Potíže jako s dálnicí. Kraji selhal i druhý pokus o prosazení spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hugo

řešením je nejezdit. Jet na kole k vlaku. zrychlit vlak přes Rudnou, Ořech. Vlakotramvaj. A nebo běhat jako Gondík.

Petr

Pavlík Nový, běhá taky. Ale klidně stačí dotáhnout tramvaj do Berouna a metro do Řitky.

ABCD

Zrovna nyní jsou ideální dny na jízdu na cargokole. Opět nepopírám, že přestupní termínály P a R na veřejnou dopravu by být měly ve větším množství. Mix je řešení ne jen negace.

Jirka Z

Vlak pro ty, kteří ho nemají v docházkové vzdálenosti, tam řešením moc není – je to pomalá lokálka, která jede jen na Smíchov. Většině se víc vyplatí jezdit autobusem k metru. A tam je největší chyba, že se ještě nepodařilo propojit Poncarovu ulici do Jinočan alespoň pro autobusy. Ty tak místo pár minut jízdy nejkratší trasou k metru podnikají zbytečné okružní jízdy po zasekaných silnicích přes Chrášťany nebo Řeporyje. Pokud by se je podařilo takto zrychlit, určitě by se to projevilo i na jejich větší atraktivitě.

Pendler

Z Logportu uz jezdi bus Poncarovou na Stodulky. A je to super! 352 je ve spicce za trest.

Pepa

Chýnice – okruh přímá 4,5 km spojka? Tak něco také by byla bomba!

Radim

Takže jak dovést více aut k Ořechu (kde obchvat už stejně průběžně stojí) a násedně protlačit skrz Barrandov či Radlickou do centra?

Twix

Jako že se od Dobřichovic bude jezdit přes Ořech a Barrandov? V čem by to mělo být lepší než po Strakonické?

SYN

Po Strakonické ještě dobrý, ale skrz Radotín a Černošice??

Clovek

Nebyl by lepsi stoupavy tunel na Jiloviste, ktery by resil i Cernosice?

Jaaa

Navrhuju koupit každému, kdo potřebuje dojíždět, vrtulník.

bvovka

No už aby se to co nejdřív vyřešilo. A tím že Beroun plánují postavit most, tak už se bude čím dál méně lidem vyplácet riskovat, že skončí jako ve filmu Akce Bororo (babička to vždy při jízdě touto trasou připomíná:-)).
To však bude znamenat víc aut na přejezdu, vyšší pravděpodobnost srážky (zrovna včera ve zprávách zase řešili Olomouc) a SŽ bude prosazovat jeho náhradu, která je v těchto místech nemožná. Celkově intervaly na některých přejezdech na 171 jsou neuspokojivé. Hned po Srbsku je na tom Karlštejn, kde už ta náhrada je mnohem reálnější.

Indijanek

Jezdím tudy často a vůbec nerozumím důležitosti projektu. Údolí dolní Berounky daleko palčivěji trápí směr k Barrandovskému mostu – ať již přes Černošice a Radotín nebo Všenory a Jíloviště. Obě trasy mají svá velmi úzká hrdla… Zamýšlená spojka na okruh zmíněným trasám neulehčí, a i současné spojení přes Kuchař a Ořech je bezproblému sjízdné…

Pendler

No, ocividne nebydlite v tech vesnicich pres ktery se vali tranzit z nocleharen a kolabujici D5/D0.

Dachs

To jste vy, kdo děláte peklo lidem ve Všenorech nebo každodenně ucpete Radotín a ze Strakonické (a jejího okolí) uděláte parkoviště, nebo vychytrale mezi vjezdem do Prahy a Barranďákem hledáte jiné trasy, jsou umělci, kteří to berou dokonce i přes zahrádkářkou kolonii. Nebo jezdíte-li via Ořech, asi jezdíte v dobré časy. Tam jsou totiž často kolony už i od Chýnice, samozřejmě to stojí od Zbuzan. Řeporyje též čím dál zasekanější tranzitem Středočechů. Nová přeložka má všemu pomoci, i když ne zázračně, s tím by se dalo souhlasit: Jinak dole máte vlaky, nahoře spojení busy PID celkem slušné a kde není… Číst vice »

Dachs

A samozřejmě podstatný dodatek: Průjezd Černošicemi, nebo Všenory, nebo Radotínem opravdu nijak nezkapacitníte. To je bez šance. V Radotíně existovala úvaha na obchvat, snad to bylo i na papíře, ale ukázalo se to také jako nemožné.

