Elektrizace lokálky z Nýřan do Heřmanovy Hutě má územní rozhodnutí
Stanice Heřmanova Huť. Pramen: Správa železnic
V Heřmanově Huti se postaví dvojice vnějších nástupišť s délkou 120 metrů.
V Heřmanově Huti se postaví dvojice vnějších nástupišť s délkou 120 metrů.
Ja teda nevím, v Plzni jde všechno (čtyřpruhy, dvoukolejky, elektrifikace) a když porovnám Hradecko – tam se staví jen kruhové objezdy a rozhledny
Nejperspektivnější a nejvytíženější lokálkou PK je Rokycany-Příkosice a tam si Panter a trolej dovedu představit. Heřmanka je úlet, který se dá vyřešit baterkou. Když se dá dojet baterkově do nepoměrně větší Kopřivnice. A opět se peníze cpou na pičičandy a VRT musí stavět za peníze PPP.
souhlas tenhle kousek se dá jezdit na baterky, ale trat Rokycany Nezvěsti elektrifikaci propojení dost důležité tratě bych realizoval
Ano dá se to jezdit na baterky. Ale pokud by to měla být široko daleko jediná baterková trať, zase to moc nedává smysl z hlediska vozového parku. Jaká je budoucí koncepce provozu do Radnic, Příkosic a Bezdružic?
1) Z textu v letáku: „V souvislosti s výstavbou nové bytové zóny v Heřmanově Huti se pro její obyvatele postaví nová zastávka.“
Vy tam někdo někde nějakou vidíte? Já ne – a vydávat za „novou zastávku“ pouhou modernizaci a mírné zkulturnění dosavadní dopravny v Heřmanově Huti (navíc se znemožněním případného objíždění) mi připadá poněkud chucpe.
2) Postrádám v souvislosti s „modernizací“ jakoukoli zmínku o zvýšení stávající NTR, která je, tuším, asi 60 km/h: elektrická trakce je mnohem „živější“ než současná motorová, takže by rekonstruované trati slušela NTR minimálně 80 km/h, které by většinou příliš nebránily ani směrové poměry současné stopy.
Z popisu stavby na webu SŽ: „V Heřmanově Huti bude vybudována nová zastávka, v blízkosti ulice K Samotě a zastávka Přehýšov bude přesunuta do blízkosti logistického parku.“
Zajímavé, díky za informaci – z toho obrázku připojeného k textu totiž nic takového neplyne, ale přitom to (kupodivu) má docela dost logiky: v Heřmanově Huti bude nová další zastávka asi kilometr vzdálená od té stávající koncové a současná zastávka Přehýšov je v polích, takže její přesunutí blíže k logistickému centru by mohlo přinést i její větší využívání.
Teď ještě kdyby někdo zjistil něco podobně pozitivního i o té NTR …
Něco na styl Milovicke trati tu dlouho nebylo, to jsem rád že se to opět vrací.
Bylo. Židlochovice a Hustopeče.
Ono by se toho našlo i víc, když budeme počítat elektrizace krátkého kousku umožňující zavedení delší elektrické linky – Kadaň předměstí, Litvínov a ehm Mošnov.
Milovice je dost důležitá průmyslová zóna ,ale heřmanka neee ta už svou důležitost stratila …joo kdyby se prodloužila trat na průmyslovou zónu Ostrov to jo to by bylo super investice
A kde je v Milovicích ten průmysl, kam dojíždějí zaměstnanci nebo dokonce nákladní vlaky? Trať slouží obyvatelům města pro dojíždění směr Praha. Podobně jako Heřmanka na Plzeň.
Kromě průmyslové zóny u Mirakula zde skutečně nic není.
Ano, kromě průmyslové zóny, která ovšem se železnicí nemá nic společného, protože leží na úplně opačné straně sídliště Mladá nejméně kilometr od železnice …
Co se týče linky Nepomuk – H. Huť, tak do Plzně přichází tratě z 6 směrů. Dle mého názoru by byly lepší tři linky, které se nebudou vzájemně křížit.
P1 Nepomuk – Plzeň – Stříbro
P2 Rokycany – Plzeň – Stod
P3 Kaznějov – Plzeň – Přeštice
Tyhle tři linky se vzájemně na hlavním nekříží a dají se poskládat tak aby byl i přestup mezi nimi
Zkusil jste se podívat taky na frekvenci?
Mně připadá, že i co do frekvence by to řešení mohlo docela vyhovovat – budou tam ale chybět dráty do Kaznějova (a možná by stálo za úvahu, zda nejezdit až do Plas).
Raději kloubový elektrobus až do Kralovic
Výhledově předpokládám (až bude všechno postaveno), že každou hodinu pojede jednotka řady 650? Pro tu by měly stačit ty 60m nástupiště. Do Nýřan nebo do Nepomuku budou jezdit v prokladu i další linky, aby interval byl 30 minut ve špičce?
Bude ta jedna jednotka stačit, když tato linka bude jedna ze dvou, které budou pobírat i veškerou frekvenci z Nýřan, Vejprnic apod.?
Z Plzně pojedou jednotky dvě. V Nýřanech se rozpojí a jedna pojede do Heřmanky a ta druhá na koridor do Stoda. Zpátky obráceně.
Teoreticky to sice možné je, ale pro praxi (a zejména v příměstské dopravě) to nijak výhodné není, protože především spojování jednotek je časově náročný proces přinášející zbytečně velká prodloužení cestovních dob zejména cestujícím vlakem, který do stanice, v níž se vlaky spojují, přijel první. Mnohem rychlejší, i když samozřejmě nepohodlnější, jsou přestupy hrana-hrana, pokud oba vlaky mohou vjíždět k oběma hranám ostrovního nástupiště současně.
Ještě kdyby tak se ji povedlo prodloužit do nedaleké průmyslové zóny v Ostrově případně do Kladrub.
Raději ne. Běhání na brdském poháru ti šlo lépe než tuhlety nápady.
Na Ostrov ani do Kladrub už to dál nejde. Stavebně nereálné
Elektrizací takto krátkých úseků tratí jako je 15 km Vejprnice – Heřmanova Huť zaspala SŽ zcela dobu. Takové úseky obslouží bateriové soupravy. Měla by zajistit jen dobíjení v Heřmanově Huti, u Plzně se souprva dobije pod trakcí.
Je to výpočet mezi dražšími vozidly a dražším provozem (vozidlo je o baterky těžší a složitější) a elektrizací. Navíc v případě problémů jednotky může na trať jakákoliv elektrická jednotka, ne jen ta s baterkama.
A provedl ten výpočet vůbec někdo? Bateriové jednotky budou nepochybně dražší, ale budou mít větší možnosti nasazení. Budou složitější a bude dražší údržba, zda budou těžší záleží na jejich celkové konstrukci a nemusí to být jisté. Na druou stranu budou nižší investice a údržba trakčníého vedení na straně SŽ a hlavně takto lze rychleji elektrifikovat větší část sítě.
Záleží na tom, jak hustý je na trati provoz a jestli to rameno se obejde bez vlastní napájecí stanice. Zde se jedná o krátké rameno napájené z hlavní trati a provoz je na něm poměrně hustý, takže by se elektrizace měla vyplatit.
domažlická větev byla řešena už v roce1963 a jako studenti jsme měli za úkol vyřešit křížení trakce dráhy s trakcí MHD na Novu Hospodu, ale pak se dalo přednost trakci na trati Plzen Cheb a v roce 68 ministr stříhal pásku a Domažlice bbylo zapomenuto
Právě naopak. Krátké rameno nepotřebuje žádné nabíječky a trolej je zbytečná. Pokud tam není silná nákladní doprava.
Pak tam ovšem do koncové zastávky musejí časně ráno „plonkově“ najet náležitosti na první ranní smysluplný vlak do civilizace a večer obdobně od posledního smysluplného vlaku zase odstoupit někam, kde lze přes noc jejich baterie dobíjet.
Předpokládal bych, že někdo (SŽ, kraj, MD) ten výpočet provedl. Jak píše Jarda Š, asi největší peněžní pálka je napaječka.
Co se týče celkové hmotnosti, tak bych řekl, že baterkové budou vždy těžší, právě o ty baterky.
To že SŽ (stát) udržuje TV hraje taky roli.
To záleží vždy na provozním konceptu. Přes Nýřany budou elektrické vlaky jezdit každopádně a ten kousek do Huti nevyžaduje stavbu napájecí stanice (na rozdíl od toho dobíjení BEMU které by tam asi ani tak nebylo potřeba). Pokud ta linka nemá jet jako BEMU i na opačném konci, je asi lepší to zadrátovat, podobně jako třeba Židlochovice.
Je zbytečně nákladné mít více různých druhů vozidel, když mohu elektrizovat jen malý kousek, který chybí a tímto mít všechna vozidla využitelná i pro jiné tratě, kde je elektrizace.
Můžete nám vysvětlit, jakým výpočtem jste dospěl k tomu, že nabíjecí stanice je levnější než trolej? Správě železnic totiž nejrůznější dstudie proveditelnosti říkají, že elektrizace je už stavebně levnější. A co se údržby týká, elektrická stanice je náročnější. V hodinách o několik řádů.
