Středočeský kraj zahájil druhý pokus o prosazení spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu
Téměř roční zpoždění se neprojevilo v předpokládaném termínu zprovoznění stavby, kterým dle dokumentace zůstává rok 2030.
Středočeský kraj zkouší na druhý pokus protlačit procesem EIA patnáctikilometrovou silniční spojku od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu (přeložka silnice II/116), kterou považuje za jednu z nejvýznamnějších investic v kraji.
Příprava se zadrhla loni v listopadu, kdy Krajský úřad Středočeského kraje vrátil v procesu posuzování vlivu stavby na okolí dokumentaci k dopracování. Podle úřadu byla nedostatečná a nezodpovídala některé důležité otázky.
Doplněnou dokumentaci nyní kraj předkládá znovu. Téměř roční zpoždění se přitom neprojevilo v předpokládaném termínu zprovoznění stavby, kterým dle dokumentace zůstává rok 2030. Mluvčí kraje Josef Holek ovšem už dříve upozornil, že příprava bude ještě složitá a může se protáhnout; mimo jiné bude třeba vykoupit stovky pozemků.
Začátek přeložky by byl mezi Hlásnou Třebaní a Dobřichovicemi, na Pražský okruh by se napojila v mimoúrovňové křižovatce s Poncarovou ulicí (Exit 21) u Jinočan. Tím se má odlehčit dnešnímu krajskému tahu, který vede do Prahy údolím Berounky (II/115, II/101) skrze hustě osídlené území. Na trase jsou například Dobřichovice a Černošice.
Trasa v některých úsecích využije vedení stávajících silnic III. třídy, které budou upraveny. Jiné budou naopak opuštěny. Předpokládané náklady činí dle kraje zhruba dvě miliardy korun.
Stavba má zahrnout například 12 nových křižovatek, osm mostních objektů a tři ekodukty (původně byly navrženy čtyři). Součástí plánů je i podjezd pod tratí číslo 173, která vede z Prahy přes Rudnou do Berouna.
Přesnější vedení trasy je ke stažení v souboru pdf.