Policejní plug-in hybridy se na Slovensku neosvědčily, polovina aut jezdí s vybitou baterií
Automobil slovenských policistů. Zdroj: Polícia SR - Bratislavský kraj
Značnou část vozidel není možné kvůli nedostatku nabíječek na odděleních nabíjet.
Exemplární příklad toho, jak se to dělat nemá. To u nás u Městské policie Tábor, slouží čistý elektromobil KIA e-Niro od 1.7.2020 bez problémů – nabíječku máme totiž tam kde parkujeme. 😉
Policajti v teréne s tým nič nemôžu urobiť. Pokiaľ to papierovo tí hore kúpili ako eko a zvyšok ich nezaujíma, tak to nieje nič nové. Podobný problém ako na našej železnici. Policajné auto jazdí takzvane furt. Dobíjať pomaly môžem doma cez noc, alebo v práci cez deň. Ale ak to jazdí 24/7 treba trochu šťavy viac. Pozrite sa na akúkoľvek policajnú stanicu v menšom meste, nebodaj dedine kde ešte funguje a zistíte, že rýchla nabíjačka je to posledné čo ich tam trápi.
Především by toho co to vymyslel měli zavřít pěkně na dlouho, protože tohle opravdu nemohl vymyslet nikdo svéprávný.
Vtipné, že v rámci snižování emisí dostali co? SUV.. Vysoké, těžké.. a ještě s baterkou.. opak chránění medvídka.
Takové naftové punto. (které v rámci jejich boje za nízké emise zařízli) Nebo octavia. By měla v tom režimu spotřebu kolik max 8?
S Octavií v hlídkové režimu jsem se pohyboval:
2. gen 1.6 MPi – 13-16l/100km
3. gen 1.8 tsi – 12-14
4. gen 2.0 tsi (rámovka) – kolem 10-12 (fungující start-stop)
Kodiaq 2.0 tsi stejně nebo o trochu méně díky vyřazování.
Nevím, co řeší, ale spotřeba pod 10 je u hlídkového vozidla hodně dobrá.
PS: Hyundai iX35 – stejně jako 2. Gen Octavie.
Co vím, tak nejlepší na tento typ provozu je klasický hybrid Toyoty, kde se kluci pohybují hluboko pod 8mi litry.
S tou toyotou souhlasím. Tu mají rádi o polští taxikaři.. Takže asi kvalitka. Ale ja myslel v diselu. Tam by se možná na těch 7 u punta dostali. 9 o octavie snad jo. I v hlídkovém režimu.
Jo, bylo by to nižší, ale osobně bych to nechtěl.
Stačil mi dieselový Transportér při různých realizacích/ nebo u nehodovky a ten smrad mi neskutečně vadil.
Mnoho lidí si stále neuvědomuje, že většinu času auto „musí“ klepat na volnoběh kvůli majákům, vysílačky a dalšího příslušenství. A na to je plug-in zase špica. Pro policejní účely by stačilo, že pokud je v pohybu třeba nad 30km/h, sepne se spalovák, ale na hlídkovou činnost a zastavení by fungovaly baterie.
Zaujimalo by ma, kolko ludi v hentom zainteresovanych by si kupilo pre seba plug-in za svoje sukromne prachy, keby vedeli ze ho nemaju doma ani v praci ako nabit. Tipujem, ze ani jeden a este by si tukali na celo, keby im to niekto navrhol.
Ale pre erar a este za europske peniaze, ktore podla niektorych jedincov asi vyrastli na stromoch, je to zrazu uplne v poriadku.
V EU nepocitali s tim, ze na Slovensku v roce 2024 je tezke postavit par nabijecek pred policejni stanici.
Hm, vzhledem k tomu že do „čistě“ elektrického modelu váží baterka 400-500kg, do plugin hybridu by měla vážit asi tak půlku? Takže když jeden z důvodů uváděné vyšší spotřeby je vyšší hotnost, jaká by pak byla v případě čistě elektrického modelu? NULA litrů, plus XX kWh, plus část vozů by tedy evidentně nejezdila vůbec (protože místy nemají nabíječky a/nebo čas)?? Anebo by třeba ta spotřeba možná mohla být o litr nižší (i když, to je otázka, „ve službě“ bývá spotřeba výrazně vyšší než u běžného občanského vozu, možná by byla ještě vyšší, plus někde se prostě krade benzín což křiví… Číst vice »
Půlku vážit nebude … tipuju že budou mít tak 10-12kWh takže něco přes 50kg
Pro IZS absolutní nesmysl a v zimním provozu nepoužitelné.
