Nejen kolejiště a terminál. Správa železnic hledá projektanta proměny smíchovské výpravní budovy
Proměna má začít v roce 2025.
Správa železnic (SŽ) vypsala další soutěž na proměnu smíchovského nádraží. Kromě probíhajícího tendru na přestavbu celé stanice začala hledat i projektanty, kteří promění samotnou nádražní budovu.
Odhadovaná cena projektové dokumentace je 28,5 milionu korun bez DPH. Chystaná investice zahrne rekonstrukci hlavní části nádražní budovy a vybudování nového jižního křídla se službami. Přestavba má začít v roce 2025, hotovo má být v roce 2028.
Nádražní zakázka roku. Správa železnic hledá firmu na proměnu stanice Praha-Smíchov
Stavba bude kombinovat rekonstrukci hlavní části nádražní budovy s odjezdovou halou a nahrazení dnešního jižního křídla čtyřpodlažní novostavbou, která bude sloužit cestujícím i široké veřejnosti. K dispozici zde budou komerční plochy, stravovací provozy, veřejné toalety, úschovní boxy a další potřebné zázemí.
V centrální části budovy s odjezdovou halou se odstraní přízemní přístavek a lidé se z ní dostanou přímo do haly nového jižního křídla. Na úrovni 1. nadzemního podlaží budou nově propojena obě křídla nádraží s podchody a celé území bude bezbariérové. Projekt je úzce provázán s okolními stavebními záměry včetně již zahájené rekonstrukce kolejiště stanice.
Nový „hlavák“ přehledně: Terminál Smíchov si vyžádá 13,5 miliardy, hotov má být za pět let
Po rekonstrukci bude nádražní budova funkčně propojena se smíchovským dopravním terminálem v prostoru nad železniční stanicí, do jehož výstavby bude investovat hlavní město, i s novou lávkou přes kolejiště směrem k Dobříšské ulici.
Nejde o poslední stavbu pro Správu železnic na Smíchově. Má zde vyrůst i její nové sídlo.
Nové sídlo Správy železnic navrhnou britští architekti, projekt vyjde dráž než odhad