Doba vectronová. České dráhy převzaly letos 12 lokomotiv, příští rok plánují dalších 22

Lokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhy

Dopravce bude díky odběru dalších lokomotiv připraven na výhradní provoz na koridorech pod ETCS.

České dráhy završily letošní velkou modernizaci svých lokomotiv. Tento týden převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Naplnil se tak letošní plán, který počítal s dodáním 12 strojů. Dalších 22 nových Vectronů dodá leasingová společnost Českým drahám v roce 2024.

Dopravce je aktuálně největším provozovatelem lokomotiv Vectron v Česku, má jich v provozu již 39. „Intenzivně pokračujeme v přípravě na zavedení výhradního provozu ETCS na našich koridorech. Vedle retrofitů na stávajících vozidlech pořizujeme i nové lokomotivy a jednotky, které jsou již z výroby vybaveny pro provoz pod dohledem ETCS. Součástí našeho plánu je také pořízení nových lokomotiv Siemens Vectron,“ říká k převzetí nových lokomotiv Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

S dalšími 22 lokomotivami, které převezme dopravce příští rok, bude firma plně připravena na pokrytí provozu na koridorech pod výhradním provozem ETCS.

Všechny lokomotivy jsou ve vršovickém depu

Nově převzaté stroje 193.574 a 193.578 zasáhnou ještě do předvánoční dopravy a budou zařazeny do oběhů s ostatními Vectrony. České dráhy nyní provozují celkem 39 lokomotiv Siemens Vectron. Deset lokomotiv je pronajatých od společnosti ELL, 28 lokomotiv pochází z pronájmu u společnosti RSL a jeden stroj je v majetku Českých drah. Lokomotivy jsou doma v pražském depu ve Vršovicích.

Hned od začátku nového jízdního řádu 2024 jsme nachystali pro lokomotivy Siemens Vectron 34 turnusových dní a denně ujede tato řada v našich službách přes 32 000 kilometrů. To jsou například tři čtvrtiny délky rovníku kolem Země. Největší denní běhy Vectronů překračují 1 300 kilometrů a jezdíme s nimi od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť,“ připomíná nasazení lokomotiv Siemens Vectron Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu.

Lokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhyAdventní kalendář Vectron. Foto: ČDNová lokomotiva Siemens Vectron ve službách ČD. Pramen: České dráhyLokomotiva 193.569 Siemens Vectron při převzetí ve vršovickém depu. Foto: Pavel Lakos / České dráhyPoslední lokomotiva Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: České dráhyVectron a Railjet, ilustrační foto. Pramen: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhySiemens Vectron v barvách Českých drah. Pramen: ČDVectron v polepu Českých drah. Foto: ČDLokomotiva Siemens Vectron v čele vlaku z Plzně do Chebu. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron v reklamním polepu Českých drah. Foto: ČDLokomotiva Siemens Vectron Českých drah v čele EC Hungaria. Foto: ČDLokomotiva řady 193 Siemens Vectron pronajatá Českými drahami na pražském hlavním nádraží. Foto: České dráhy
Tagy České dráhy Rolling Stock Lease RSL Siemens Vectron
70 komentářů