Pro IZS absolutní nesmysl pořizovat tyhle vozidla a na zimu jsou k ničemu.
To je jako kdyby si nějaký DP koupil trolejbusy s dieselagregátem a pak je provozoval 100% času na dieselagregát a stěžoval si na vysokou spotřebu nafty. Když nepočítali s pořízením dostatku nabíječek, tak měli koupit klasické hybridy a ne plug-in hybridy.
No, pokud se jim ty (rychlo)nabíječky podaří dořešit řádově rok po nákupu aut tak to ještě pořád docela využijí… Mild-hybridy jsou prakticky úplně o ničem, to už je úplně jedno jestli používají elektřinu nebo jiný úsporný prvek, dosahují úspor plusmínus 5% a mezi elektromibily by se vůbec řadit neměly (mj. neujedou na čistě elektřinu ani kilometr)…
Jestli se jim to podaří dořešit tak jo. Jinak jsem nemyslel mild hybridy (MHEV), ale hybridy (HEV) tj. ten druh pohonu jako např. Toyota už přes 20 let používá u aut Prius.
Něco málo o tom jak to vidí vzdálení sousedé. Ti, kteří o tom co je to nezávislost vědí své.
https://www.youtube.com/watch?v=_9MHyfUZNGI
Největší omyl tkví v tom, že to zaplatila jakási EU, protože na to dala dotace. Není to pravda. Dotace jsou vesměs inflační peníze. Všechno, čemu se vznešeně říká „fondy EU“, jsou jen výstupy z tiskáren na peníze. Ta auta zaplatili občané, nikdo jiný. Žádná EU. Demagogové a eurofanatici budou ty dotace uvádět jako přínos, s kladným znaménkem, ale reálně to znaménko má být záporné, neboť vznikla škoda, a to tak velkého rozsahu, že je to na kriminál.
Tak to je snad jasný, že peníze na dotace jsou peníze z členských států EU. Někdo dostane víc, někdo míň. Podle toho, kdo do kolik domluvil. ČR bohužel na domlouvání neměla čas, řešili se jen vnitrostátní věci.
Dotace jsou zlo 😁
tak je to z daní občanů, nebo z tiskáren na peníze?
Jako pohrdovač pitomými voliči svobodných byste mohl chápat, že se to nevylučuje.
Na kriminál to je. Ovšem na kriminál slovenských politiku. Jak říkáte, za to nemůže žádná EU, ale pouze ti hlupáci na Slovensku. Další řešení by bylo zkratka vykopnout země co v EU nemají co dělat…
Autá sú to super, aj na použitie v službe super, problém je len na vedúcich pozíciách projektu a medzi sedadlom a volantom.
Měli bychom poděkovat Slovákům za prošlapání slepé cestičky.
A doufám, že něco takového nenapadne české politiky.
Jak to vlastně dopadlo se státní zakázkou na elektromobily pro státní organizace?
To, že elektroauto je bez nabíječky k ničemu, bych věděl i bez Slováků.
Ale to nejsou elektroauta, to jsou hybridy.
Tam slo v prvni rade o to, ze MV SR nemelo penize ani na mensi obnovu vozu jako 600 kusu. Proto i eko neeko auta prislo vhod a mohlo 600 srotu policie skoncit. Nabijecim vozum se kvuli eko normam nevyhne ani CR, ale hadam to udelaji lepe s nabijenim a objednaji to najednou.
S Pluginem se musí umět jezdit a chtít umět jezdit. Pak je to vynikající vozidlo. Ale když není auto tvoje a neplatíš za palivo, tak se řidič nebude snažit.
Auto dobrý, ale někdo nedomyslel způsob používání.
Jen to trochu leze do peněz. Pak má být na jiný věci.
Do kufru agregát a nabíjet průběžně
Paráda. Jen nezapomenout vystrčit hadici naraženou na výfuku někudy ven.
Není třeba, dokáže to i hlavní motor, pokud si řeknete. Proto je to plugin hybrid, dokáže jet i s prázdnou baterkou, anebo ji nabíjet z hlavního motoru, pokud stojí.
Elektromobilita úplná nebo i částečná není nic jiného než větší či menší závislost a u IZS nebo ozbrojených složek nemá co pohledávat protože tyhle složky státu musí fungovat naplno kdykoliv je potřeba.
