Provozovatel Eurotunelu chce více rychlovlaků mezi Londýnem a kontinentem
Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar
Do deseti let mají vzniknout například spojení Londýn - Frankfurt či Londýn - Curych.
Do deseti let mají vzniknout například spojení Londýn - Frankfurt či Londýn - Curych.
Prostor by byl, i v předkovidovém roce 2019 byla celková využitelnost „slotů“ v tunelu jen 53 % (i dobách největší špičky 90 %). Předkovidových čísel ještě nebylo dosaženo. Největším problémem co se týče kapacity jsou kupodivu zatím odlišné rychlosti vlaků (160 km/h Eurostar, 140 Shuttle, 100 nebo 120 náklad). Omezená kapacita tedy není, ostatně na trase Paříž – Londýn má Eurostar velmi slušný tržní podíl 77 % (Londýn – Amesterdam/Brusel pak 45 %).
2x zvýšit
Dokud se neodhodlaji k odbavení za jízdy, i kdyby aspoň s výjimkou poslední stanice před tunelem, je to na houby.
Uz aby zvítězili rejoinisti, tentokrat bude na 100% Schengen podmínkou. 😉
Kým sa bude trvať na buzerácií leteckého typu pre každého cestujúceho cez tunel, veľa nových destinácií nepribudne. Zopár snáď áno, ale len ťažko si viem predstaviť ako SBB niekde v Baseli zahradia štvrtinu stanice pre tri Eurostary denne.
Zrovna Basilej by na to teoreticky mohla využít + patřičně upravit „sekci SNCF“.
Ale to by tam ty vlaky asi musely začínat jízdu + na mnoha jiných nádražích by podobné úpravy byly složitější.
Někdo vás tam buzeruje?
Pro běžného cestujícího vlakem ty kontroly před vstupem do vlaku buzerující jsou.
Na takové jsem zvyklý v letadlech, ne ve vlaku.
Bohužel je to tak. Ale i v letadlech to bylo kdysi bez těch kontrol. Jen si to většina z nás už nepamatuje, nebo ani nemůže pamatovat….
Nutno říct, že i v tom letadle to má takový buzeracni podtón
Jel jste tim nekdy? Proces je srovnatelny s cestou letadlem (bezpecnostni a pasova kontrola), coz naproklad znamena fronty a na druhou stranu na nadrazich vyhrazene vcelku velke prostory jen pro tyto vlaky.
Mozna by mohli zvazit, ze by se bud padova kontrola odehravala primo ve vlaku. Nebo treba pro oba smery jen v Londyne. Tim by vznikla kontinentalni strane moznost flexibilnejsiho pridavani destinaci.
Basel nevím (tam by ten vlak asi musel končit, což by taky nebylo nic proti ničemu, protože bych u takového vlaku neočekával žádnou přesnost), ale Ženeva je na to už připravená z minulosti, protože tam fungovalo odbavení při cestě z/do Francie.
Tady je míč na straně Anglánů. Byly plány na přímé vlaky z kontinentu až mnohem dál za Londýn, ale narazilo to na neochotu řešit pasové odbavování na více stanicích než St. Pancras. A předpokládám že na téhle neochotě se nic nezmění.
A co pasovka za jízdy, mezi poslední stanicí ve Francii je dostatečná jízdní doba pro kontrolu celého vlaku
Nikdy se to nedělalo a lidi by to určitě zneužili 😂
Nikdy se to tak nedělalo je taková klasická výmluva všech. Akorát, že se to tak dělalo. Sice nevím jak v Anglii, ale dřív, když ČR nebyla v Schenghenu, tak jsem to tak zažil. Už se nepamatuji kde, ale myslím, že se to tak dělalo snad všude. Minimálně všude v Evropě. Vím, že někde to takhle nedělali a vlak stál dlouho na místě a už tenkrát jsme to považovali za nestandartní buzeraci a plýtvání časem…
Také byste musel sehnat vlaky přechodné na ostatní britské tratě. Pokud už byste jinde měl kapacitu (a ta okolo Londýna je opravdu vyprodaná), tak zjistíte, že britský profil je ještě menší než běžný euro. Je jen pár tratí, díky historické nákladce (dnes ji v UK radši moc nehledejte), kde je větší profil.
Ať si ten monopol klidně nechají, k cenám Ryanairu se nejspíš ani nepřiblíží…
Ryanair nie je konkurencia pre vlak, keďže je to lowcost. Trh má ale rôzne segmenty.
V čem je ryan lowcost? Tím, že tam není biz třída ani satelitní internet? Nebo že neparkuje u jet bridge?
Radši bych si vybral 4x rychlejší ryan než mrhat čas ve vlaku. Občerstvení tam stojí de facto pár korun a jiný rozdíl mne nenapadá.
No nebyla by to krása mít v 21. století rychlovlak Praha-Paříž nebo Praha-Londýn?
No nic, jdu dál snít …
Nebyla, dělá to hluk a prach a támhle to a tohleto tak proto je nemáme… 🙂 🙂
V tomhle století budeme rádi, když něco kloudného dojede aspoň do Mnichova nebo Norimberku…
Autem po dálnici v poho…
Že vás to baví takto zjevně trollit..
Vám příjde jako trollení konstatování, že uvedenou vzdálenost překonáte rychleji autem? Božínku…. 🙂
Zatím. Zelené šílenství je na postupu
Spíš je šílenství NEmít kapacitní rychlou železnici mezi dvěma tak provázanými regiony.
