Vagony po Českých drahách zamířily do služby v Mauretánii
Mezi Českou republikou a západoafrickou Mauretánií se udál ojedinělý železniční obchod. Do Afriky zamířily tři vyřazené osobní vagony 2. třídy
Mezi Českou republikou a západoafrickou Mauretánií se udál ojedinělý železniční obchod. Do Afriky zamířily tři vyřazené osobní vagony 2. třídy v barvách Českých drah. Pochlubila se tím ve svém časopise Cargovák společnost ČD Cargo, která vozy přepravila na svém vlaku Czech-Belgium Xpress do přístavu Antverpy. Odtud putovaly na jih lodí. Stalo se tak v červenci.
Obchod neuskutečnily České dráhy, nýbrž za ním stojí společnost SSS Trade Czech republic, která se vývozem vagonů (hlavně nákladních) zabývá dlouhá léta. „Vzhledem k tomu, že jsme již zhruba 20 let výrobci náhradních dílů pro nákladní vagony v Africe, tak jsme dostali poptávku na vývoz pasažérských vagonů do Mauretánie, kterou jsme i zrealizovali,“ sdělil deníku Zdopravy.cz majitel a ředitel firmy Petr Torhan.
Podle Cargováka budou vagony po Českých drahách jezdit v Mauretánii na jediné tamní trati, která spojuje povrchové doly na železnou rudu v oblasti Zouérat s přístavem Nuadhibú. Jednokolejná trať měří 704 kilometrů a jezdí po ní prakticky jen nákladní vlaky. Občas jsou ale díky ojetým osobním vagonům z Evropy vlaky smíšené. Do Mauretánie údajně zamířily i tři lůžkové vozy ze Slovenska.
Exportům na nejchudší kontinent přitom nemusí být konec. „V současné době řešíme pro další státy Afriky dovoz různých typů vagonů a techniky,“ doplnil Torhan. Dráhy se obecně ojetých vozidel příliš nezbavují, spíše je v zahraničí poptávají. Zřejmě nejznámější příklad je loňský prodej čtyř motoráků 810 do Polska.
English version is available at CEE Transport.