To záleží.
Třeba policejní hlídka ve městě co postává na náměstí nebo pomalu křižuje centrum, by v plug-in hybridu co ujede na elektřinu 50 km byla výhodná. Hlavní problém je v dotacích, kdy si to někdo koupí příliš levně v příliš velkém množství, a pak zcela kašle na výběr nejvhodnějších míst k nasazení, když to dávají jako tady dokonce policejním stanicím bez i jen slabých střídavých nabíječek.
Jako pro městskou policii by to určitý smysl mít mohlo při jejich cestách ráno k přechodům u kterých dějalí dohled nebo při objíždění parkovišť s cílem kontroly parkování. Ale co vím tak všechny tyhle cesty MP zvládne v klidu po svých. Hlídka republikové policie pomalu křižující město nikdy neví kdy bude kde potřeba a bude muset křižování přerušit a tam bych jednoznačně byl pro tradiční spalovák.
Ještě dodávám, že třeba v Americe jsou hybridní pohony oblíbené, ale tam taky vědí, že dává smysl ho mít u takového auta které většinu času někde stojí a běžící motor by musel napájet veškterou elektrovýstroj a vybavení. Ale taky ta jejich auta mají výkonu na rozdávání a nebývá to žádný střízlík co se týče objemu což se nedá říci o vozidlech používaných v našich končinách.
Hlídka republikové policie pomalu křižující město může mít natankováno i nabito. Zda během směny projede víc elektřiny nebo nafty (a bude poté nabíjet nebo tankovat) je jiná věc. A pokud najednou začne pronásledovat ujížděče, hodí se že má nabito a dokáže elektricky zrychlovat.
Nepamatuju si už kde v Evropě, ale někde chválili elektroauta pro doktory na záchrance, kde říkali, že nepotřebují mít velký dojezd, ale důležitější je pro ně okamžité a velké zrychlení, když mají někam výjezd, aby se na místo dostali co nejrychleji.
Záchranka nejsou závody, vteřiny (možná) získané lepším zrychlením nehrají žádnou roli, ale naopak potřebujete auto, co může jezdit celý den a nemusíte trnout, kde zůstanete viset.
To ovšem zde zajišťuje (mobilitu) právě to že plugin dokáže bez problému jet i s úplně prázdnou baterkou. Kromě toho, co nám říká statistika o tom jak často nastává „totální blackout“? Maximálně jednou za týden, obvykle i míň??
Tak zrovna u bezpečnostních složek si to jako hasič dokaži představit.
1. Prvosledové cisterny hasičů – jednak vyjízději jen do určite vzdálenosti cca 20km. Jsou v garažích, kde jsou napichute na vzduch, elektriku, odvod výfukových plynu. Takže by se automatický dobijely. Navíc za směnu vyjede tak 4krát.
2. Třeba Ukrajinští průzkumaci použivají baterieové motorky na frontě, kvůli hluku, …
Dost vozidel tvoři i týlové a logistické zabezpečení…..
Zrovna ted nedavno jsem videl video o nasazeni elektrickych vozidel u zachranky v Kanade. Odhaduje se, ze se pocet vyjezdu snizi asi na polovinu kvuli dlouhym dobam nabijeni.
Kanadska bateriova pozarni auta vozi diesel generatory – predpokladam, ze na pohon pump a dalsi zasahove techniky.
Čekal snad někdo něco jiného? Já ne.
mohlo to dopadnout i hur – treba koupit to misto policii treba zachranarum
Však někteří už měli možnost si to i vyzkoušet v praxi
https://www.youtube.com/watch?v=2qA3LSvsz8A
Průměrná spotřeba 2.5 hybridu Toyota ve městě je kolem 4,5-5 litrů… Právě, že hybrid je ve městě nejúspornější. Nakoupit policii pluginy bez infrastruktury byl poněkud bláznivý nápad..
Ta spotřeba co uvádíte je papírová. V průměru s ním jezdí za 6,5.
Primarne slo o to vymenit 600 srotu. Obnova vozu policie nebezela ani zdaleka tak pravidelne jako v CR. Jelikoz MV SR nemelo a osobne si myslim, ze ani nema prostredky i na mensi obnovu tohle prislo vhod.