Bylo by to hezké. Ele zelené šílenství bez ohledu na to omezí automobilizmus. bude po pohodě
Ještě 20 let bude mít i elektroauto na uvedené relaci velký náskok….
Se dívám, za 1:55 a 1700 Kč. Jsou i jiné technologie a zakazovat e-mail, aby měla pošta práci?
Jen dodám, že i s cestou na a z letiště jsou to asi 4 hodiny a vlak na letiště v Praze odvozí o několik řádů více lidí.
Prostě mám pochybnosti, že se pravidelně zaplní celý vlak.
Kromě komplikované byrokracie je ještě problémem bezpečnostní prohlídka na kontinentálních nádražích. Z provozních důvodů asi nelze dělat imigrační kontroly za jízdy, ale provádět je před nástupem do vlaku znamená 1) extra čas dopředu kdy musím být na nádraží, 2) prostorové nároky na kontrolu na nástupišti.
Pochybuji, že by v dalších městech (Frankfurtu, Kolíně, Curychu,..) byli nadšení z nutnosti dělat stavební úpravy pro security scany jen proto, aby párkrát za den mohl jet vlak do Londýna..
Z jakého důvodu nejde dělat kontroly za jízdy? V před EU dobách se to i u nás běžně dělalo.
Ne kontrolu papírů, ale jestli nevezete AK47
A prečo by to nešlo? Colná kontrola sa aj medzi inými štátmi robí po ceste, ostatne to tak bolo aj pred naším vstupom do EÚ.
U těchto vlaků se provádí bezpečnostní kontrola před vstupem na palubu vlaku, jako že Vás osahaj atd. Doklady a celní kontrola jsou v podstatě vedlejší, nicméně se provádí také a je proto nutné dorazit dřív. Doporučují klidně 90 minut před odjezdem. Proto to nemá na velké vzdálenosti vůbec šanci nahradit časově letadlo, protože absolvujete stejné kolečko jako na letišti, byť v trochu mírnější formě.
https://www.eurostar.com/be-en/travel-info/your-trip/stations/london-st-pancras-international
(jsem myslel, že s AK47 to bude jasný a ještě 4 palce nahoru – lidi nehulte furt 😉 )
Tuším, že je problém s vracením uprchlíků.
Jakmile by je odhalili až ve vlaku, museli by dojet až do Londýna a zpětná deportace je nějak složitá..? Nevím už přesně, z nějakého takového důvodu jsou ty kontroly v Paříži, Bruselu atd.
Na to stačí funkčná readmisná dohoda ktorá by pre všetky strany bola lepšia ako toto.
Nojono, dohoda s UK..
Pamatujete si, jak Angáni vůbec nevěděli, za jakých podmínek chtějí brexit? 🙂
Jak je psáno všude jinde: míč je na straně UK.
(a zrovna toto je vynikající ukázka *funkčnosti* Schengenu. Já jsem děsně rád za Schengen, vůbec mi nechybí ty fronty u Mikulova co člověk vystál a které ty odbavovací tanečky s UK připomínají. Ddíky EU za Schengen!)
Je tady ještě alternativa, která se používá u spojení do Alp a na Cote d’Azur. Cestující nastoupí do vlaku někde ve Francii ve stanici bez kontroly. V Lille Europe musí všichni vystoupit a přes kontrolu a až pak se jede dál. V praxi je to vlastně skrytý (i když garantovaný přestup). V jízdním řádu to na první pohled není vidět a cestující se to dozví většinou až ve vlaku a jsou z toho patřičně nadšení…
Asi doopravdy jediná alternativa pro to, aby vlak mohl jezdit do více měst je postavit celnici někde u callais a nechat všechny vystoupit. Pokud by trvalý na tom, že na každé stanici bude celnice, tak to trochu finančně nevychází.
Co se týče spojení od nás. Tak by stačilo nějaké rychlé denní spojeni do Frankfurtu, tak aby to Londýna bylo jenom s jedním přestupem. S jedním přestupem to půjde až k nám bude jezdit European sleeper do Amsterdamu a Bruselu. To je ale noční spojení a to je zatím jenom pro fajnšmekry.
Ale proč jezdit z Prahy do Londýna s přestupem ve Frankfurtu, když letadlem je to přímo a daleko rychlejší.
I tak si myslím, že zejména do Curychu je to vlakem oproti letadlu nesmysl (pokud samotná cesta není cíl).
Dnes ano, protože dnes než se vymotáte po železniciz Česka, tak už jste letadlem na místě. Jinak ale minimálně Zurich je ta střední vzdálenost, kde ještě vlak by měl být konkurenceschopný. Tím, že si člověk sedne ve středu města na vlak, a s jední či dvěma přestupy jste na místě. V porovnání s nutností jet kamsi za město na letiště (často za jiné město než kde bydlíte), tam být hodinu dvě předem, projít pár buzeračních kontrol, chvíli čekat, nasednou, nějakou dobu čekat, vysednout, čekat na kufry, čekat na spoj do města,.. pořád přerušované čekání Nevhodné na souvislou činnost. Jet do… Číst vice »
Proč by se u vnitrostátního spojení prováděla celní a pásová kontrola?
Presne tak, mam tim jet uz v sobotu, a z niceho nic email od SNCF (ne Eurostaru) ze prestup v Lille se protahne. A ja blbec si myslel ze stejna e300 souprava dojede az do Alp. LOL.