzaskowski.
Pracovalo se také na části již existující trati na Wolské a Kasprzaka. Asi 1,2 kilometru dlouhý úsek stavbaři přesunuli z povrchu do zářezu. Součástí investice bylo rovněž vybudování tří zastávek: Szpital Wolski, PKP Wola a Ordona WSA. Všechny jsou bezbariérové, včetně nově zářezové Reduta Wolska.
Zprovozněnou trasu využívají od úterka tramvajové linky 10, 11, 26 a 27 v intervalu osmi minut ve špičce a dvanácti minut mimo ni.
Otevřením trati na ul. Kasprzaka varšavské investice do tramvajové infrastruktury nekončí. V současné době je ve výstavbě dalších více než 11 kilometrů tratí, a to na ulici Wolské či Gagarina.
„Pokračujeme také v práci na trati do Wilanówa, která by měla být hotová před novým školním rokem, tedy koncem srpna. Před námi je stavba již avizované trati na nádraží Warszawa Zachodnia,“ dodal Trzaskowski.
Ve Varšavě vyroste první tramvajový tunel s podzemní zastávkou, přivede trať k Západnímu nádraží
Podle Trzaskowského je varšavská veřejná doprava obyvateli hodnocena velmi dobře a město do ní neustále investuje.
„Jde o největší komunikační investice v Polsku. Díky nim měníme město. Nejen že dáváme naprostou přednost veřejné dopravě, ale bojujeme i za čistý vzduch a proti globálnímu oteplování,“ uzavřel Trzaskowski.