Konec rok a půl trvajících kolon. Na průtahu Libercem už pokládají asfalt, další omezení budou v tunelu
Pokládka asfaltových vrstev na nový most na silnici I/35 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Od 23. října bude opět v provozu propojení se silnicí I/14 do Jablonce.
by bylo lepší už od turnova udělat jeden dvoupruh a jen dělat průplety mezi tím co se zrovna opravuje..doprava by byla 10x plynulejší, než je tomu nyní..česí a zipování to je katastrofa..a to se to táhne už někde 4 roky, prvně rádelský mlýn, pak mosty a teď k tomu přidali i paceřák..
Neopravuje se, ale bouralo a staví úplně nové. Proto byla doprava vedena po jednom mostě ve třech zúžených pruzích. Podobně tomu bylo s mostem v Doubí.
to už je slovíčkaření, de o ty neustálé omezení, kdyby bylo vše ve dvoupruhu komplet, tak to bude plynulejší než pořád okolony kvůli neschopnosti zipovat, v odpoledních hodinách je cesta Liberec-Turnov na více jak hodinu, při jednopruhu by se jelo třeba 80 trvale..a bylo by to za méně jak poloviční čas
Ví se nějaký harmonogram opravy tunelu? Slyšel jsem, že se mají zavřít oba tubusy najednou. To mi nepřijde reálné.
A bude se odkopávat povrch?
Prý tam zatéká. Čekal bych tedy něco jako tlakove injektáže? Nevím, nejsem stavař. Rozkopat celou ulici „nad“ mi nepřijde reálné.
Manželka dělá na radnici a před časem mi tvrdila, že tunelu nedělá dobře odstav těch autobusů nad tunelem. Ale nemyslím si,že by to byla pravda, protože to už by bylo hodně vážné. Samozřejmě tam ve velkém zatéká, je tam mokro
Autobus je oproti nadloží váhově naprosto nic. 10 tun na 25 m2 je 400 kg/m2, což zhruba odpovídá 20 cm tlusté vozovce.
Tohle jsou alespoň 2 metry mezi stropem a vozovkou nahoře:
http://wikimapia.org/11573296/cs/Libereck%C3%BD-tunel#/photo/675616
S autobusy problém není, ale kvůli omezené zátěži nelze stavět nic jiného, jako třeba plánovaná odbavovací hala AN. Nakonec se po letech průtahů využije sousedící budova po Uranu, která projde kompletní rekonstrukcí. Cestujícím má být k dispozici v polovině příštího roku, tak snad někde po 20-ti letech zmizí „provizorní“ ohyzda z buněk…
Celý povrch je využitý širokou silnicí s tramvajovým provozem, a autobusovým nádražím.
Harmonogram bude jako obvykle. 1.-5. den od uzavření vlažným tempem zmizí asfalt, za dalších 14 dnů po technologické pauze svodidla a měsíc před koncem uzavírky se tam jako na nynějším mostu, o němž je článek, objeví lidské mraveniště 🤣🤣🤣
Píše se o „dopravním omezení“. Jelikož má oprava probíhat celou stavební sezónu, nemyslím, že by zavřeli oba směry.