Rakousko promění síť dálkových vlaků přes Alpy, přibude spojů díky novému tunelu
Od prosince vznikne šest nových dálkových linek kategorie IR.
Od prosince vznikne šest nových dálkových linek kategorie IR. Celé dva roky před zahájením pravidelného provozu v novém Koralmském tunelu představila rakouská vláda kompletní přehled změn, které otevření nové spojnice na jihu země přinese zejména v oblasti takzvané „vnitroalpské“ dálkové dopravy.
Se změnou jízdního řádu v prosinci 2025 dojde k výraznému rozšíření nabídky spojů i zkrácení dob jízd v řadě relací. h
Novinkou jsou spoje kategorie IR – InterRegio. Ty Rakousko označuje jako „středně rychlé dálkové vlaky“, které budou jezdit každou hodinu nebo dvě hodiny. „Více otevřou a propojí alpské regiony a vytvoří také lepší napojení na dálkové národní a mezinárodní vlaky v uzlových stanicích,“ uvedla vláda na svých stránkách. Na linky budou nasazeny pouze nové bezbariérové jednotky.
Nové linky IR
IR „Aichfeld“: Graz – Bruck an der Mur – Knittelfeld – Unzmarkt – Klagenfurt
IR „Ennstal“: Graz – Bruck an der Mur – Selzthal – Bischofshofen – Zell am See – Wörgl – Innsbruck
IR „Pyhrn“: Graz – Leoben – Selzthal – Kirchdorf an der Krems – Linz
IR „Pinzgau“: Salzburg – Bischofshofen – Zell am See – Wörgl
IR „Alpe-Adria“: Salzburg – Bischofshofen – Spittal-Millstättersee – Villach
IR „Mur-Drau“: Graz – Hügel-Straß (– Maribor – Slovinsko nebo Chorvatsko)
Ani jedna z nových linek nepovede po Koralmbahn, která nově spojí Graz a Klagenfurt jen za 45 minut. Na tuto trasu bude přesměrována většina dálkových vlaků z Vídně na Villach a Klagenfurt. Koralmbahn je klíčovou investicí do rakouské železnice, součástí je 33 kilometrů dlouhý Koralmský tunel. Celá trasa je dlouhá 133 kilometrů.
Rakousko zprovoznilo prvních 50 kilometrů stavby století. Vlaky mohou na část Koralmbahn