Myslím že by opravdu hodně pomohlo kdyby modernizace železnice ve stávající stopě (včetně elektrizace) na současných drážních pozemcích postačovalo nějaké zjednodušené stavební řízení a ne tahle anabáze na mnoho let.
Přesně tak!
Tak jak vidíte, zde to ani tak nestojí na papírech, jako spíš na penězích a politické vůli.
Trať 070 závidí a posílá klíčenku :).
Ne teď vážně. Každá lokálka, co má budoucnost je důležitá a modernizaci kvituji. Jen houšť 🙂
A to ještě je v plánu elektrizace „pouze“ úseku Praha-Neratovice (Všetaty). Zadrátovaní např úseku Mladá Boleslav-Turnov se tu z nás diskutujicich nedozije nikdo.
Tak ze Všetat je to polomrtva lokálka. Teď do toho ještě zasahují obce tím že nechtějí platit. Uvidíme jaká bude budoucnost. Z MB do Turnova je mj. plánovaná modernizace snad na 200?
Připravuje se coby spojení Praha – Liberec.
Což bude tak v roce 2100. Však píšu že se toho nedožijeme 😁
Ono to ani dál za Všetaty smysl nedává. Tahle trať má obrovský potencionál jen na spojení Pha, Nera, Mělník. Pro osu Pha->MB->Turnov/Liberec je to nevhodně trasované a je v pořádku že to povedou jinudy. Hlavně ale aby se již něco začalo dít. A to ještě doufám, že tu trať do Nera napojí na VRT tunely z Balabenky někde v oblasti Líbeznic. Ale to už jsou spíš jen „vlhké sny“.
Moc dobrá návaznost tam nebude… Když se bude stavět ve stejné době jako trať v nové stopě…
Jo a pry SŽ zažádala o uzemko na trať Plzeň- Hora. A chtějí začít 2026, to bude na Plzeňsku pěkně rozkopáno…
Plzeň-Hora je překlep nebo co to je za trať prosím?
Horazdovice
Zřejmě má na mysli Plzeň-Bilou horu.
…nebo taky z Plzně do Babin 😉 Babiny je původní název stanice, který místní často používají!
Původní název je Babín a tak se dodnes jmenuje nejbližší osada. Babiny je slang.
ano Plzeň – Horažďovice-předměstí (Babiny), aktuální číslo 191
Já jsem tu „návaznost“ pochopil tak, že jakmile se začne jezdit po nové trati do Stodu, bude současně možné spustit nové linky přes Nýřany do Stodu a Huti. Ale to jen tipuju…
Možná, ale určitě ne v závislé trakci.
Nebojte, tak brzy na 1. stavbu nedojde.
Je hezké když lokálka vede odněkud někam a má budoucnost…
Jenže takových je méně jak 10%
Propagátoři silnic to opravdu takto vidět mohou. Naštěstí objednavatelé (kraje) vědí co činí a přesná data mají.
No nejsem propagátor silnic, ale tento víkend jsem jel lokálkou Nové Sedlo Loket a naprosto mi uniká smysl její existence……
já normálně moc lokálky neobhajuju, ale když jsme tou lokálkou jel naposled (před covidem, takže 2018/2019?) tak byl vlak plný zpět i lidi stáli. ale je pravda, že na hradě byla zrovna akce pro turisty. Ale dovedu si představit, že by stačil prázdninový provoz, podobně jako např. Břeclav -Lednice.
No tohle totiž není lokálka, ale příměsto. 🙂
A Radnice není příměsto? Proč nechtějí natáhnout drát tam? Ten potenciál, že.
Tam by to hlavně chtělo triangl u Ejpovic.
Hlavně to chtělo nezrušit starou trať, paky triangl byl jen 150 m na zhlaví Chrástu, samotný starý Chrást by mohl zůstat jen se 4 750 dlouhými kolejemi jako čekací koleje před uzlem. A vlastně celá stará trať i při jedné koleji by se nákladce hodila při větších nočních akcích v tunelech – to je samá bezpečnostní prohlídka toho, tamtoho a ještě dalšího.
no mohlo to byt jeste lepsi kdyby se protahla az do fabrik v ostrove u stribra, je to kousek a stoupani by pro vykonnou lehkou el. jednotku bylo v norme
Co pořád všichni máte s tou průmyslovou zónou? Do práce tam najíždějí zaměstnanci ze všech směrů z okolí a parkují přímo před fabrikou. To jako všichni budou najednou jezdit jen od Plzně vlakem a z nádraží do fabrik chodit pěšky?
to je taková „šotopředstava“, podobně jako si někteří myslí, že obyvatele venkova vytrhne lokálka, co staví někde v polích a jezdí jednou za 4hod… Oni nechápou, že se píše rok 2023 😉