Varšava otevřela novou tramvajovou trať, pomůže s dopravou v rychle se rozvíjející oblasti Odolany
Nová varšavská tramvajová trať na ulici na ul. Kasprzaka. Zdroj: Tramwaje Warszawskie
Otevřením trati na ul. Kasprzaka varšavské investice do tramvajové infrastruktury nekončí. Ve výstavbě je dalších více než 11 kilometrů.
Pro lidi, kteří se o hostpořářství moc nezajímají: tady jsou ty mrakodrapy, které se měly někdy okolo roku 2003 stavět na Pankráci.
Tady je ten velký business, která měl Prahy výtáhnout z provinčnosti (kde je dodnes a snad ještě hlouběji).
Tady jsou ty velké bohaté firmy, které tady ročí peníze, které táhnou hospodářský růst.
Růst Polska. Ne ČR z Pankráce.
Ok. Odstěhujte se tam a budete se divit 😉
Chtěl bych vidět tu velkou bohatou firmu, která jde do nějaké země nebo města kvůli tomu, že tam jsou mrakodrapy.
To nejdou, ale Polsko láká více firem, než Česko. Protože má víc obyvatel, větší trhy. S pak ještě prý Polsko v nedávné minulosti hodně rotovalo velkým i malým i živnostníkům nákup strojů a vybavení do firem. To ale je jpp.
Nezabředáváte poněkud do obdoby cago kultu a nezamněňujete trochu příčinu a následek?
Česko má 11 mil. obyvatel, Polsko 40 milionů. Jejich trhy jsou v průměru čtyřikrát větší a tudíž už jen tento fakt přiláká mnohem víc firem i investorů. Česko musí kvůli své malosti nabídnout něco extra. Tak to v byznysu dneska chodí.
Ježiš. Už zas.
No, zakopou tramvaj do koryta, asi aby byla hůře dostupná – podle map je to v podstatě přeložka. A negativní jevy spojené s takovou koncentrací osídlení pomíjejí. Myslím si, že Praha – až na některé excesy – se zatím ještě pořád drží daleko od obou extrémů.