Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Škoda Auto začala v Mladé Boleslavi s výrobou baterií pro hybridy, budou i v Superbu

Linka na výrobu bateriových celků ve Škodě Auto: Foto: Škoda Auto
Linka na výrobu bateriových celků ve Škodě Auto: Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto vyrobila tento týden první vysokonapěťové trakční baterie pro hybridy značek koncernu Volkswagen. Jde o první díly pro elektromobily, které se v Mladé Boleslavi začaly vyrábět. Možný velký přechod na elektromobilitu je jednou z velkých výzev i hrozeb českého automobilového průmyslu.

Automobilka investovala do výrobních linek na vysokonapěťové baterie 25,3 milionů eur, přípravy trvaly dva roky. Zatím počítají s kapacitou 150 tisíc kusů ročně. „Pro nás je tato technologicky vysoce náročná výroba bateriových systémů důležitým krokem při přechodu k elektromobilitě,“ řekl Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů ve Škoda Auto.

Ve výrobě elektrických komponentů přímo nebo nepřímo pracuje zhruba 200 zaměstnanců. Na výrobní lince se bateriové moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí. Bateriové články a moduly, základní součásti trakčních baterií, nakupuje automobilka od externích dodavatelů. Na výrobní lince pracuje vedle zaměstnanců podniku také 13 robotů KUKA s nosností od 210 do 500 kilogramů. Většina těchto strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů. Vychystávají například bateriové moduly na montážní linku a nakládají hotové baterie na přepravní palety.

Práce na montážní lince vysokonapěťových baterií podle Škody Auto vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření, řada elektrických součástek navíc velmi citlivě reaguje na elektrostatický náboj. Firma musela přestavět své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých baterií.

Vysokonapěťové baterie z Mladé Boleslavi míří do plug-in hybridů koncernu Volkswagen, vycházející z modulární platformy MQB. Baterie se budou používat například v modelu Superb, jehož výroba začne ještě tento měsíc v Kvasinách.

Přechod na elektromobilitu je pro český automobilový průmysl zásadním tématem zejména kvůli obavám, že kvůli novým druhům pohonů nebude už potřeba tolik dílů z Česka. Volkswagen zatím svůj závod čistě na elektromobily umístil do saského Zwickau.

7
Diskuze

avatar
2 Komentáře
5 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
L.JeřábekCarlosJiPPoudyDalibor Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dalibor
Host
Dalibor

Netušil jsem, že se dožiju sitace kdy budou auta na baterky. Kde tu všecku elektriku budeme brát, když zrušíme Naftu a Benzín? Zamyslel se nad tím někdo, kolik kWh denně spotřebujeme v „ropě“ a jestli tolik elektřiny vůbec vyrábíme/ umíme rozdistribuovat?

Poudy
Host
Poudy

Pravděpodobně ano.

JiP
Host
JiP

I tam smeroval muj dotaz, Jednak jsem zvedavi na prodeje plug-in hybridu, protoze jednak jsou velmi drahe temer na urovni elektroauta, anabic rozmerna baterie obvykle sezere podstatnou cast kapacity kufru auta, staci se podvat do priusu a porovat plugin verzi. My treba mame doma klasicky hybrid, auto ma nizkou spotrebu, velky kufr, nemusim resit zadne nabijeni a bylo stale za rozumny peniz.

Carlos
Host
Carlos

2Dalibor: netřeba, nafta má účinnost sotva 30% kdežto EV skoro 90 i víc, takže těch ropokilowatt bude potřeba třetina

L.Jeřábek
Host
L.Jeřábek

To by mě také zajímalo,kde a odkud se bude brát elektřina.Dále kde a odkud se budou brát materiály na výrobu baterií?
A dále také to podstatné jak to bude s výměnou článků a jak se staré články a celé baterie budou likvidovat a kdo je bude likvidovat!!řešil tuto situaci vůbec někdo??? Nebo to dopadne jak se solárními elektrárnami,kde se rovněž neřešila likvidace starých článků!!!!

JiP
Host
JiP

A ty hybridy od Skody budou hybridy anebo plug-in hybridy, to je vcelku zasadni rozdil, predevsim v konecne cene auta. Klasicke hybridy maji baterii malou a cena je podobna dieslovemu autu zatimco plug-in uz dosahuje ceny temer plnotucneho elektroauta.

Martin Pultzner.
Host
Martin Pultzner.

Plug-in

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll