Brno objednalo další Draky. Čtyři tramvaje vyjedou příští rok, dopravce za ně zaplatí více než dosud
Nárůst ceny vysvětluje výrobce zdražením materiálů po vypuknutí války na Ukrajině.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) objednal po více než roce a čtvrt další stavebnice tramvají EVO2, které v jihomoravské metropoli získaly označení Drak. Krnovské opravny a strojírny dodají v příštích měsících čtyři stavebnice pro sestavení nízkopodlažní tramvaje. Oproti dosavadním budou ale o necelou desetinu dražší.
Nákup čtyř nových stavebnic vyplývá z registru smluv. Poslední objednávka proběhla v červnu 2022, aktuálně již není žádná v procesu montáže. Po městě dosud jezdí 29 těchto tramvají, rámcová smlouva je na 41 kusů. Po ukončení této objednávky bude zbývat ještě možnost získat do Brna osm tramvají. „Aktuálně objednané tramvaje budou uváděny do provozu v období květen–srpen 2024,“ uvedla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
Nové tramvaje ale budou dražší. DPMB s Krnovskými opravnami a strojírnami uzavřel dodatek ke smlouvě, který řeší navýšení ceny z 26,48 milionu korun za stavebnici na 29,08 milionu korun. Jako důvod se uvádí nárůst cen materiálu po válce na Ukrajině. Podobně se nedávno dopravce dohodl na zvýšení ceny za tramvaje od Škody Plzeň.
Nové tramvaje pro Brno zdraží o čtvrtinu, Škoda obhájila nárůst nákladů
Kompletace vozidel začala v září 2019, poprvé se jimi cestující svezli na jaře 2020. DPMB si montáž dělá sám, aby ušetřil. Tramvaje Drak vozí cestující nejčastěji na linkách 4 a 9. Celkem 18 jich nocuje ve vozovně Medlánky, tři v Pisárkách. V Brně považují projekt za průlomový. Vedle vlastní kompletace, která je v tuzemských poměrech unikátní, jde o první klimatizované tramvaje v jihomoravské metropoli.
Dopravní podnik města Brna má s kompletací vozů zkušenosti již z minulých let, obdobný postup byl volen při rekonstrukcích tramvají typu T3 na VARIO LF a typu K2 na VARIO LF2.