Hostem podcastu bude specialista na tunelové stavby Aleš Gothard, můžete se ptát

Na stavbě tunelu Dýrafjarðargöng na Islandu. Pramen: MetrostavNa stavbě tunelu Dýrafjarðargöng na Islandu. Pramen: Metrostav

Generální ředitel Metrostavu Norge vedl například výstavbu linky metra v Helsinkách nebo stavbu silničního tunelu na Islandu.

V dalším díle podcastu Cesty Zdopravy.cz se podíváme do segmentu dopravního stavitelství, a to se zaměřením na Skandinávii. Naším hostem bude Aleš Gothard, který je předsedou představenstva a generálním ředitelem Metrostavu Norge. Jeho specializací jsou tunelové stavby.

Vystudoval stavební fakultu ČVUT v Praze a pro Metrostav pracuje od roku 2007. Kromě toho, že rozjel jeho severoevropskou filiálku, byl také šéfem jeho páté divize i oblastním ředitelem společnosti pro severní Evropu. Vedl například výstavbu linky metra v Helsinkách nebo stavbu silničního tunelu Norðfjarðargöng na Islandu.

Jako ekonom projektu se podílel i na přípravě páté části linky A pražského metra z Dejvické do Motola. Ještě jako oblastní ředitel Metrostavu pro Skandinávii a Island zvítězil v soutěži Manažer roku a získal ocenění jako největší mladý manažerský talent za čtvrtstoletí udílení těchto cen.

Dnes jeho tým razí tunel na Faerských ostrovech. Jedním z nejzajímavějších projektů Metrostavu na Islandu byl také místní silniční tunel Dýrafjarðargöng, kde si Metrostav vyzkoušel práci v extrémních podmínkách. Sama společnost uváděla, že šlo zřejmě o nejbizarnější místo, kde vůbec stavěla.

Metrostav začal podnikat ve Skandinávii v roce 2006. Tehdy uspěl ve výběrovém řízení na ražbu dvou silničních tunelů na severu Islandu, krátce na to získal další zakázky ve Finsku i v Norsku. Norský trh je specifický tím, že místní zadavatelé zakázek nemají příliš důvěru k pouhým organizačním složkám stavebních firem, a tak se tu Metrostav rozhodl založit plnohodnotnou dceřinou společnost a postupně ji vybavuje i norsky mluvícími místními kolegy. Přesto se na zdejších zakázkách podílí stále i řada specialistů z Česka.

Jak se tedy staví v extrémních podmínkách severní Evropy? Jak zvládají české týmy práci tak daleko od domova, často ve velmi nepřístupných místech? Jaké se dnes používají při stavbách tunelů nejmodernější technologie? A jak se liší veřejné soutěže na stavební zakázky ve Skandinávii od těch tuzemských?

Své otázky můžete psát až do dnešního večera Aleši Gothardovi i vy zde v diskusi.

Tagy Aleš Gothard Metrostav Norge podcast Cesty Zdopravy.cz
21 komentářů