DPP si jde pro první důležité razítko k lanovce z Podbaby do Bohnic. Stavba má začít za dva roky
Lanovka Podbaba - Troja, vizualizace. Pramen: William Matthews Associates
Město považuje lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části propojí tramvajová trať.
Líbí se mi na vizualizaci ten nahnědlý sirný smog.
Ochranářům naskákaly pupínky po celém těle z mostu u Suchdola. A tohle jim nevadí. Údajná potřeba cestovat z Podbaby a zpět jen maskuje, že celý projekt je určen právě pro turisty.
Turisti budou jezdit do Bohnic?
A to, že dneska existuje díra v dopravní obslužnost mezi P6 a P8 nemá žádný dopad?
Kdyby to do tech Bohnic vedlo rovnou z Marianskeho namesti, vyuziti by bylo jasne. Ale takhle?!
Razítkárna Česká republika loading…….
a vy si myslíte, že jinde v evropě je to jinak? .)
Je
Projekt se mi líbí, lanovka bude nejen turistická atrakce, ale i užitečná dopravní stavba. Jen ta doba přípravy a byrokracie okolo je názornou ukázkou, proč nám ujíždí vlak. EIA bude vskutku výživné čtení, jak asi může visutá lanovka negativně ovlivnit životní prostředí uprostřed velkoměsta, věřím, že to tam rozeberou alespoň na 250 stranách a vyjádří se k tomu všichni co mají nějaké razítko. Kolik milionů ta studie bude stát raději ani nechci domýšlet.
Jenom 250? Vy optimisto!
Nevidím to reálně, na magistrátě to nakonec zaříznou kvůli nákladům, dopravní výkony ani přínosy to nemá takové aby to šlo obhájit. Ne za současné ekonomické situace.
Zamyslel se někdo nad tím, aby takhle blízko čističky, bylo v kabince vůbec dýchatelno?
Nedémonizujte to. ČOV je občas cítit, ale není to nic, co by vylučovalo pohyb v okolí.
Myslíte i nad ní?
Čistička asi vadit nebude – to já bych se spíše ptal, zda se někdo řádně zamyslel nad spolehlivostí provozu takové lanovky ve vztahu k povětrnostním podmínkám na její plánovaní trase (vítr).
Doppelmayr ve svým materiálech uvádí, že třílanový systém lze provozovat do rychlosti větru 110 km/h (30,5 m/s). S naprostou jistotou tedy můžeme konstatovat, že v pražském počasí bude lanovka mít méně výpadků než metro kvůli pádům do kolejiště.
https://www.doppelmayr.com/wp-content/uploads/2023/04/DM_TRI-Line_Broschuere230406_ENG_web.pdf
Zamyslel a proto tam je trojlano.
Stačí si přečíst článek a není třeba se ptát ani zamýšlet. 😉
Nedávno jsem při procházkách prolezl okolí čističky co to jenom šlo a mohu potvrdit, že jsem nic necítil
Tak to je fajn. Já tam byl před mnoha lety na exkurzi se školou tuším a myslel sem, že chcípnu 🙂
Upřímně, už se nemohu dočkat. Moc se na tuto lanovku těším. Jen se trochu bojím, že bude plná turistů.
Co by tam dělali? Pár jich pojede do zoo, ale myslím, že pro turisty zůstane více zajímavé spojení 112 s méně přestupy.
No nevím, lanovka v rámci MHD, to zase tak obvyklé není. A otázka, jestli budou chtít jet děti do ZOO radši Metro + autobus X metro + krátce tramvají + lanovkou je asi zbytečná ne?
Slovo bál je podle mě moc ostré, ale myslet si, že tam nebude dost turistů je troufalé. Například by se zase neměli turisté úplně potkávat s dopravní špičkou- Ráno je na ně moc ráno.
?
Bude plná turistů, už jenom kvůli ZOO. A co jako? Bojíte se, že na vás nezbyde kabinka?
ano, bojím se, že prostě bude narváno a že tedy čistě dopravní funkce bude překryta snahou mít vyhlídkovou jízdu v rámci tarifu PID.
Já se zase bojím, že v důsledku toho dojde k rozšíření modrých zón i do Bohnic.
Pokud bude od nového roku modrá zóna opravdu jen pro platící rezidenty a nikoho dalšího, tak v čem je problém?
