Středočeský kraj zahájil druhý pokus o prosazení spojky od Hlásné Třebaně k Pražskému okruhu

Křížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIAKřížení ulice Hlavní a Jinočanského potoka u Mirešic. Pramen: Středočeský kraj, dokumentace EIA

Téměř roční zpoždění se neprojevilo v předpokládaném termínu zprovoznění stavby, kterým dle dokumentace zůstává rok 2030.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Soukromý majetek

A nebylo by snažší kdyby se ty úředníci za naše prachy prostě domluvili na jedné schůzce, když už si je musíme platit? Protože to, že kraj chce něco stavět a ten samý kraj mu do toho hází vidle z vedlejší kanceláře je prostě nehorázné. Tam by prospěla čistka, evidentně je tam totální přezaměstnanost, kdy pravá ruka neví co dělá levá. Ale tak co, z eráru se žije a soukromník to na daních zacáluje.

David

Taky je hezký, že na stavbu silnice a nebo domu potřebujete víc úředníků než řemeslníků…

Facepalm

Ne, to jen vy naprosto nechápete (což je tady úplně normální) systém státní a veřejné správy. Ale furt dobrý, jsou tu i experti, který se divěj, že srát může prohrát u soudu, když ten soud je přeci státní.

bvovka

Konečně budeme osvobozeni od Chýnice, kterou žaludky nesnáší.

bvovka

O silničním propojení Třebání se mluví nebo ne? Tento problém hodně zatěžuje přejezdy v Karlštejně a Řevnicích.

Ondrej

Jako obyvatel Zbuzan bych to bral jako vysvobozeni. Soucasny stav kdy Nucice-Dobric-Zbuzany-Orech slouzi jako treti pruh prazskeho obchvatu je absurdni. Stejne absurdni jako narust zastavby v regionu Praha Zapad bez investic do dopravni infrastruktury. Nez sypat penize do udrzovani soucasnych silnicek, ktere nejsou staveny na provoz kamionu, radsi postavit poradnou silnici s napojenim na okruh a Poncarovu u Jinocan a zavrit najezd na okruh v Orechu. Howgh.

Twix

Taky jsem obyvatel Zbuzan 🙂 a kromě toho že se přes obec přelévá provoz z ucpaného okruhu je problém kolona na vjezdu do Ořecha – kterou nemusí způsobit silný provoz na okruhu, jako spíš třeba to že z Jinočan a Dobříče se tudy jezdí jak na okruh, tak do Řeporyj a Stodůlek. A pokud zároveň proudí auta ven z Ořecha, ta stopka toho moc nepropustí. Takže tady také čekám zlepšení. Ale proč zavírat nájezd v Ořechu? To jako i od Řeporyj?

Ondrej

Protoze ten najez u Orecha do znacne miry zpusobuje ucpavani okruhu. Jakmile se zacne presouvat doprava z D5 na okresky smer Orech, dojde k ucpani okruhu prave u toho najezdu. D0 v soucasnem stavu nema na to obsluhovat tranzit z naseho regionu do Prahy.

Indijanek

Jako místní bych zpochybnil, že to jakkoli odlehčí dopravě přes Dobřichovice, Všenory, resp. Černošice… Kdo potřebuje na západ Prahy, jezdí mimo údolí Berounky už teď, kdo na Smíchov nebo pravý břeh Vltavy, ten bude muset údolím i v budoucnu. Odlehčí se akorát obcím, kolem kterých přibudou obchvaty.

Facepalm

Taky si myslám, že to odlehčení je zbožné přání, nicméně i tak ta silnice smysl dává.

Jestli by to něco chtělo, tak nějakou novou 115 od Strakonický až na kruhák v Letech. Což je ovšem utopie, neb Černošice lze obejít jedině tunelem.

