Hostem podcastu bude specialista na tunelové stavby Aleš Gothard, můžete se ptát

Na stavbě tunelu Dýrafjarðargöng na Islandu. Pramen: MetrostavNa stavbě tunelu Dýrafjarðargöng na Islandu. Pramen: Metrostav

Generální ředitel Metrostavu Norge vedl například výstavbu linky metra v Helsinkách nebo stavbu silničního tunelu na Islandu.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Voceďálek

Pěkný den, je pravdy něco na tom, že tunely v severských zemích i přes o něco vyšší náklady jsou za nižší ceny než například u nás/ve zbytku Evropy? Mířím k tomu, že zpravidla se na severu tunely razí ve velmi tvrdých horninách a není třeba sekundární ostění? Děkuji za odpověď.

Božidar

Dobrý den pane Aleši 🙂 Nese švýcarský tunel jméno po Vás nebo vy po něm ? 🙂 Přeji hezký den.

Ivan

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na pár dotazů: 1) Nebylo lepší, aby se tunelové stavby v režimu design & build. Např. u tunelu u Soběslavi projektant navrhl úzkou stavební jámu, do které se nevešlo bednění… Samozřejmě obecně bývá mnoho změn v realizaci kvůli jiné geologii. 2) Staví se aktuálně někde na světě železniční tunely délky 3,5 až 4,5 km jako dvoukolejné, nebo se nyní staví tento typ tunelů jako dvojice jednokolejných tunelů ražených TBM případně drill & blast? Narážím tím na plánované tunely v úseku Nemanice-Sevětín. 3) Co si myslíte o projektovém řešení u tunelů mezi Brnem a Přerovem?… Číst vice »

krystof.bohm1

1. Jak je možné že problémy ÚOHS s druhou etapou déčka neovlivní harmonogram když už se mělo dávno stavět?
2. Proč se nesnažíte proniknout na Balkán nebo do Itálie kde se staví spousta dlouhých tunelů.
3. Už se připravujete na VRT a Vlastu (laicky doporučuji začít sušit kabely předem)?
4. Jaký projekt byl zatím nejzajímavější?
5. Plánujete k Tondovi a Adéle přikoupit další podobné náčiní?

R.L.m.

Dobrý den, předpokládám, že se máte čím pochlubit, tak klidně „sem s tím“ 😆, ale zajímavější by asi mohly být nějaké zajímavosti z Vašeho profesního života, když přihodíte i „krizovky“, tak to bude o to zajímavější (pro nás). Jinak jak se díváte na plánované dlouhé tunely u nás (Krušnohorský a Berounský)? Máte nějaké info k potenciálním problémům třeba i u plánovaných tunelů NeMaŠe či na D35? Jak hodnotíte např GBT či stavbu BBT či jiných tunelů v zahraničí. Navštívil jste stavbu GBT? Jak je to s technikou, kterou v zahraničí používáte? Děkuji. Pro redakci: Tipy na další hosty: na Vlaky.net… Číst vice »

Hřebíček

Hejnej tu chodil a přispíval, měl zajímavé přípěvky, ale pak dostal od redakce banán, tak jsem ho tu už dlouho neviděl.

Jan Sůra

Není důvod dávat prostor lidem z firmy pravomocně odsouzené za kartel.

R.L.m.

Aha. A prosím Vás, firmu Metrostav hodnotíte jak? 😬
Za mě: ať je člověk odkud je, pokud nepropaguje nekalé praktiky, neobhajuje gaunerské činy, apod. a to i „podprahově“ (což už je „vošajstlich“), tak já problém moc nevidim. Snad jde o zajímavosti, případně odborné informace. Lidi, co maj znalosti, zkušenosti a případně dokážou něco vysvětlit ideálně vhodným způsobem by mohli být vítáni(?). 🤔
Jako ono tady v diskuzích je více lidí, co by „měli co říci.“
… a „nikdo nejsme dokonalej“. 😏

Jan Sůra

Metrostav se prosadil na západních trzích a rozhodně není 99 % jeho příjmů z veřejných zakázek. Ano, v diskuzích je tu mnoho zajímavých lidí a když dovolíte, budeme se rozhodovat sami, koho si pozveme a koho ne.

R.L.m.

Ď. za odpověď.
Jsem si moc dobře vědom, komu „to tady patří“ a že můžu navrhovat a doporučovat a tim to končí. Rozhodovat NEmůžu. 😊

krystof.bohm1

Většina zaměstnanců je tam celkem spokojená a nějaká korupční kauza je jim někde.

krystof.bohm1

Snad ten hajnej toho krtečka co hrabe tunely v Číně nestřelí.

noerf

Dobrý den, jak pan Gothard vnímá problémy skupiny Metrostav v České republice z důvodu korupčních kauz a její vnímání u zahraničních klientů?
Jak se daří na severu Evropy nabírat pracovníky? Které profese jsou nedostatkové?

Jirka

Řekl bych, že někdo kdo se narodí jako Godhard, je doslova předurčený k tomu, aby dělal tunely. Každopádně je to velký úspěch, že se česká firma dostane ke stavbám podmořských tunelů.

Tomáš

Jsi mě předběhl:)

Tom

Taky mě to napadlo. Je jen škoda, že nemá v příjmení dvě T. Gotthard by bylo ještě lepší 🙂

Bob Saint-Clair

Nomen omen level 100

Leipaer

…asi jako kdyby se odborník na dvoutaktní motory jmenoval Prokop Trabant.

náhodný kolemčtenář

Ano, Prokop Gothard by bylo ještě lepší 🙂

To jsou ale blbé fóry, nikdo nemůže za to, jak ho pojmenovali…

Lysimachia

Mým oblíbencem je Václav Větvička – botanik.

Honza

A ředitel ZOO se jmenuje Bobek.

Greg

Mým oblíbencem je zase stavební historik Muzea Hl. m. Prahy, pan Michal Cihla 😉
Sorry za offtopic, nemohl jsem odolat…