Siemens prohloubil spolupráci s ČD. Dopravce rozšíří rozsah oprav vectronů
Nový kontrakt zahrnuje i vyšší stupně údržby než dosud.
České dráhy a Siemens Mobility se dohodly na rozšíření spolupráce v oblasti údržbě lokomotiv Siemens Vectron. Národní dopravce se postupně stal v Česku jejich největším provozovatelem. Součástí kontraktu je i dceřiná společnost Českých drah DPOV, u které se část prací bude provádět.
Oproti předchozí smlouvě dojde k rozšíření prací v zázemí Českých drah i o vyšší stupně údržby. „Změnou je i v rozložení prací mezi ČD, DPOV a v rozšíření dohody na údržbu Vectronů ČD Cargo a v nastavení podmínek, za nichž lze poskytovat servis i dalším zájemcům,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Podle společné tiskové zprávy smlouva zavádí nový přístup k údržbě lokomotiv Vectron, spojující servisní, odborné a technologické kapacity obou společností.
„Tato smlouva naplňuje strategii servisu ČD, zaměřenou na zvýšení efektivity a kvality služeb. Strategie opravárenství Českých drah představuje zásadní krok směrem k modernizaci a posílení interních kapacit společnosti. Díky těmto opatřením budeme schopni provádět opravy efektivněji a rychleji a zajišťovat vysokou kvalitu servisu vozidel,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Za rozšířením spolupráce stojí i objednávka padesáti lokomotiv Siemens Vectron MS pro rychlost 230 km/h. Ty budou dodávány od konce příštího roku.
Servis i pro jiné dopravce
České dráhy již údržbu lokomotiv Vectron provádí, ale ne v takovém rozsahu. Práce probíhají ve Středisku údržby v Praze-Vršovicích. „Naši lidé jsou tak již velmi dobře obeznámeni s údržbou špičkové železniční techniky a mohou dál rozšiřovat svou odbornou úroveň. Zároveň požadavky na údržbu nejmodernějších lokomotiv nás motivují k další modernizaci servisního zázemí,“ dodal Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis. Smlouva má umožnit Českým drahám zajistit servis lokomotiv i pro jiné dopravce.
V rámci podepsané dohody poskytne společnost Siemens Mobility národnímu dopravci systémový a metodický dohled nad servisními činnostmi, zatímco České dráhy a DPOV přispějí svými technologickými kapacitami, opravárenským zázemím a odborným personálem. „Spolupráce představuje významný krok k dosažení vyššího standardu železničního provozu v České republice,“ uvedly firmy ve společném prohlášení.
Opravy ve Vršovicích i v DPOV
Pro Siemens smlouva znamená přidání dalšího místa, kde může provozovatelům vectronů nabídnout údržbu. „Věřím, že se touto smlouvou otevřou českému servisnímu týmu další možnosti spolupráce i u jiných vozidel vyráběných naší společností,“ řekl šéf Siemens Mobility v Česku Roman Kokšal.
Hlavní část údržby má probíhat i nadále ve Vršovicích. DPOV má pak ve svém zázemí (Nymburk, Přerov) provádět opravy pojezdu. Ve Vršovicích budou probíhat ostatní údržbové úkony, a to včetně provozního ošetření a korektivní údržby (odstranění provozních závad atp.). „Představit si to lze tak, že v DPOV provedou údržbu vyvázaných podvozků a další údržbové výkony budou probíhat ve Vršovicích. Podobný princip se dnes uplatňuje např. u Pendolina,“ dodal Šťáhlavský.
České dráhy aktuálně provozují 39 lokomotiv Siemens Vectron, letos převezmou další.
Doba vectronová. České dráhy převzaly letos 12 lokomotiv, příští rok plánují dalších 22