Jirka Z

Ona to hlavně bude jedna z mála alternativních tras, jak ty obce v údolí Berounky objet, pomůže to spíš obcím od Řevnic dál a pak obcím v okolí nové trasy, hodně se staví třeba ve Vysokém Újezdu. Teď tam sice silnice vede, ale v dost hrozném stavu. Ještě víc by také pomohlo, pokud by na ni navazoval obchvat Řevnic, most přes Berounku mezi Řevnicemi a Zadní Třebání.
V údolí Berounky si to Černošice a spol musí vyřešit samy, pokud se nedokážou shodnout, kudy tam novou silnici, která by jim pomohla, vést, těžko se tam může něco stavět.

Twix

Doplnil bych že titulní fotka už není moc aktuální, výstavba logistického a nákupního centra Logport je v plném proudu. Nadále zde nebude možné projet autem k dálnici, obě části budovaného areálu jsou propojeny jen cyklostezkou a chodníkem pro pěší (již dokončeno). Silnice diskutovaná v článku bude přibližně v místě fotky vedena mimoúrovňově po mostě. Takže obec Jinočany se k dálničnímu sjezdu Jinočany dostane jen velkou oklikou, ale asi to tak chtěli a má to výhody i nevýhody. V mapce mě zaujalo, že nová silnice se má nadále trefovat do „tunelu“ pod bývalou vlečkou u lomu Holý vrch, který je docela… Číst vice »

Kebab

Doprovodná cyklostezka nebo zpevněná polní cesta v plánu není? To bych u novostavby považoval za standard.

Twix

Rád bych se o tom dozvěděl něco víc. Nevím jestli se to celé dá považovat za novostavbu, počáteční úsek ano ale pak to jsou spíš přeložky, a kategorie silnice se nezvyšuje.

Kuba2

Doprovodné cyklostezky si mohou odpovědní strčit za klobouk, to je tak na projížďku s dětma, ne když se člověk chce někam dostat – ostré zatáčky, ztracené spády, dávání přednosti na všech připojeních vedlejších silnic – ne, děkuji.

Soukromý majetek

Já bych zase považoval za standard u cyklistů povinnou helmu, SPZ a hlavně povinné ručení, aby když někoho srazí na chodníku bylo z čeho cvakat.

SYN

Kompromis – ta helma by nebyla povinná mimo veřejnou silnici…

Jirka Z

Chybějící nájezd v Jinočanech je chyba, hodil by se i pro autobusy příměstské dopravy, bylo by to tam kratší, než současné trasy přes Chrášťany nebo Řeporyje. Takto to bude jen větší motivace jezdit z té strany do Prahy autem. Ale u Jinočan už to člověk bere jako normální, že jsou z hlediska dopravní infrastruktury zcela nekoncepční.
Tunel u lomu Holý vrch – to by snad nedávalo smysl ho tam nechávat, doufám, že bude odstraněn. Hlavně to neříkat památkářům.

Frantisek

Otázkou je, jakou zátěž to má podchytit, zda to opět nebude jen suplovat tím směrem stále ± zanedbané železnice, a nebylo by tedy lepší pracovat nejprve na jejich zlepšení, než umístíme do krajiny další silnici, když i údržba těch stávajících značně vázne.

Twix

Ona to vlastně není nová silnice, z velké části je to v původní trase, plus tam jsou obchvaty obcí. Největším přínosem je že doprava se vyhne Ořechu, kde se ten provoz bije s dalšími směry a blokuje se to daleko od té nepřehledné křižovatky na návsi. Směr podél Berounky to nahradí zcela minimálně, protože to vede úplně jinam.

Facepalm

Jako že by vedla trať z Dobřichovic / Řevnic do Řeporyj, nebo tak něco?

Jiří Kocurek

Leda tak zubačka. Ty vrstevnice si kartograf nevymyslel.

Facepalm

stačí spirálovej tunel. https://mapy.cz/s/musanatoku

SYN

Vcelku maličkost… nemáme na tunel na hlavní štrece vedle, ale budeme řešit „horskou“ lokálku… František by holt chtěl vidět všude a podle něj by vyřešily všecko, nejspíš i válku na Ukrajině 🙁

SYN

*koleje

Soukromý majetek

Do železnice se v této oblasti sype víc než do silnic.