Stavba dálnice D7 u Loun finišuje, má se otevřít koncem září
Původní termín otevření byl konec června, stavbaře ale podle ŘSD zdržely problémy s podložím.
Stavba šestikilometrového dálničního obchvatu Loun je ve finále. Pracuje se například na pokládce asfaltových vrstev a začišťování stavebních prvků. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že se dálnice v celém profilu řidičům otevře koncem září.
Stane se tak se zpožděním, původní termín byl konec června, stavbaře ale podle ŘSD zdržely problémy s podložím v aktuálně dokončovaném pravém pásu. Zatímco levý pás dálnice (směr Praha), který se řidičům otevřel koncem loňského října, byl vybudován zcela nově, pravý pás dálnice vzniká rekonstrukcí původní silnice I/7.
Celý projekt s oficiálním názvem „Louny, zkapacitnění obchvatu“ spočívá právě v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Obchvat v polovičním profilu byl hotov už od roku 1999.
Dálnici od srpna 2020 buduje sdružení Eurovia CS/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané.
Od loňského února se buduje rovněž navazující 4,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D7 u Chlumčan. U něj naopak ŘSD nedávno oznámilo dřívější otevření oproti plánům, zprovozněn by měl být ještě letos.