Twix

To ulehčení oblasti dolní Berounky je spíš teoretické, reálně jde hlavně o obchvaty na stávající trase a redukci kolon přes celý Ořech (včetně komplet stojící silnice od Zbuzan), kde se to všechno potkává s dalšími směry a protisměry (i kvůli nenapojení exitu Jinočany do Jinočan) a každou chvíli je v Ořechu bouračka.

Frantisek

Tak hlavně, že „chceme“ motivovat lidi, aby jezdili méně auty (která v té ucpané Praze stejně skončí), ale stejně namísto pořádné železnice vymýšlíme akorát další silnice.

Michal M

Ty silnice byly dimenzované na mnohem menší provoz. Počet obyvatel některých vesnic se za posledních 20 let znásobil.
Takže je docela logické, že stávající silniční síť nestačí.
A kromě aut po těch šílených silnicích jezdí i autobusy.

Pendler

Dle meho nazoru je primarne potreba udelat alternativni trasy pro tranzit tak, aby nejezedil skrze vesnice po silnicich ktere byly vytvoreny pred desitkami let pro sedlaky. Dalsi kapitola pak parkovaci zony ve velkych mestech a zasadni „zdaneni“ individualni dopravy. Neni proste udrzitelny aby kazdy clovek s ridicakem mel vlastni auto a najizdel desitky tisic kilometru rocne jenom proto, ze je linej.

ABCD

Myslíte zdanit externality… Samozřejmě spravedlivě. (Teď se směju sám sobě – spravedlivé daně.)
Ronald Reagan : „Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.“
No pokusíme se.Ale jen aby to nebylo.
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Samožejmě, že daň z uhlovodíku (spotřební daň je nespravedlivě nízká.
Vyřeší to až spravedlivé mýto.
Příspěvek může obsahovat zbytky ironie a dalších alergických látek.

Twix

Provoz v Praze můžeme zklidňovat ale tady okolo Ořecha je naprostá většina aut z míst kde železnice nevede, a moc lidem nedává smysl ani k tomu vlaku nějak dojet. Ponechání silnice přes Chýnici a Ořešskou náves v původním stavu moc ničemu nepomůže.

Michal M

Myšlenka je to hezká, ale po 3-5 podobných projektech bychom měli v kraji už dávno jezdit.
Místo toho jsme ve stavu „havarijní stav rozmlácených silniček odvrácen“ a připravuje se teprve první koncepční zásah…

Jaaa

A proč?

Michal M

Doporučuju projet stávající silnice zmíněné v článku.

Jaaa

A dál? Pokud je to silný dopravní proud osobní dopravy, optimální řešení je veřejná hromadná doprava. Nebo my máme na rozhazování?

Frantisek

Neměli. Měli byste (alespoň směrem do Prahy) jezdit pořádným vlakem (tratě 173, 200, 210 + nadstavba Beroun – Praha), pokud nemůžete pracovat tam, kde žijete. Aut je v Praze příliš mnoho.

ABCD

V místě bydliště se pracovalo naposledy tak v 19. století. Do kterého století se chcete vrátit? Že nejsou umístěna P a R kapacitní parkoviště na všech stranách Prahy je věc další…

Petr

A to se musí vrátit, levná mobilita je pouze sociální podpora zaměstnanosti. Aditivní výroba a digitalizace včetně využití AR a VR je nutností.

ABCD

A ha, takže s přáteli vyrobíme pomocí 3D tiskárny chip ekvivalent 3nm technologie a společně s dalšími sdruženími smontujeme telefon, VR brýle a počítač? Plus veškeré další vybavení a zdrojové materialy koupíme od kováře a horníka v sousední vesnici?
Jako věci se změní, jen nevím jestli tak rychle…

Petr

Do Prahy,jezdí horníci? Nebojte kdyby Vám někdo řekl v 89 aby jste ho vyfotil telefonem, tak by skončil v Bohnicích.

Michal M

A „aut je v Praze příliš mnoho“ se řeší tak, že budou tisíce aut denně používat nebezpečné a úzké okresky a zasekávat obce po cestě?

Jaaa

Ne, řeší se ekonomicky optimálně.

Petr

V kraji se spíš než dvojka z trojky, dělá dvojka z jedničky (viz I/30).