No vidíte modré zóny. V Bohnicích taky stoupnou nájmy, protože to tam zaplaví studenti z VŠ z Dejvic. A ti turisté k tomu, já bych se toho bál.
Bikepark na lítačku, podpora cyklistiky, sice budou mít všichni sjezďáka a integrálu, ale ty čísla kolik lidí s kolem se tam sveze budou o víkendu zajímavý.
Netuší někdo, kolik minut bude trvat jízda?
Přibližně 7 minut mezi oběma konečnými; 3 min. z Podbaby do Troje a 4 min. z Troje do Bohnic.
Lanovka jen oddálí výstavbu tramvaje, takže ve výsledku bude kontraproduktivní a proto s ní nesouhlasím. Radní pro dopravu z Prahy 8, Tomáš Slabihoudek, na svém Facebooku píše (tedy psal začátkem května): Na dnešním společném jednání výboru pro dopravu a výbor pro územní rozvoj jsme se zabývali mj. řešením propojení Prahy 8 a Prahy 6. Výbor pro dopravu ZHMP přijal usnesení, že se má pokračovat v přípravě jak lanové dráhy tak i tramvajové tratě a mostu s tím, že o realizaci jednoho či druhého řešení bude rozhodnuto v roce 2025 na základě zjišťovacích řízení EIA. Optimistické scénáře hovoří takto: 🚠 Lanovka… Číst vice »
Výstavba tramvajové trati není realistická dřív, než v polovině 30. let, a i to je ještě optimistický odhad. Není mezi aktuálními prioritami – o což se Praha 8 mohutně zasloužila sama svým přístupem – ale také to bude suverénně nejsložitější a nejdražší trať v Praze. Vyžaduje to totiž nový most přes Vltavu, což určitě nebude přes čističku a skrz ZOO, takže reálně až někde v místě dnešního přívozu P2. To znamená, že předtím už musí stát trať Podbaba-Suchdol. Pak miliardu za most (v dnešních cenách), a následně ještě mnohem dražší tunel pro překonání převýšení do Bohnic. Vážně si chcete nalhávat,… Číst vice »
Existence TT na Suchdol jako podmínka pro výstavbu TT z Podbaby do Bohnic je nesmysl hlásaný jen některými vedoucími zaměstnanci DPP – úplně stejně může platit, že pro výstavbu TT na |Suchdol je předpokladem existence TT z Podbaby do Bohnic (z níž by TT na Suchdol jen odbočovala).
S tím rozdílem, že TT Suchdol je posledních pět let zařazena mezi prioritní projekty pro realizaci v 20. letech, zatímco TT do Bohnic je zatím jen mlhavá představa velkolepého projektu, který naráží mj. na to, že obyvatelé Bohnic na sídlišti tramvaj nechtějí.
Ano, TT na Suchdol má prioritu, protože si to přejí někteří vlivní vedoucí zaměstnanci DPP – proto se třeba nemá ani mluvit o možnosti obsluhy Suchdola parciálními trolejbusy, byť třeba i jen jako 1. etapy budoucí výstavby TT.
Parciální trolejbusy na Suchdol nic neřeší, když pořád pojedou po Jugoslávských partyzánů a budou se motat po kulaťáku.
Naprostý souhlas, lanovka tramvaj nijak neodsune, ta už je bohužel kvůli složitosti projektu odsunutá dostatečně sama o sobě. Kromě extrémně složitého technického řešení mostu a navazujícího tunelu do Bohnic je i potřeba zkapacitnit pro průjezd tramvají i křižovatku na Prašném mostě, což taky není úplně jednoduchý úkol.
Polovina 30. let je za 2 roky a kvůli tomu vyhodit peníze na lanovku je …
Tady si někdo plete 30. léta s třetím desetiletím.
Vzhledem k NIMBYstům vítězícím na odporu proti šalině v Bohnicích, by čekání na šalinu bylo čekáním na Godota.
Možná stačilo ji protáhnout přímo volným středem sídliště s jedním kratším tunelem namísto objíždění z obou stran s mnoha oblouky, kdo ví. Z hlediska obsluhy nakonec lepší, než jediná zbytková trať po okraji, která je nyní na řadě.
