Budovu dejvického nádraží si Správa železnic nechá pro své potřeby, počítá i s hospodou
Dnešní budova dejvického nádraží byla postavena roku 1873, v západním křídle je Masarykův salonek.
Správa železnic (SŽ) hodlá i po modernizaci tratě z centra Prahy do Kladna a přesunu a zanoření dejvické stanice pod zem využívat historickou nádražní budovu v Dejvicích pro své potřeby. Deník Zdopravy.cz se na osud budovy tázal na popud čtenářů, jejichž diskuse se rozhořela pod článkem o chystané modernizaci v úseku Výstaviště – Dejvice.
„Současná nádražní budova je památkově chráněna, přičemž Správa železnic neplánuje výrazně měnit její využití. Nadále bude sloužit zejména našim interním potřebám, komerční prostor restaurace bychom chtěli nadále ponechat,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Dnešní budova dejvického nádraží byla postavena roku 1873. V západním křídle je Masarykův salonek, který využíval první československý prezident při cestách do Lán, na opačné straně budovy je známá restaurace, kde se pěstuje kult někdejšího televizního hlasatele Miloše Frýby. Zchátralou budovu nechaly České dráhy v roce 2008 kompletně opravit v rámci projektu Živá nádraží.
O osm let později přešla do majetku Správy železnic, konají se zde například dopravní konference.
Správa železnic vypsala tento týden tendr na zhotovitele dokumentace pro společné povolení stavby pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích.
Výsledkem modernizace dnešní jednokolejné trati bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v tunelu. Na povrchu trať povede pouze v lokalitě Stromovky, poté vlaky vjedou do tunelu. V podzemí se bude nacházet i přesunutá stanice Praha-Dejvice, ze které bude přímý přestup na metro (stanice Hradčanská). Současná nádražní budova tak ztratí svou funkci.
Dále k Veleslavínu má trať rovněž vést v tunelu, příprava se ale neustále komplikuje.