Elektrizace lokálky z Nýřan do Heřmanovy Hutě má územní rozhodnutí
V Heřmanově Huti se postaví dvojice vnějších nástupišť s délkou 120 metrů.
Správa železnic (SŽ) zdolala další úřední metu na cestě k elektrizaci regionální trati 181 z Nýřan do Heřmanovy Hutě na Plzeňsku. Plzeňský krajský úřad aktuálně vydal ke stavbě územní rozhodnutí. Trať se projektuje, stavba je podle letáku SŽ naplánována na období od května 2025 do června 2026.
„Tato trať je v regionální dopravě druhou nejvytíženější regionální železniční tratí v aglomeračním pásmu města Plzně, která vykazuje stovky přepravených cestujících denně. Navíc se v souvislosti s novou bytovou výstavbou v Heřmanově Huti počítá s dalším nárůstem počtu cestujících,“ vysvětlovala plány už v roce 2018 Správa železnic.
Rekonstrukcí projdou všechny zastávky i stanice Heřmanova Huť. Na pěti zastávkách a v koncové stanici vzniknou nová nástupiště s výškou nástupní hrany ve výšce 550 mm nad kolejí. Délka většiny nástupišť bude 60 metrů. V Heřmanově Huti se postaví dvojice vnějších nástupišť s délkou 120 metrů. Nástupiště č. 1 naváže na autobusovou zastávku.
Trať bude elektrizována střídavou trakční soustavou, vybrané výhybky budou vybaveny elektrickým ohřevem. Provoz na trati se bude v budoucnu dálkově řídit z Centrálního dispečerského pracoviště Praha. Po projednání s dotčenými obcemi se zruší tři přejezdy. Podrobnosti jsou v letáku ke stavbě.
Stavba bude termínově navázána na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN, konkrétně její část mezi Plzní a Stodem. Ta vznikne v nové stopě a vlaky po ní budou jezdit až 200 km/h. Staré trati přes Vejprnice a Nýřany (kde se napojuje i trať z Heřmanovy Hutě) ale nehrozí zánik, naopak projde rovněž elektrizací.
Správa železnic ji vede jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – státní hranice. K modernizaci staré trati by mělo dojít v letech 2025 až 2027. Kraj pak počítá s provozem elektrických vlaků Heřmanova Huť – Nepomuk přes plzeňský uzel.