Naprostý souhlas – vyhodit 2-3 mld. za lanovku na 6 let je absolutní nesmysl. Cena jednoho kilometru běžné TT (né na mostě či v tunelu) stojí bratru 300 milionů – takže za to může být 9 KILOMETRŮ NOVÝCH TT.
Místo peněz do lanovky můžeme mít TT:
Václavák, Hlavák, Národní Třída – 28. Října – Můstek – Na Příkopu – Náměstí Republiky, Hybernská a k tomu ještě TT do Malešic.
A VŠECHNY TT ZA CENU NESYSTÉMOVÉ LANOVKY !!!!!!!!!!!!!!!!
Investovat peníze rovnou do TT a tím urychlit její přípravu a realizaci. Všichni by byli šťastní.
Jízda lanovku minut , tramvaj s touto objížďkou přes Suchdol bude delší
Do Bohnic snad v budoucnu povede metro D od Náměstí Republiky, Letenského náměstí a ZOO.
Možná povede, ale pojedou jím možná vnuci vašich vnuků.
Jako důchodci už zdarma.
To už třeba zase důchodci zdarma jezdit nebudou, jednou dojdou prachy 🙂
To pak budou jezdit prázdné = budeme všichni důchodci = ztratí to smysl = nebudeme to ani stavět
To povede přece na Žižkov 😉 Do Bohnic bude větev metra C. To vše v roce 2525
jo. asi tak za 100 let.
Když už, tak bych řekl spíše metro O, než D.
No, jako by nestačila jedna už dost megalomanská trasa. Nejprve ohneme D do již tak velmi zatíženého centra, bez ohledu na plánované vlaky a tramvaje, abychom je potom východněji suplovali pofidérně vedenou okružní trasou, zčásti též nerespektující plánované tramvaje, jakož i již dostatečné zatížení území v oblasti Pankráce.
Metro O zatím prezentovala pouze jedna nahodilá malůvka, o které nikdo neví, odkud se v rukou politiků vzala.
Možná ve snu – tam bude stačit TT a propojení na Kobylisy/Troju, Podbabu/Dejvice a dolů na Troju/Holešovice.
Další vlhký sen, navíc ve více ohledech kontraproduktivní (dostačující současná obsluha, prozatím ukončený vývoj území z hlediska místních měřítek – hrozí akorát přehuštění centra).
Nejdříve se dostaví metro D na Náměstí Republiky, poté se začne realizovat okružní metro E (nejdříve jižní varianta, poté severní). Až bude dostavěné okružní metro E, teprve pak se bude řešit, kam dál povede Déčko.
Příprava na pokračování Déčka dříve než v r. 2075 nebude.
Neřešilo se takhle náhodou ještě nedávno (pár měsíců zpět), zda vůbec se bude lanovka stavět?
ne.
Ne, od roku 2020 na to existuje schválený projekt, jak se píše v článku.
BOHUŽEL.
Řešilo se to na městě v květnu a závěr byl takový, že se mezi tramvají a lanovkou rozhodne až v roce 2025 na základě zjišťovacích řízení EIA.
KÉŽ BY v EIA vyšlo, že se má rovnou stavět TT a né lanovka – dal bych na modlení a věřil, že VÝJÍMEČNĚ zvítězí i zdravý rozum.
Bohužel ne – zdravý selský rozum, říkající, že by bylo logičtější ty 2-3 mld. investovat do stavby TT Podbaba – Bohnice a že to scházející propojení, když už tam není půl století, tak teď honem stavět lanovku je nesmysl.
Pod články o takto notorických tématech by snad ani neměla bejt povolená diskuse. Neb je jasný, že se od retardstva dozvíme, že:
– je to hnusný
– je to zbytečný
– Hřib je debil
– Piráti jsou debilové
– kdo to kdy viděl
– lanovky do MHD nepatří, zrušte i tu na Petřín.
a tak dál.
Zapomněl jste na evergreen všech diskuzí o dopravě v Praze: Nejdříve okruh a pak ať si staví, co chtějí.
Lanovkový okruh kolem Prahy je zajímavý nápad.
🤣
Vy musíte mít dost trudný život. Tolik netolerance k názoru druhých, jejich hanlivé onálepkování … Takhle to dělali soudruzi, těm názorově nesouhlasícím říkali „třídní nepřítel“. I oni měli za to, že ty jejich názory a věrouka jsou těmi správnými a pravými…
Hele, třídní nepřátele tady hledaj úplně jiní panáčci.
