Pod Matterhornem bude jezdit více nových vlaků. Stadler dodá 25 dalších ozubnicových jednotek ORION
![Nová jednotka ORION. Foto: Matterhorn Gotthard Bahn](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/Orion-Sommer-2022-Mattertal-1.jpg)
Všech 25 jednotek bude dodáno do roku 2029.
Švýcarská společnost Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) se po pár měsících provozu nových jednotek ORION rozhodla u společnosti Stadler Rail objednat další. O podpisu smlouvy informoval dopravce patřící do skupiny BVZ Holding v tiskové zprávě.
MGB objednala u Stadler Rail celkem 25 jednotek, které mají být dodávány postupně do jara roku 2029. Ozubnicové jednotky budou postupně nasazovány v celé síti MGB. Hodnota zakázky je 260 milionů franků. Jde o využití opce k původnímu kontraktu na 12 jednotek. Pro MGB jde o největší nákup nových vozidel v historii. První nové jednotky z tento týden podepsané smlouvy začnou jezdit v roce 2025. Dodávka všech dvanácti jednotek z první smlouvy skončí letos.
Nové třívozové jednotky jde spojovat do souprav až po třech, vznikne tak vlak s kapacitou až 438 míst. Vycházejí z platformy použité na soupravách Capricorn na Rhétské dráze. Jednotky ORION lze použít na celé síti tras MGB mezi Zermattem a Disentis. Mohou jezdit až tři spojené. Nahradí stávající soupravy lokomotiv a vozů. Jsou vybaveny ozubnicí, která je potřeba na zhruba 30 kilometrech ze 144kilometrové sítě MGB. Detailněji jsou jednotky popsány zde.
Matterhorn Gotthard Bahn obsluhuje především trať Zermatt – Brig – Disentis a také navazující Andermatt – Göschenen. Společnost patří holdingu BVZ Gruppe, který zastřešuje dalších deset značek na železnici, například dráhu na Gornegrat.
Jednotky se vyrábějí v závodě Stadleru v Bussnangu. Název ORION vychází ze zkratky Optimaler Regionalzug Im Oeffentlichen Nahverkehr (optimální vlak pro veřejnou regionální dopravu).