Potíže jako s dálnicí. Kraji selhal i druhý pokus o prosazení spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu
Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty.
Příprava nové krajské spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu (přeložka silnice II/116) si ve své složitosti nezadá s dálnicí. Středočeskému kraji selhal už druhý pokus o protlačení záměru procesem posouzení vlivů na okolí (EIA). Krajský úřad téhož kraje dokumentaci znovu vrátil k doplnění.
Stalo se tak téměř přesně rok poté, co byla dokumentace vrácena poprvé. Kraj ji pak znovu předložil letos v létě. Podle úřadu se ale ani v doplněné dokumentaci nevypořádal s připomínkami, se kterými přišla především Agentura ochrany přírody a krajiny (AOPK). Jde především o opatření chránící krajinný ráz.
Přípravu patnáctikilometrové spojky, kterou kraj označuje za jednu ze svých nejvýznamnějších investic, tak čeká další zdržení. Potíže se přitom vedle procesu EIA dají čekat například i u výkupů pozemků, kterých bude muset kraj získat stovky. Jako o termínu zprovoznění se dosud hovořilo o roku 2030.
Začátek přeložky by byl mezi Hlásnou Třebaní a Dobřichovicemi, na Pražský okruh by se napojila v mimoúrovňové křižovatce s Poncarovou ulicí (Exit 21) u Jinočan. Tím se má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky (II/115, II/101) skrze hustě osídlené území. Na trase jsou například Dobřichovice a Černošice.
Trasa v některých úsecích využije vedení stávajících silnic III. třídy, které budou upraveny. Jiné budou naopak opuštěny. Předpokládané náklady činí dle kraje zhruba dvě miliardy korun. Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty (původně byly navrženy čtyři). Součástí plánů je i podjezd pod tratí číslo 173, která vede z Prahy přes Rudnou do Berouna.
Přesnější vedení trasy je ke stažení v souboru pdf.