To není netolerance k názoru, ale k těm hloupým příspěvkům.
Musím Vám pane Facepam odpovědět jako v dotazníku….
– Je
– Je
– Je
– Jsou
– Neviděl
– Ta dává smysl
🙂
je to hnusný – to je čistě subjektivní věc. je to zbytečný – propojení Podbaby a Bohnic rozhodně zbytečný není, ale je absolutně nesystémové tam stavět provizorně lanovku (na věčné časy) místo TT. Hřib je debil – těžko říci. Co se týče rozvoje dopravy, tak odvádí dobrou práci. Piráti jsou debilové – jak v čem. Co se týče rozvoje dopravy, tak odvádí dobrou práci. kdo to kdy viděl – nejbližší lanovka je na Petřín, takže si myslím, že to vidělo už dost lidí. A právě proto mě hlava nebere, že se ty 2-3 mld. neinvestují rovnou do výstavby TT. lanovky… Číst vice »
Naprosto zbytečná stavba, která stejně nic neřeší….
Nic, krome obri diry v siti MHD. A to zrejme o poznani rychleji, nez by tam mohla stat tramvajova trat.
Ale tady přece nejde o žádný fakta či realitu, ale o to, že se Alešovi přetrh pásek od ledvinky a potřebuje se vyřvat.
Díra tam je, ale má cenu stavět lanovku za 2 miliardy, která má maximální kapacitu 2000 lidí za hodinu? Jak brzo člověk bude muset přijít, aby se dostal včas do práce nebo školy v té frontě cestujících? Ještě rychleji jsme mohli mít tunelbus, pokud by to někteří vytrvale neblokovali.
Přijde vám 2000 lidí za hodinu málo? Pokud by ve stejné trase jezdil autobus (kdyby měl kudy), odpovídá to intervalu tak 5 minut. Navíc je to tangenciální linka, takže by tam nemusel být tak masový provoz.
Kapacita 33 lidí za minutu, to odpovídá jednomu narvanému autobusu každé dvě minuty. To se asi na lanovku fronta stát nebude. Naopak, každému to pojede skoro hned, na rozdíl od tramvaje, která by nikdy tak často jezdit nemohla.
2000 cestujících za hodinu odpovídá cca 15 spojům tramvají za hodinu (resp. cca 20 a 25 kloubovým autobusům – záleží na standardu obsaditelnosti), takže jsme na ekvivalentu TT se dvěma linkami, resp. autobusové linky v kloubu s intervalem 2,5 až 3 minuty.
Jsem zvědav na ten váš EKVIVALENT, až bude v zimě pod sněhem, nebo pršet jak se vám bude chtít přesedat tram/lanovka a pak lanovka/tram vy ekvivalente.
Lidi chtěj TT Podbaba – Bohnice. Na lanovku vám ere pes.
Jak to tak tady vidím, tak asi jenom ten váš.
Je zajímavý, jak se lidi brání TT Bohnice, ale z Podbaby nic jiného jezdit nemůže.
Tento systém lanovek umí přepravit až 4500 osob za hodinu.
Zase tolik lidí tam nebude. Určitě by tam lanovka měla být (protože mnoha lidem zkrátí cestu a ti tak nebudou zabírat delší dobu místo na vytíženějších trasách), ale většina lidí z Bohnic bude chtít spíš na metro než přes Vltavu do vedlejší periferie. Nezanedbatelná část zůstane u aut v každém případě.
Klidně je možné, že tam pak tramvaj „nikdy“ nebude, když ji stejně místní nechtějí a řekne se, že lanovka stačí.
Ta tramvaj by ovšem měla nezanedbatelný smysl i pro dopravu návštěvníků ZOO, která si může snadno zřídit další kapacitní vstup do areálu z této strany, takže o její oprávněnosti alespoň ve vltavském údolí bych vůbec nepochyboval. A především jde o další most přes Vltavu, který v této oblasti citelně chybí (a přitom byl do územního plánu Prahy zahrnut už před 70 roky) – i když jeho stavbě není teď příliš nakloněn současný ředitel ZOO.
Lanovka ma mit u ZOO mezistanici, takze toto resi taky
Jestli se nemýlím (ale mohu) most by rešil dostavěný okruh prahy, neboť je tam plánován most dvoupatrový, ale to by si furt někdo nesměl vymejšlet že to a to nechce, ale rychle jezdit chce.
Určitě by tam měla být TT Podbaba – Bohnice.
Vtip je v tom, ze lanovka jezdi prakticky nepretrzite, tahle 3S ma kapacitu kolem 30 na kabinu, ve stanici budou vzdycky minimalne dve kabiny, takze prijdete a nastoupite hned. Zatimco na ten autobus muzete nekolik minut cekat, to se vam tady nestane. Nemyslim, ze tam bude takovej naval, jako maji treba lyzarsky strediska, kde i tak behem par minut jedete.
Trochu kolovrátek: Kdy, kdo (a zda vůbec) dělal dopravní průzkum, který je.někde na papíře a prokazuje, kolik občanů z Podbaby se touží denně dostávat do Bohnic (nemyslím blázinec) a kolik občanů z Bohnic skutečně objíždí půl Prahy v touze dostat se do Podbaby…
Touto logikou nemá cenu stavět nikde nic, protože neexistuje poptávka. Jen zapomínáte, že indukovaná poptávka v dopravě funguje samozřejmě i u té veřejné. Podívejte se na linku 125.
Bohnice+Čimice je nějakých 32 000 obyvatel, Dejvice+Suchdol jsou sídlem řady škol a firem. To nezní úplně marně.
Čimicemi bych raději příliš neargumentoval, protože odtud už může být časově výhodnější využívat nyní existujících spojení: Podbaba je okrajem Prahy 6 a většina lidí odtud stejně musí pokračovat dál tramvají nebo autobusem, takže další přestup i do lokalit dosažitelných nyní z Prahy 8 relativně snadno metrem je nutný.
Nebál by som sa toho. Keď sa v Praze postaví veľká dopravná kapacita zo sídlisk s 23000 obyvateľmi (Bohnice + Čimice) do stredu oblasti Dejvice + Suchdol, v ktorej sú minimálne tri vysoké školy (ČVUT, VŠCHT, ČZU) a hromada ďalších zamestnávateľov, tak si tá doprava dosť početnú klientelu nájde. A určite sa nájde i pár ľudí v protismere, i keď tu by som výraznú jednosmernosť dopravy očakával (ráno zo sídliska, večer späť). Paradoxne sa mi lanovka páči viac ako most, teda s výnimkou mostu len pre MHD. Pretože most s prístupom IAD by urobil z pomerne pokojného sídliska bod na… Číst vice »
Počet obyvatel Bohnic plus Čimic je přes 30 000 – část sídliště Bohnice spadá pod Troju – a jejich 14 000 obyvatel skutečně nebydlí v těch vilách v „pravé Troji“ 🙂
Pokud od počtu obyvatel Troje odečtete počet obyvatel městské části Praha-Troja (asi 1200), tak by vám zhruba mělo vyjít, kolik jich bydlí nahoře.
Naprosto zbytečný příspěvek, který nic neříká…
Tohle je parádní.
Parádní by bylo, kdyby rovnou fofrem připravovali tramvajové propojení Podbaba – Bohnice.
1) Ušetřilo by se 2-3 MILIARDY za toto nesystémové provizorní řešení.
2) Lidi by nemuseli zbytečně DVAKRÁT přesedat tram/lanovka.
Akorat ze tramvaj tam budete stavet pet let, lanovka by tam ciste teoreticky mohla byt za rok, kdyz to zvladnou v lyzarskych strediscich od jara do zimy, nevidim jedinej duvod, proc by to neslo postavit za rok. Proti tramvaji ma lanovka vyhodu, ze jedete hned a bude to ve vysledku rychlejsi, protoze muzete jet prakticky primou cestou.
Takhle rychle to nepůjde – lanovka možná za 5 let, tramvaj spíše 20-30.
No, hned – pokud dále nepřestupujete. Jinak to znamená jedno čekání navíc na navazující spoj. A pak je tu nevýhoda ve výšce nad terénem (i když strachy je třeba překonávat a nehodových zásahů může být potřeba naopak méně). 🙂