RAV4 je vynikající auto(a extrémně úsporné), v něm rozhodne chyba není, chyba je pouze na straně uživatele, který auto používá tak jak by se používat nemělo. Pokud policie věděla, ze nemají wallboxy na nabíjení, měly raději pořídit normální hybridy RAV4, které se dobíjeji sami a jsou o cca 0.5 M levnější.
ještě mohli na střechy služeben dát FVE 🙂
Mě to připadá jako klasický erární problém. Řadové policajty náklady netrápí a volí nejpohodlnější cestu, jakýpak crcání se půl minuty s nabíjením, když auto stojí před služebnou. Erár zase nakoupí věc aniž by měl druhý díl skládačky (nabíječku). Pokud má plug-in silný spalovací motor, v eráru to vždy povede k tomuto, benzín/naftu zaplatí někdo jiný.
Erár zřejmě neřešil, že na daný způsob používání se to nehodí. A pokud řešil, tak měl ještě ve vlastním zájmu zaměstnance proškolit, jak ta auta používat, protože i oni se s tou technologií seznamují. Tj. nějakou osvětu jak správně nabíjet a v jakém režimu jezdit přednostně.
PHEV se typicky hodí pro nějakého tatíka z příměsta, který cestou do práce pojede na elektřinu (ideálně z vlastní fotovoltaiky) a jednou za čas vyveze rodinu někam dál, na což holt obětuje o trochu víc benzínu. Na nějaké non-stop pracovní celodenní nasazení to nedává smysl.
Dává smysl.
I při tom ne tak častém 24/7 nasazení, si dovedu představit superideální nasazení. Policejní hlídka vysedává na městském náměstí nebo u nádraží, a má k tomu určené parkovací stání s el. kabelem, takže tam může mít výjezdové místo pohodlně bez spuštěného motoru i s neustálím vyhříváním či klimatizací a provozem veškeré možné elektroniky. Na to by bylo elektroauto.
Tenhle plug-in a při reálné noční 80% času většinou jen pohotovosti, se to dá používat vhodně ještě snáze.
Měl jsem za to, že policie má hlídkovat tam, kde je to potřeba a účelné, a ne tam kde jsou nabíječky. Máte dětinské nápady.
Policie má okrsky. Nejde z Bratislavy hlídkovat do Košic. Na to jejich ježdění v rajonu by dojezd měl stačit víc než bohatě.
Ano, pro EV jsou nabíječky potřeba, jaké překvapení.
Proč přesně se to nehodí? Policie jezdí denně stovky km na jeden zátah? Asi ne, že jo. Pro typické hlídky je to možná ideální využití, malé vzdálenosti, stejně to většinou někde stojí… (před služebnou). Jiná věc je dálniční policie atp, ale to nebude tento případ.
Samozřejmě plug-in je problematický v tom, že nemotivovaným lidem se prostě nebude chtít po zastavení natáhnout kabel a zastrčit, i když je to operace na pár sekund, nemají žádnou motivaci, platí to někdo jiný a oni klidně budou vytrvale jezdit na ten druhý zdroj (což bu normální vlastník nikdy neudělal).
Když se to moc nehoní, tak dojezd to má kolem 70 km. To jsou třeba 2 hodiny po městě. Většina PHEV (s výjimkou nějakých prémiovek) neumožñuje rychlonabjjení, tady u té RAVky píšou 2,5 hodiny nabíjet. Takže ideální stav by byl chvíli jezdit, chvíli stát, což je třeba případ přibližovadla do práce. Bohužel realita služebního nasazení je zřejmě jiná. Prakticky se to auto nezastaví. Když se zastaví, tak někde daleko od zdroje. Takže po prvních dvou hodinách šichty se jede už jen na benzín. Určitě také někteří borci jezdí v režimu přednostního dobíjení baterky, aby to pak mělo pořádnej „vodpich“. To… Číst vice »
70 km je po městě dost slušné, ale muselo by se to nabíjet pokaždé když to stojí před služebnou, aby to prodloužili. Kolik je to % času si musí spočítat ti co to pořizují, třeba tady před policajtárnou vždy parkují nějaká jejich auta, zjevně (viditelně) necirkulují v jednom kuse. V podstatě to obecně mají na výjezdy, když to tak sleduji, když pak datlují do počítače své protokoly, auta postávají venku.
Takže auta se ozvědčila, ale neozvědčilo se množství nabíječek.
Demagogie jen kvete….
A český hospoďák kvete s touto demagogií blahem také.
Tak auto je to supr, ale když holt používáte věci tak jak se nemají používat…tak to proste fungovat nebude. V tomhle případě šlo zkratka jen o podojení EU(nás všech). Myslím si, ze bychom meli trvat na tom, aby si ty auta zaplatila Slovenska republika sama a peníze vrátily.
