Do Dánska dorazila první nová souprava od Talga, spojí Kodaň s Hamburkem a Aarhusem

Nová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSB

Dánské dráhy mají objednáno celkem 16 souprav.

Dánské státní dráhy Danske Statsbaner (DSB) představily první nové soupravy od španělského výrobce Talgo. Osmivozové soupravy s kapacitou 493 míst jsou téměř identické s novými vlaky ICE L, které Talgo dodává Deutsche Bahn.

Soupravy dorazily do Dánska těsně před Vánoci, dánské dráhy je včera představily poprvé médiím. Dopravce si jich objednal celkem 16, dodávka nabrala zpoždění zhruba rok. DSB je nasadí na spoje Kodaň – Hamburk a Kodaň – Aarhus.

Soupravy nazvané jako Talgo 230 umožní jízdu rychlostí 200 km/h, navrženy jsou ale na 230 km/h. Výrobce uvádí, že spotřeba energie této soupravy je o zhruba 30 % nižší než u jiných podobných vozidel. Aktuálně probíhá testování souprav a zkoušky nutné ke schválení k provozu.

Obrazem: Čtvrt kilometru dlouhé ICE L míří ze Španělska do Německa. Nová souprava od Talga sveze cestující za rok

DSB loni i přes zpoždění dodávky využily opce a objednaly k původní zakázce na osm souprav dalších osm. Za 16 souprav zaplatí 218 milionů eur.

Elektrické vlaky mají přispět k postupné dekarbonizaci železniční dopravy v Dánsku, nahradí dieselové jednotky. Detailně jsou popsány zde.

Nová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNové soupravy Talgo 230 pro DSB. Foto: TalgoMaketa nové jednotky IC5 pro DSB. Foto: Alstom

Tagy Danske Statsbaner DSB Talgo Talgo 230
87 komentářů