České dráhy začaly s demolicí nevyužívaných budov na dolním nádraží v Brně
Nádraží, v minulosti zvané také Rosické, vzniklo jako součást uhelné dráhy z Brna do Rosic v roce 1856.
České dráhy začaly s demolicí léta nevyužívaných budov na dolním nádraží v Brně. Jedná se o území, kde má v budoucnu stát nové brněnské hlavní nádraží, stavět se však začne nejdříve v roce 2028. Letošní květnová tragédie, kdy na nedalekém pozemku Českých drah uhořelo osm lidí v opuštěné stavební buňce, rozhodnutí o demolici urychlila. České dráhy nechtějí, aby se podobná tragédie opakovala, sdělila mluvčí dopravce Vanda Rajnochová.
K zemi šla zatím nízká budova vedle výpravní budovy v Rosické ulici a postupně se bourá i vedlejší budova s typickou drážní architekturou ze druhé poloviny předminulého století. Již několik let má zabedněná okna i dveře sousední velká čtyřpodlažní budova. „Bourací práce děláme kvůli rekultivaci a celkovému zkulturnění dané lokality. Navíc nám zde zůstává výpravní budova, kterou chceme nabídnout ke komerčnímu nájmu,“ uvedla Rajnochová.
Různé úpravy už na nádraží a v jeho okolí dělala v minulosti Správa železnic a město kvůli tomu, že se nádraží začalo využívat při velkých výlukách na hlavním nádraží. Jeden rok odsud jezdily i mezinárodní dálkové vlaky. Dodnes se však jedná víceméně o zanedbanou lokalitu, kam se stahovali a stahují někteří bezdomovci. Letos odsud jezdí osobní vlaky směrem na Zastávku u Brna kvůli opravě mostu přes Svratku.
Nádraží, v minulosti zvané také Rosické, vzniklo jako součást uhelné dráhy z Brna do Rosic v roce 1856. Část svojí historie bylo propojené spojkou s hlavním nádražím. Poslední desetiletí však osobní dopravě dávno nesloužilo a vedl přes něj nákladní průtah Brnem, díky němuž se nákladní vlaky vyhýbají hlavnímu nádraží.