Hotovo. Louny mají po čtvrt století plnohodnotný dálniční obchvat
Projekt spočíval v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici.
Jízda po dálnici D7 je ode dneška o něco bezpečnější. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvedlo po třech letech výstavby do provozu šestikilometrový dálniční obchvatu Loun. Stříhání pásky se zúčastnil i premiér Petr Fiala (ODS).
„Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a čekaní podařilo dostavět a otevřít dálniční obchvat kolem Loun, který pomůže nejenom místním obyvatelům, ale je to i významné dálkové propojení,“ řekl Fiala. Narážel na to, že obchvat byl v polovičním profilu hotov už v roce 1999.
Aktuální projekt s oficiálním názvem „Louny, zkapacitnění obchvatu“ spočíval v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Zatímco levý pás dálnice (směr Praha), který se řidičům otevřel koncem loňského října, byl vybudován zcela nově, pravý pás dálnice vznikl rekonstrukcí původní silnice I/7. Podle šéfa ŘSD Radka Mátla byl dnes „definitivně odstraněn vysoce nehodový úsek“.
Na stříhání pásky přitom došlo se zpožděním, původní termín byl konec června. Stavbaře ale podle ŘSD zdržely problémy s podložím v pravém pásu. Dálnici od srpna 2020 budovalo sdružení Eurovia CS/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané.
Od loňského února se buduje rovněž navazující 4,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D7 u Chlumčan. U něj naopak ŘSD nedávno oznámilo dřívější otevření oproti plánům, zprovozněn by měl být ještě letos.