Konec rok a půl trvajících kolon. Na průtahu Libercem už pokládají asfalt, další omezení budou v tunelu
Od 23. října bude opět v provozu propojení se silnicí I/14 do Jablonce.
Přes rok a půl trvající práce na silnici I/35 Libercem míří do svého závěru. Na nový most, který nahradil původní nevyhovující, se mají řidiči a cestující vrátit 23. října. O měsíc později by mělo dojít k úplnému zprovoznění ve všech pruzích.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) včera představilo posun na samotné stavbě. Na průtahu, kterým podle posledního sčítání projede přes 50 tisíc aut denně, již probíhá pokládka asfaltových vrstev. „V tuto chvíli lze potvrdit uváděné termíny při zahájení stavby, tedy částečné zprovoznění do 23. října,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. ŘSD nevyloučilo, že dojde ještě k posunu na dřívější termín.
Jde o soubor tří staveb, každá má jiného zhotovitele. Ke dvěma akcím zahájeným loni v březnu se přidaly ještě letos v létě práce na rozšíření průpletového úseku od křižovatky s ulicí České mládeže. Vznikne tak více než kilometr dlouhý šestipruhový úsek. Všechny tři akce vyjdou ŘSD na 398 milionů korun.
Na průtahu Libercem začíná nové omezení, vznikne krátký šestipruh
Na šestipruh si ale musí řidiči počkat až do listopadu. Po otevření 23. října bude provoz ještě omezen. Bude se pracovat na římsách, veřejném osvětlení, zádržném systému a středovém dělícím pásu. V pondělí 23. října dojde v obou směrech ke zprůjezdnění jednoho jízdního pruhu a průpletového úseku v obou jízdních pásech. „Bude možné sjet z ulice České mládeže na silnici I/35, bude zároveň možné sjet a najet ze silnice I/14 od Jablonce nad Nisou,“ řekl vedoucí úseku výstavby liberecké správy ŘSD Tomáš Šulc. Ze silnice od Jablonce zatím nebude možné sjet k aréně.
Oprava tunelu proběhne nejspíše příští rok
Úplně hotovo má být na konci listopadu. Během poslední etapy dojde ještě k opravám povrchu jízdního pásu do Prahy, do kterého je nyní převedena veškerá doprava.
Na průtahu Libercem vzniká nový most, hotovo má být do října
Na průtahu zmizel most ze 70. let minulého století, je postaven úplně nový. Současně došlo k rozšíření estakády ve směru do centra. Podle Šulce byl celý projekt náročný kvůli koordinaci tří zhotovitelů. Zakázku získaly Porr, Strabag a Eurovia CS. „Na začátku stavby jsme nevěděli, jak je most založen, protože se nedochovala historická dokumentace, navíc se pohybujeme nad železniční tratí,“ řekl Šulc.
Průjezdu Libercem bez omezení si řidiči neužijí až tak dlouho. Už příští rok se chystá o pár stovek metrů dál rekonstrukce tunelu pod třídou 1. Máje. „Na podzim budeme za provozu opravovat kanalizaci. Přes zimu bychom rádi vysoutěžili zhotovitele celé opravy a příští rok chceme začít,“ řekl ředitel liberecké správy ŘSD Jan Wohlmuth.