Provozovatel Eurotunelu chce více rychlovlaků mezi Londýnem a kontinentem
Do deseti let mají vzniknout například spojení Londýn - Frankfurt či Londýn - Curych.
Londýn by se měl v příštích deseti letech dočkat více přímých spojení po železnici s městy v kontinentální Evropě. Provozovatel Eurotunelu pod Lamanšským průlivem Getlink chce během příštích pěti let zvýšit počet rychlovlaků na této trase zvýšit nejméně na dvojnásobek.
Správce tunelu to uvedl v tiskové zprávě. Podle něj jedná nyní s dopravci o možnosti vstoupit na tuto trasu a zavést přímá spojení z Londýna například do Kolína nad Rýnem, Frankfurtu nad Mohanem, Ženevy či Curychu. Dosud má v osobní dopravě v tunelu monopol společnost Eurostar.
Eurotunel v květnu příštího roku oslaví 30 let provozu. V případě osobní dopravy ale nevedl k zásadnímu poklesu počtu cestujících mezi Evropou a Velkou Británií v letadlech i kvůli monopolu Eurostaru a omezené kapacitě. Jízdenky mezi Paříží a Londýnem stojí často několikanásobek letenky.
O zájmu dopravců jezdit vlakem do Londýna se ví dlouho. Dosud ale naráží na administrativní překážky, které se Brexitem ještě zhoršily. V minulosti plánovaly spojit Londýn s Německem Deutsche Bahn. Letos se objevily plány společnosti Evolyn či nizozemského startup Heuro.
Snílci, nebo nová konkurence Eurostaru? Evolyn oznámil nákup rychlovlaků od Alstomu, ten to popřel
Podle Getlinku se ale nyní podařilo odstranit překážky v pomalém schvalování provozu nových dopravců.