DPP si jde pro první důležité razítko k lanovce z Podbaby do Bohnic. Stavba má začít za dva roky
Město považuje lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části propojí tramvajová trať.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) udělal důležitý krok v přípravě stavby nové lanovky, která má přes Troju propojit Podbabu a Bohnice. Projekt poslal do procesu posouzení vlivu na okolí (EIA). Podle předložené dokumentace se má stavět v letech 2025 až 2027.
DPP začal připravovat lanovou dráhu Podbaba – Troja – Bohnice na základě rozhodnutí městské rady z poloviny června 2020. V témže roce se také rozhodlo, že celý projekt bude muset projít tzv. velkým procesem EIA, neboť může mít významný vliv na okolí. Tento proces aktuálně začal.
Město považuje lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části ve vzdálené budoucnosti propojí tramvajová trať. Lanovka se třemi stanicemi (v Podbabě, Troji a Bohnicích) a pěti pylony bude mít délku 2,3 kilometru.
Technologie lanové dráhy je navržena na systému tří lan, který je schopen odolávat i silnému větru. Kabinu nesou dvě lana a pohání ji lano třetí. Ve stanici se od nich kabina odpojí, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit.
Pro případ nouze systém počítá s takzvanou evakuační kabinou. Nehrozí tak, že by se cestující při nečekaném uvíznutí museli dostávat ven za pomoci hasičů či vrtulníku. Evakuační kabina se k nim dostane po třetím laně a dopraví je do stanice. Hlavní součásti technologie, depo a motorové pohony jsou umístěny do stanice Troja.
Vzhled třem stanicím a pěti podpěrám lanovky vtiskne londýnské studio William Matthews Associates, které loni zvítězilo v mezinárodní architektonické soutěži. Stojí mimo jiné i za návrhy londýnské lanovky (London Cable Car) a modernizací nádraží London Bridge.
Samotný projekt ve spolupráci s londýnským studiem zajistí sdružení firem Metroprojekt, Sagasta a SIAL architekti a inženýři. Součástí zakázky je rovněž vypracování dokumentace EIA a zajištění potřebného kladného stanoviska.