No, to podojení… jakože jinak by byli koupili auta „levná“?? Tak to chci vidět, to extra příslušenství a úpravy to vše by stejně zůstalo, takže výsledné auto by v čistě spalovací verzi stálo tak možná 10% míň… a žralo by ještě víc.
Tady je jasně patrné, že král je nahý, ať ideologové tvrdí cokoliv. My už jsme heslo „porucime větru, dešti “ zažili, na západě zatím ne. Je zajímavé, že každá reportáž o cestě elektroautem je jen o dobijeni, o ničem jiném. Brzy už bude mít strach z prázdné baterie i svoje číslo v číselníku chorob.
Je to plug-in hybrid s 2.5L motorem vy koumale 😉
Čili když polovinu budou používat nevhodně, tak spotřeba benzínu na ježdění tak raketově stoupne, že celá draze dotovaná plug-in „ekologická“ flotila bude mít celkovou spotřebu fosilních paliv ječtě podstatně větší než když provozovali staré nafťáky.
Jojo, „raketově stoupne“ to jo… kdekteré z těch aut polovinu služby prostojí někde zaparkované na hlídce, a potom s běžícím motorem (jinak ten NB, vysílačku a klimatizaci neuživíte) má spotřebu na kilometr limitně blízkou nekonečnu!
To na služebnách svítí petrolejkou?
Nejenže si neumí koupit zásuvku, ale oni se opičí i barvou aut? 🙂
Jinak ze zkušenosti půjčená Toyota Corolla hybrid spotřebovala kvůli své váze, jako by to byl pouze benzín (7,5 l) . Tihle ještě koupili SUV a diví se spotřebě.
Tak to jste jezdil velmi špatně. Mám novou RAV4 a spotřeba za zimu je 5.5L(a to to není ani tenhle plug-in, ale normální hybrid). S Corollou jsem dřív jezdil za 4.5. Oproti Škodovce je to úspora cca 1.5-2L/100
Třeba se to v těch minus 20 a na Continental Ice Contact (nebo jak se ty pneu s hřeby jmenovaly) projeví.
Po 7 letech soužití s Corollou/Aurisem a CH-R můžu před svědky odpřísáhnout, že dosáhnout spotřeby 7,5 litru je prakticky nemožné.
Píšu „prakticky“, protože při výjezdu na Turracher Höhe převýšením 750 m na 10 km, v mrazu se zapnutým vyhříváním všeho možného, ve čtyřech lidech s lyžemi, si to vzalo 11. S tím, že sjezd na opačnou stranu byl prakticky za nulu.
Teď se dívám, že jsem to napsal nejednoznačně, zkrátka spotřeba je rozhodně výrazně nižší, než 7,5.
Tohle je ale snad známý fakt ne? Se dotovaly hybridy pro firmy, a protože služebák, tak to věčně lítalo na benzín/naftu, protože to nikdo nenabíjel a spotřeba nikoho nezajímalo. Hlavně, že se dotovalo a vypadalo to dobře.
To je tedy velke prekvapeni. 😀
Ovšem „zelenost“ byla splněna, papírově tak můžou ukazovat na Ferka, který jezdí 10letým Sanderem od výroby na LPG … po kotároch.
chotár když už tak ( z maďarského határ , a to zas ze slovanského hať / přehrada hranice něčeho )
Naprostá klasika:
1) Hybrid ani elektro nejsou auta pro běžné použití
2) EU nutí utrácet peníze za drahá a nesmyslná řešení
3) znečistit planetu ještě hůř
Hybrid je fajn, pokud se používá za účelem, pro který byl zamýšlen. Plug-in předpokládá, že ho taky nabijete.
– To máte jak s trolejbusem: Brno-Šlapanice funguje dobře a po městě si není na co stěžovat. Na cesty Brno-Zlín je k ničemu.
– To máte jak s šroubovákem: Na šrouby funguje dobře, na šestihranné matice je k ničemu.
