Policejní plug-in hybridy se na Slovensku neosvědčily, polovina aut jezdí s vybitou baterií
Značnou část vozidel není možné kvůli nedostatku nabíječek na odděleních nabíjet.
Polovina nových plug-in hybridů slovenské policie jezdí s vybitou baterií. Policisté nemají vozidla kde nabíjet, nebo na to nemají čas. Na problém upozornila slovenská média, například TV Markíza.
Plug-in hybridy s elektrickým i spalovacím motorem dostali slovenští policisté vloni. Problémem je u šesti set automobilů pravidelné nabíjení. V praxi údajně nefunguje. Krizitoval to i slovenský ministr vnitra Matúš Šutaj Eštok.
Podle Šutaj Eštoka se vozidla nestíhají nabíjet, a jezdí tak primárně na benzín. Kvůli jejich váze mají navíc podstatně vyšší spotřebu. Nákup svého předchůdce označil ministr za zcela nesmyslný. Že auta nevyužívají svých výhod, potvrdilo Markíze také samotné slovenské policejní prezidium.
Mluvčí prezidia Michal Slivka televizi řekl, že 20 % plug-in hybridů má enormně vysokou spotřebu až 21 litrů, 27 % pak 8 až 10 litrů. Podle policie je to způsobené chybějícími nabíječkami, přičemž 45 jich ještě chybí postavit. Polovinu vozidel tak v současnosti není možné nabíjet.
Jedinou možností je pro policisty zapojit auto do běžné zásuvky. V takovém případě však nabíjení zabere několik hodin. Na to ale na některých odděleních není čas, vozidla si často přebírá jedna služba za druhou. Do budoucna chce slovenská policie řešit nedostatek nabíjecích stanic i nákupem tzv. mobilních nabíječek. Umístily by se na odděleních, kde není možná instalace těch stacionárních.
Nákup plug-in hybridů financovala slovenským policistům Evropská unie formou Plánu obnovy. Právě nízké emise byly pro EU podmínkou. Bývalý ministr vnitra SR Roman Mikulec nákup obhajuje. Markíze řekl, že v opačném případě by obnova vozového parku nebyla možná. Plug-in hybridy podle něj podmínku nízkých emisí splňovaly.