Na českých kolejích začíná zkušební provoz čínské jednotky, zajistí ho RegioJet
Pro schválení musí jednotka ujet nejméně 50 000 kilometrů.
Na trati mezi Přerovem a Otrokovicemi je od tohoto týdne k vidění jednotka řady 665 od čínského výrobce CRRC. Pod názvem Sirius si jednotky objednal Leo Express, který od kupní smlouvy po zpoždění odstoupil. Provoz je zatím bez cestujících.
Povolení ke zkušebnímu provozu vydal Drážní úřad, jako první o něm informoval Železniční magazín. „Povolení se týká jedné jednotky. Zkušební provoz je povolen za účelem ověření kompatibility národního zabezpečovače Mirel VZ1 s infrastrukturou na dráze celostátní a regionální,“ uvedla mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková.
RegioJet neuvedl, zda počítá i s nasazením jednotek do přepravy cestujících. „Zkušební provoz je objednán výrobcem CRRC, který je oprávněn poskytovat více informací. RegioJet má objednané trasy na úseku Přerov – Otrokovice. To jsou všechny informace, které máme oprávnění sdílet,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.
Ve zkušebním provozu s cestujícími musí vozidlo najet minimálně 50 000 km, z toho minimálně 2 000 km bez cestujících. Vozidlo musí v průběhu zkušebního provozu vykonat nejméně 100 přechodů mezi napěťovými soustavami. Právě proto je vybrán úsek z Přerova do Otrokovic.
RegioJet zajistí v Česku zkušební provoz čínských jednotek Sirius od CRRC
Na konci loňského května se jednotka již vydala na testy na Slovensko, aby tu podstoupila nutné zkoušky ke schválení k provozu na síti Železnic Slovenskej republiky. Dopravcem na Slovensku je ZSSK.
Jednotka Sirius je dvousystémová (25 kV/3kV), její nejvyšší rychlost je 160 km v hodině, pojme 300 cestujících a má délku 111,2 metru. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedícím skříním. Skříň je hliníková. Vlak je vybaven systémem ETCS. Leo Express měl objednány tři jednotky, na dalších 30 měl opci. V Česku se objevily dvě jednotky pro dlouhodobé testování na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního.