Budovu dejvického nádraží si Správa železnic nechá pro své potřeby, počítá i s hospodou
Nádraží Praha - Dejvice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dnešní budova dejvického nádraží byla postavena roku 1873, v západním křídle je Masarykův salonek.
Hlavně ať udělají ten Veleslavín a příme propojení těmi zaslepenými dveřmi na metro.
Dále může člověk v pohodě pokračovat metrem, pokud nepotřebuje rychle na Vltavskou (Bubny).
Když jste se zeptali na současnou budovu parostrojni železnice. A co budova koňky? Která stoji na proti téhle budovy. Bude zbourana a nebo bude zachována?
A prosím nastavte, když píšu příspěvek ať mi nevyskakuji reklamy. Nevidim co píšu a je to otrevne je zavirat. Jinak budu přemýšlet o adbloku.
Ta budova je opravená a využívá se dávno jinak, nijak s tou současnou nesouvisí ani k ní není od stávajícího nádraží přístup.
Hospodu pro vlastní potřebu bych taky potřeboval…
By se konečně mohlo začít uvažovat o přejmenování stanice metra Hradčanská na Nádraží Dejvice a Dejvické na Vítězné náměstí. Mi přijde totálně chaotické, že na nádraží jménem Dejvice se vystupuje na Hradčanské a hned po tom je stanice Dejvická… Osobně s tím problém nemám, ale lidé, co neznají Prahu často mají.
Je to pravda, nedává to moc smysl, ale aspoň to odlišné zakončení Dejvice/Dejvická napoví, že by to nemuselo být na stejném místě. Horší je ten Zličín (pokus o přejmenování nevyšel) a úplná exotika Stodůlky, nádraží 4 km od stejnojmenného metra, naštěstí tam nelze zmást tolik cestujících jako v těch Dejvicích.
Spíš přejmenovat nádraží na Hradčanskou. Je to blíž k Hradčanům a nikoli do Dejvic, které pokračujou daleko dál.
Ty nádražky mají něco do sebe. Zlý jazykové tvrdí, ze cestující ma chodit na vlak tak, aby nemusel čekat. Ale co když vlak nabere větší zpoždění? Nebo třeba ujede přípoj? Zažil jsem to v České Třebové. Zpoždění třičtvrtě hodiny, tak jsem si v místní narážce dal hotovku a pivečko. Za mě lepší než si dát kafe z automatu a sedět v hale.
Zlý jazykové jsou prostě zlý. Reprezentují tedy zlo a jejích řeči jsou tedy s cílem ubližovat. Jejích argumenty jsou tedy liché. 😉
Ale Zlí jazykové, ti jsou v pohodě 😎
Já asi Ořechovce dám na výběr, buď dostanou přes ústa, nebo zaplatí 75 % nákladů a bude, jen pro info tady máte odkazy na úseky zmiňované v diskuzi
Odkaz č.1: https://youtu.be/h1fbpMrd5I8?si=Gnu7VyUivj3aVxhS
Odkaz č. 2: https://youtu.be/q4XElP4j5lg?si=JBK-BmbgeL13KbTW
Dejvické nadrazky by byla škoda. Skvělá „pajzloidni“ hospoda (v dobrém slova smyslu), která má jako jedna z mála atmosféru typické hospody z minulých let, kam člověk vždy rád zajde na dobré pivko za skvělou cenu a k tomu utopence a pokeca s kamarády. Za to SŽ palec nahoru(pokud teda nezmění nájemce a neudělají z toho moderní hipsterske bistro 🙈😂)
Škoda že Správa železnic nemá potřebu postavit si vlastní muzeum. Odtud by to návštěvníci měli kousek tramvají do NTM, kousek vlakem do budoucího železničního muzea na MN, kousek pěšky do do Střešovické vozovny a poněkud delší kus cesty do Lužné, mohli by sem umístit i Správu koněk – a kdyby trochu upravili perony do dřívější podoby, ocenili by místo i filmaři 🙂
Kult Milose Fryby … no pekny, jsem obohacen 🙂
Ještě aby prostor opouštěla, když všechny byty až na jeden prošly nákladnou rekonstrukcí na kanceláře. A ten poslední byt je jen na dožití…
Velká škoda, že se pojede v tunelu a nevyužije se toto nádraží…
Je otázkou, pokud chtějí umístit stanici pod zem již v první fázi, jak odtamtud napojí navazující úsek bez enormního stoupání – zda také nějakou na povrchu ponechanou kolejí jako ve Veleslavně… Bez dopravy jej snad nenechají, protože to by bylo možná na další desítky let, než přijdou na to, že odklon tratě hlubinným tunelem mimo území Dejvic je čirá megalománie.
Ta část Výstaviště – Ruzyně se musí dělat najednou. Je to kompletní přeložka.
Nemusí a nebo. Pod zemí – jako samostatná/é stavba/y bude úsek Výstaviště – Veleslavín. z Veleslavína Na Ruzyň je to samostatná stavba – a na povrchu
To rozhodně není pravda.
Koukněte se do zadávací dokumentace k rešenemu úseku. (je volně dostupná na webu). Mimo jiné
Je tam přiložena i koordinačka. Kde se v rámci stavby výstaviště – Dejvice počítá se zapojením do stávající trati se sklonem cca 31 promile na relativně krátkém úseku. Napojení do „strešovickych tunelu“ je uváděno jako cílový stav. (v koor je to naznačeno modrou barvou).
Prosim zjistěte si nejdřív nějaké informace a přestaňte šířit lži.
A pokračovat v přípravě povrchové varianty, která je neprojednatelná, to by byla zase blbost.
Tady F. si chce fotit vláčky, takže se dohodněte, kdo si zbourá dům… https://mapy.cz/s/rarohosuge
Budova je to krásná, ale cestující stejně využívají jen průchozí halu, kudy táhne, a případně WC. Je to daleko od uzlu Hradčanská.
Řekl bych, že v hale vznikne druhá konferenční místnost. Masarykův salonek je vytížen prakticky stále.
Na povrchu pro dvojkolejnou trať není prostor.
To by vám místní poděkovali, když budou přejezdy 3/4 času zavřené, nebude se dát přejít přes trať a někteří by kvůli tomu přišli o domy. Hlavně §1, vždycky se chodilo kolem téhle budovy.
Věřte tomu, že přímé sloučení toho nádraží s uzlem Hradčanská je pro Prahu velmi dobře.