Což neznamená, že jedno z toho je apriori špatně a může se požívat jen to druhé, jak se tady občas tlačí, aby se ukázalo, že ten druhý je špatný. Takže: „Dost bylo šestihranných matic!“ 🙂
1a) Hybrid i elektro samosebou jsou vhodné pro běžné použití
1b) Policejní služba NENÍ běžné použití
2) Nikdo nebránil slovenskému ministerstvu lásky nakoupit si auta podle libosti za slovenský love, a za prachy z EU třeba vyměnit shnilý pražce na dráze…
U policie musejí auta fungovat, je to běžné používání, jen to musí kdykoliv fungovat,to platí i v běžném provozu. I nejlepší hybridy na benzin mají větší spotřebu než diesel ,jaky to pak ma smysl? U produkce CO2 je vyšší. Je to jen podvod,jak vyhovět předpisům, praxe je zcela jiná! Totéž platí pro downsizing,výhoda jen v laboratoři.
Plug-in hybrid není hybrid. Je to elektromobil s „pomocným motorem“. V běžném policajtském provozu (ježdění po okolí) by elektrodojezd měl bohatě stačit, ale to vyžaduje motivaci (finanční, ekologickou atp.) věnovat tomu autu o pár sekund více času než jej jen zamknout.
Policajt palivo neplatí, takže pochopitelně půjde cestou nejmenšího odporu (pokud někdo nezatlačí), stejně jako u služebních vozidel. Prostě nalijou plnou a mají vystaráno, lenost zvítězí (i když to není moc práce, bez finanční motivace ji lidi vynechají).
Věnovat autu pár sekund navíc znamená mít těch aut o něco více, aby mohla někde stát u nabíječky.
To není pravda, je to plug-in, takže když dojde k hrozivé události, že během obhlídek vyjezdí baterku, pořád můžou jet na motor. Oni se ale ani nesnaží tu baterku nabít a jezdí na spalovák rovnou.
Dle článku se to auto někde ani k nabíječce nedostalo, nemělo prostě šanci, když šlo ze služby do služby.
To se jistě stát může, ale popravdě nevěřím, že to je každodenní pravidlo. Služba se nerovná permanentní jízda. Hlavně to mají vyhodnotit, ti co ta auta pořizují a přidělují.
Já čerpám z článku. Jiné zdroje tady v tomhle nemám.
Ano, taky bych očekával, že si to vyhodnocují, ale tady zase věřím já, že ti nahoře co dávají peníze nemají ponětí, v jakém režimu se auto provozuje.
EU nikoho nenutí utrácet. To jen provinční politici rádi nakupují kraviny, když si sáhnou na dotace.
Ten systém čerpání na to stvořený.
Ne „potřebuju x, kde na to vzít“ ale „mám nárok na y euro, jak je vyčerpat.“
Jo kdyby Slovenští úředníci viděli, co je na Slovensku blbě, jak se dají peníze využít, bylo by to lepší.
Mimochodem Eunie mohla dát do podmínek dotace na plugin hybrid, že najede a% kilometrů elektricky, pak by buď bylo i na zásuvku v garážích nebo by se vybral úplně jiný projekt.
Nenutí, ale prostě usnadňují a ve výsledku masivně podporují taková plýtvání.
Celý systém dotací z EU je zlo, které vás nutí utrácet peníze ta to co vlastně ani nechcete.
primárně by se do EU neměli posílat ty peníze, které dostaneme zápočtem zpět! To by byl první krok na omezení tohodle nesmyslného toku peněz. A mohlo by se stát, že ten menší objem peněz by se dal lépe kontrolovat a jeho přerozdělování by taky tolik nestálo, protože by nebylo potřeba tolik úředníků na vymýšlení projektů a jejich kontrolu.
Fakt tomu věříte? Fakt věříte tomu, že kdyby vynakládání peněz nekontrolovala EU, tak se budou vynakládat hospodárněji? Jako, u takového Esronska bych tomu i věřil, ale v Čé eR??
O tom, že by vynakládání peněz nekontrolovala EU nic nepíšu. Píšu o množství peněz a potřebných úředníků na kontrolu.
pan chytrý který asi hybridem nikdy nejezdil
Hybrid je pro běžné použití, neco si o tom nastuduj. Asi si myslel plug in hybrid a elektro. To je sakra velký rozdíl.
Hybrid je auto pouzitelne i v EU a silovych slozkach. Jen nekto by krome aut musel koupit naraz i nabjitecky. Ale jelikoz primarni cil v case nedostatku penez byl vymenit 600 srotu v ulicich z duvodu absentujici prubezne obmeny tak to nikoho az tak netrapilo v duchu nejak se to vyrezi.
Hybrid nepotřebuje nabíječku, také si nastudujte rozdíl mezi plug in hybrid a hybrid.